آخرین خبر :

اخبار سیاسی

 

 

گفته می شود”عبدالحمید دشتی” نماینده پارلمان کویت در توییتر فاش کرد: «سیاستمداران کویت در حال رایزنی و مذاکره با ایران درباره نجات عربستان از باتلاق یمن هستند.»دشتی در ادامه نوشت: «کویت به نیابت از کشورهای حوزه خلیج [فارس] در حال انجام مذاکراتی می باشد که تنها حلب و سوریه را شامل نمی شود بلکه پرونده هایی مانند یمن لای این مذاکرات نیز گنجانده شده است.»نماینده پارلمان کویت افزود: «موضوع یمن در مذاکره کویت با ایران به قوت پیگیر می شود که به نیابت از دیگر کشورهای شورای همکاری صورت می گیرد.»

 

 

 

گفته می شود دبیر شورای نگهبان گفته دنیاگرائی، اشرافیت گرائی، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات موجب شده است بازهم فرهنگ غرب در این کشور رخنه کند. تا جائی که برخی جرأت می‌کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلم، هزار‌ها میلیارد تومان، پول بالا بکشند. وی با ابراز تأسف از پدیده فیش‌های نجومی گفت: مسأله صنار و سه شاهی نیست؛ ظاهراً حقوق‌های ۵۰ میلیونی فقط پرداخت‌های رسمی است و برخی افراد، به طور غیر رسمی در قالب وام یا پاداش، دریافتهای کلان بسیاری داشته‌اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می‌کنند که این پرداخت‌ها، غیر قانونی نبوده است! حضرت آیت الله جنتی افزود: کجای این دریافت‌ها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می‌کنم که چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت‌ها می‌شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت‌ها هم راضی بودند! رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: چطور نهادهای نظارتی از این پدیده اطلاع نداشتند؟! آیا باید این قدر درباره پرداختهای نابجا سکوت بشود تا داد مردم بلند بشود؟! آیا با وجود اعتراض مردم، نباید حاضر به جبران باشند و بازهم باید توجیه کنند؟!

 

 

 

درخواست پیامکی رئیس‌جمهور از مردم
رییس‌جمهور به مناسبت امضای منشور حقوق شهروندی به همه مشترکان تلفن همراه پیامکی ارسال کرد و از آنها خواست که به مطالعه متن کامل این منشور بپردازند.متن پیامک ارسالی از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به شرح زیر است:
بیاییم با حقوق خود بیشتر آشنا شویم و قدرتمندانه آن را پاس بداریم.منشور حقوق شهروندی صبح امروز طی مراسمی رسمی با حضور جمعی از وزرای کابینه دولت به طور کامل رونمایی شد.حسن روحانی در برخی مناسبت‌های خاص از جمله انتخابات و همچنین عید نوروز در راستای ارتباط با مردم پیامک‌هایی ارسال کردند.

گفته می شود حسن رسولی در پاسخ به این سوال که نحوه حمایت ازروحانی توسط اصلاح طلبان چگونه خواهد بود، اظهار کرد: جریان اصلاحات در سال ۹۲ با سرلوحه قرار دادن منافع ملی کشور و با هدف کمک به برگرداندن نحوه کشورداری متعارف و پیشگیری از تحمیل خسارت‌های بیشتر به ملت ایران در بین کاندیداهای موجود از آقای روحانی حمایت کرد.وی با اشاره به تقاضای اصلاح طلبان از آقای دکتر عارف مبنی بر کناره‌گیری از انتخابات انتخابات به نفع روحانی، ادامه داد: در سال ۹۲ اصلاح طلبان به صورت یکپارچه  از آقای دکتر روحانی حمایت کردند و دلیل اصلی طرفداری از ایشان فراتر از منافع و منویات جناحی بود و پیش بینی می کنم که همین رویه در سال ۹۶ نیز تکرار گردد.

 

 

 

گفته می شود اسحاق جهانگیری در بخشنامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی، خواستار فراهم کردن مقدمات و انتشار ده هزار میلیارد ریال اوراق خزانه شد.
گفته می شود عبدالله ناصری در گفت‌و‌گویی، درباره افزایش چشمگیر هجمه‌های صدا و سیما علیه دولت تدبیر و امید گفت: رفتار صدا و سیما جدید نیست و این سازمان در برابر دولت مطبوعش سکوت پیشه کرد، معضلات و دردهای مردم را علاوه بر اینکه انعکاس نداد بلکه سعی کرد نشان دهد کشور در آرامش کامل به سر می‌برد و هیچ مشکلی وجود ندارد و آن‌ها را پنهان کرد. عضو بنیاد باران گفت: صدا و سیما در ۸ سالی که محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور بود، مشکلات کشور را پنهان و سعی کرد نشان دهد کشور در آرامش کامل به سر می‌برد. ناصری با بیان اینکه این رفتار‌ها از قبل برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: امروز صداو سیما در مقابل دولت در نقش یک اپوزیسیون ظاهر شده و قصد به چالش کشیدن دولت را دارد.
مواد غذایی تراریخته طرح شوم صهیونیست‌ها است
حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگویی در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر این که واردات، صادرات، توزیع، تولید و مصرف عمومی محصولات تراریخته بدون مجوز مراجع ذی‌ربط ممنوع است، اظهار داشت: یکی از طرق استعمارگری استعمارگر بزرگ یعنی صهیونیست ورود محصولات تراریخته به کشور‌ها است و راکفلر به عنوان صهیونیست بین‌المللی نخستین شرکتی بود که این موضوع را برپا کرد. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مواد غذایی و کالاهای اساسی کشور گرفتار روند تراریختگی شود، گفت: محصولات تراریخته یک خطر جدی برای تغذیه کشور است.
ادعای کشته شدن چند مستشار ایرانی در یمن
یک پایگاه خبری نزدیک به دولت مستعفی یمن مدعی شده چند مستشار ایرانی در استان حجه در شمال یمن کشته شده‌اند.روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتشار این خبر، افزود: در حالی که ایران بارها به صورت رسمی اعلام کرده که در یمن مشاور نظامی ندارد یا به این کشور کمک تسلیحاتی نمی‌کند، رسانه‌های وابسته به منصور هادی و عربستان بار دیگر این ادعا را مطرح کرده‌‌اند.پایگاه «یمنی پرس»، مدعی شده شنبه در حمله جنگنده‌های عربستان به یک انبار موشک در منطقه ابی دوار در استان حجه در شمال یمن ۱۸ نظامی وابسته به انصار‌الله کشته شدند که چند تن از آن‌ها مستشاران ایرانی بوده‌اند.رسانه‌های نزدیک به منصور هادی و عربستان همچنین هر چند وقت یک‌بار ادعا می‌کنند که سلاح‌های ارسالی از ایران برای نیروهای یمنی را کشف و ضبط کرده‌اند اما تاکنون تصویری یا مدرکی دال بر ادعای خود در رسانه‌ها منتشر نکرده‌اند.

 

 

 

 

اظهارات ضد ونقیض در مورد کاندیداتوری باهنر
جبار کوچکی‌نژاد  عضو جامعه مهندسین اسلامی گفت: باهنر گزینه نهایی جبهه پیروان نیست. هنوز جمع بندی نهایی صورت نگرفته و باهنر نیز یکی از گزینه‌های مطرح شده است. گزینه‌هایی مطرح شده است که در مورد آن‌ها بررسی‌ها صورت می‌گیرد و بعداز انتخاب فرد مورد نظر معرفی خواهد شد. کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان امام رهبری نیز  گفت: از نظر نهایی جبهه پیروان اطلاعی ندارم و نمی‌دانم بر چه اساسی چنین اخباری منتشر شده است. چندین بار نیز با آقای باهنر تماس گرفته‌ام که پاسخ نداده‌اند و تا زمانی که جواب قطعی ایشان را ندانم نمی‌توان به طور روشن پاسخ داد.  بار‌ها محمدرضا باهنر اعلام کرده است قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.
رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان به ۱۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت
محمود فرشیدی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: هر چه تحقیقات از این صندوق بیشتر می شود، رقم اختلاس بالاتر می رود تا جایی که شواهد نشان می دهد، رقم اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان تا ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز رسیده است.  برخی وام های بسیار مسأله دار در بانک سرمایه پرداخت شده است به طوری که  یک نفر ۱۰۰۰ میلیارد بدهکار است.  برخی از مسئولان در صندوق ذخیره فرهنگیان از دست اندرکاران فتنه ۸۸ بوده و همچنین برخی از آنها در بنیاد باران مسئولیت هایی داشتند که در نهایت پیگیری اهداف حزبی در این صندوق منجر به اختلاس چند هزار میلیاردی در این صندوق شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*