آخرین خبر :

آموزش بیش‌ از ۷۵ هزار بیرجندی در طرح پیشگیری از اعتیاد

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: طرح پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط کار و محیط‌های آموزشی اجرا می‌شود که در شش ماهه امسال به تعداد ۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر آموزش‌های لازم در راستای اجرای این طرح ارائه شده است. حسن شرفی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی بیرجند با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد در سه سطح پیشگیری اولیه( پیشگیری با رویکرد اجتماع محور از اعتیاد)، پیشگیری ثانویه(درمان) و پیشگیری ثالثیه(کاهش آسیب) فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه طرح پیشگیری اجتماع محور، پیشگیری از اعتیاد در محلات شهری و روستایی، محیط کار و محیط‌های آموزشی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال به تعداد ۷۵ هزار و ۶۷۴ نفر آموزش‌های لازم در راستای اجرای این طرح ارائه شده است.
مدیر بهزیستی بیرجند از فعالیت هشت مرکز درمان سرپایی و کاهش آسیب اعتیاد در سطح این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد یک مرکز دولتی بوده که تمامی مددجویان استان در این مرکز پذیرش می‌شوند و هفت مرکز دیگر غیردولتی بوده که زیرنظر بهزیستی فعالیت می‌کنند. شرفی با بیان اینکه سه مرکز اقامتی میان مدت زیرنظر بهزیستی در سطح شهرستان فعالیت دارند، افزود: طی شش ماهه نخست امسال ۵۳۶ نفر در این مراکز پذیرش شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین دو مرکز گذری کاهش آسیب زیر نظر بهزیستی در راستای کاهش آسیب ناشی از اعتیاد در بیرجند فعال بوده که طی شش ماهه امسال ۱۷۷ نفر در این مراکز پذیرش شده است. مدیر بهزیستی بیرجند اضافه کرد: طرح ارائه خدمات تیم سیار به تعداد ۵۸۰ نفر خدمات ارائه کرده است.
شرفی از فعالیت یک مرکز سرپناه شبانه با نظارت بهزیستی در بیرجند خبر داد و یادآور شد: معتادان بی‌سرپناه و نیازمند به این مرکز ارجاع می‌شوند که طی شش ماهه نخست امسال ۲۰ نفر را پذیرش کرده است.
وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش مرکز سرپناه شبانه ۳۰ نفر است. مدیر بهزیستی بیرجند خاطرنشان کرد: یک مرکز اجتماع درمان مدار نیز در سطح شهرستان با نظارت بهزیستی فعالیت می‌کند که در شش ماهه نخست امسال به تعداد ۲۴ نفر خدمات ارائه داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*