آخرین خبر :

اخبارکوتاه استان/اسکان و پذیرایی ۲هزار زائر پاکستانی در نهبندان/افتتاح ایستگاه تلویزیونی دیجیتال زهان

اسکان و پذیرایی ۲هزار زائر پاکستانی در نهبندان
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهبندان گفت: تاکنون نزدیک به ٢ هزار نفر از زائران پاکستانی در این شهرستان اسکان و خدمات ارائه شده است . به گزارش امروز خراسان جنوبی حجت الاسلام اسماعیل مختاری افزود : در موکب «قدم های آسمانی تا امام مهربانی» ١٧ زائر سرا با تمام امکانات و ٣٠ چادر برای پذیرایی از زائران در نظر گرفته شد و پیش بینی می شود تا پایان آذر ماه به بیش از ٢ هزار نفر دیگر زائر اسکان داده شود.

مشکل تعدادی از روستاهای بخش مرکزی سربیشه بررسی شد
مشکل تعدادی از روستاهای بخش مرکزی سربیشه در اجرای طرح دهگردشی با حضور سرپرست فرمانداری و تعدادی از مدیران این شهرستان مرزی بررسی شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی محمد جواد فلاحی و جمعی از مسئولان شهرستان از روستاهای « دستقیچ» ، «همت آباد» ، « امین آباد» و « سلم آباد» بازدید کردند و از نزدیک در جریان مشکل مردم قرار گرفتند . آب شرب ، تامین روشنایی ، مرمت استخر ، تکمیل دیوار ساحلی، بازنگری طرح هادی، عدم آنتن دهی تلفن همراه ،کمبود امکانات بهداشتی، ورزشی و گازرسانی از جمله مشکلات طرح شده در دهگردشی بود که سرپرست فرمانداری از نهادهای ذیربط خواست مشکل را بررسی و نسبت به پیگیری و رفع آن اقدام کنند.

دستگیری ۶ نفرشکارچی غیر مجاز در فردوس و خوسف
ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در حوزه شهرستان فردوس با انجام عملیات گشت وکنترل اجرای مقررات شکار و صید در منطقه کوه زرد این شهرستان  موفق به دستگیری  ۵ نفر شکارچی متخلف قبل از انجام شکار شدند. به گزارش امروز خراسان جنوبی این شکارچیان متخلف قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب اقدام به شکار نمایند که با هوشیاری محیط بانان و حضور به موقع آنان در منطقه مانع از این اقدام آنها شدند. از متخلفان دو قبضه اسلحه و ۵ دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.  همچنین عامل شکار یک راس قوچ وحشی در شهرستان خوسف دستگیر شد.

صدور پروانه بهداشتی برای میدان دام بیرجند
معاون سلامت دامپزشکی استان خراسان جنوبی گفت: پروانه بهداشتی تاسیس برای میدان دام بیرجند صادر شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی دکتر « محمد اصغرزاده » در خصوص ظرفیت این میدان دام گفت: پروانه بهداشتی به ظرفیت یکهزار راس دام سبک و سنگین در منطقه شمس آباد صادر شده که در نقشه ساختمانی آن برای ۸۰۰ راس دام سبک و ۲۰۰ راس دام سنگین فضای فیزیکی پیش بینی شده است.

افتتاح ایستگاه تلویزیونی دیجیتال زهان
ایستگاه تلویزیونی دیجیتال زهان افتتاح شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی روزگذشته در مراسم افتتاح ایستگاه تلویزیونی دیجیتال زهان گفت: با افتتاح این ایستگاه حدود ۳ هزار نفر از مردم شهر زهان، روستاهای پایهان، شیرخند، کبودان و زردان  از ۱۹ شبکه تلویزیونی دیجیتال و ۲۰ شبکه رادیویی بهره مند شدند. محمد ثقفی افزود: ایستگاه تلویزیونی دیجیتال زهان ، بیستمین  ایستگاه  دیجیتال در استان است  که  با افتتاح آن،هم اکنون ۷۹٫۶ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه های تلویزیونی دیجیتال  هستند. وی با اشاره به اینکه با راه اندازی ۶۶ ایستگاه تلویزیونی دیگر، پوشش دیجیتال خراسان جنوبی  به مرز ۹۰ درصد خواهد رسید، تصریح کرد: برای راه اندازی این ایستگاه ۱۸۰ میلیون تومان هزینه شد که ۱۳۰ میلیون تومان آن را سازمان صدا و سیما تأمین و مابقی  از محل اعتبارات شهرستان زیرکوه پرداخت شد. وی خاطر نشان ساخت: برای راه اندازی هر ایستگاه دیجیتال حدود ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است که چنانچه زیرساختها از قبیل ساختمان، محوطه، حصارکشی و افزایش انشعاب برق توسط دستگاه های استان آماده شود، تجهیزات فنی که درصد زیادی از هزینه ها را در پی خواهد داشت توسط سازمان صدا و سیما تأمین خواهد شد.

انتخاب درست و پایبندی به اصول اخلاقی شرایط ازدواج موفق است
مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی گفت: انتخاب درست، عقد مناسب و پایبندی به اصول اخلاقی سه شرط یک ازدواج موفق است و اولین اصل و مهارت در یک زندگی آرام اصل شناخت است. به گزارش فارس, حجت الاسلام و المسلمین محمد فرازی در مراسم گرامیداشت سالروز ازدواج رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) در مکتب نرجس بیرجند اظهار داشت: مشکلاتی که امروز خانواده‌ها و جامعه‌ با آن گرفتار شده‌اند نداشتن سبک مناسبی برای زندگی است، آنچه که در روایات اهل بیت(ع) و قرآن آمده است بیانگر رسیدن به آرامش در ازدواج بوده و این اصلی‌ترین هدفی است که در ازدواج به آن اشاره شده است. وی گفت: امروز دشمن در بحث سبک و مدل زندگی بسیار موفق شده و توانسته است در زندگی‌های بسیاری از مردم نفوذ کند.

گرم شدن اقلیم نتیجه  فعالیت انسانی است
استاد رشته جغرافیا و بنیانگذار آب و هواشناسی سینوپتیک در ایران گفت: در حالی که اقلیم سامانه بسیار بزرگ و پیچیده ای است و در جهان جریان آب و هوا در حال تغییر است، گرم شدن آن نتیجه فعالیت انسانی است. دکتر بهلول علیجانی در کارگاه آموزشی تغییرات آب و هوایی کره زمین در دانشگاه بیرجند افزود: برخی ها افزایش دما را به مسایل سیاسی نسبت می دهند در حالی که مطابق آمارها در سال های اخیر دمای هوا افزایش یافته است. وی تاکید کرد: نتیجه مطالعه ۱۲هزار اقلیم شناس در سال ۲۰۱۳میلادی با ۹۵درصد اطمینان نشان می دهد، تغییر اقلیم نتیجه فعالیت انسان است.

آموزش ریشه یابی خطاهای پزشکی به ۸۵ کارشناس در بیرجند
نحوه ریشه یابی خطاهای پزشکی به ۸۵ کارشناس در بیرجند آموزش داده شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، دهقان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کارگاه ریشه یابی خطاهای پزشکی در بیرجند گفت: چنانچه ایمنی بیمار در بیمارستان بیشتر و کاهش مخاطرات وجود داشته باشد اعتبار بیمارستان افزایش می یابد.
وی افزود: ۸۵ نفر از کارشناسان ایمنی، مسئولان فنی، کارشناسان اعتبار بخشی و کارشناسان بهبود کیفیت بیمارستان های خراسان جنوبی دیروز در کارگاهی با نحوه ریشه یابی خطاهای پزشکی آشنا شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*