۱۰ خاصیت جادویی روغن کندر؛ با این اکسیر به جنگ سرماخوردگی و آنفلوآنزا بروید/ کندر؛ قرص آرام‌بخش طبیعی


در این مطلب به معرفی گیاهی جادویی می‌پردازیم که مصریان باستان روغن آن را سرچشمه جوانی می‌نامیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کندر ماده گیاهی شناخته شده چند هزار ساله است و از زمان های قدیم تاکنون عصاره یا اسانس آن با توجه به خواص درمانی معجزه آسایش استفاده‌های زیادی دارد. مصریان معتقد بودند که حمام روغن کندر سرچشمه جوانی است.
اسانس کندر از رزین درخت آن تولید شده و بویی شبیه ترکیب عسل طبیعی و لیمو دارد. علاوه بر اسانس، روغن کندر نیز دارای خواص درمانی متعددی است که در ادامه به ۱۰ مورد از آن اشاره شده است:
گزش و نیش حشرات را با روغن کندر تسکین دهید
به منظور جلوگیری از سوزش و خارش ناشی از گزش حشرات، فقط کافی است که روغن کندر را در منطقه آسیب دیده ماساژ داده و معجزه آن را ببینید.
با این روش به سرعت یک چشم به هم زدن خوابتان می برد
اگر شما مشکل بی خوابی یا بدخوابی شبانه داشته و نمی توانید خوب استراحت کنید، فقط کافی است که مقداری از اسانس کندر را در یک کاسه کوچک ریخته و آن را کنار رختخواب خود قرار دهید.
این روش با ایجاد آرامش و خواب آلودگی به شما کمک می کند که هر زمان که دوست داشتید به خواب بروید.
سرماخوردگی و آنفلوآنزا را این بار با کندر درمان کنید
مصرف روغن کندر به صورت روزانه موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به کمک آن می توانید به راحتی با عفونت های ویروسی مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله کنید.
به جای قرص آرام‌بخش از کندر استفاده کنید
 روغن کندر خاصیتی آرامش بخش دارد. کافی است که این روغن را روی گردن و شانه های خود ماساژ داده تا احساس تسکین و آرامش پیدا کنید.
تماس این روغن با منافذ پوست شما منجر به افزایش تولید دوپامین و نوراپی‌نفرین در بدن شده و باعث ایجاد آرامش و مبارزه با علائم خستگی می شود.
بهبود سریع جای بریدگی با روغن کندر
به منظور بهبود سریع بریدگی، ساییدگی یا از بین بردن کبودی، کافی است این روغن را بعد از شستشو و خشک کردن با حوله تمیز بر روی منطقه آسیب دیده ماساژ دهید.
اضطراب را با این روغن فراری دهید
به منظور کاهش اضطراب، روغن کندر را بر روی کف دست خود ریخته و آن را استنشاق کنید.
با روغن کندر دیگر نگران جای زخم نباشید
مقدار مساوی از روغن نارگیل و کندر را با هم ترکیب کرده و آن را روزانه بر روی زخم ماساژ دهید. پس از مدتی می بینید که جای زخم به طور معجزه آسایی  از بین رفته است.
درمان سرفه با ماساژ روغن کندر روی گردن
اگر شما از سرفه مداوم رنج می برید، کافی است مخلوط  آب و چند قطره روغن کندر را قرقره کرده و از سرفه کردن مداوم خلاص شوید. یا اینکه این روغن را روی گردن خود ماساژ داده و معجزه آن را در تسکین و بهبود سرفه به خصوص در فصل سرد سال نظاره‌گر باشید.
روغن کندر اکسیر جوانی
این روغن به کاهش چین و چروک پوست کمک شایانی می کند. به منظور استفاده از این خاصیت باید مخلوطی از روغن کندر و پودر برگ های اسطوخودوس را تهیه و آن را روزانه بر روی صورت قرار دهید. بهتر است برای نتیجه بهتر، سه بار صبح، غروب و قبل از خواب از این مخلوط بر روی پوستتان استفاده کنید. ماسکی که شب قبل خواب بر روی صورت مالیده‌اید صبح با استفاده از آب گرم و صابون بشویید.
تمرکز شما با این اسانس در محیط کار و درس چند برابر می‌شود
روغن کندر یک انتخاب عالی است که در بهبود هوشیاری و تمرکز بسیار موثر بوده و کافی است اسانس کندر را در محیط فعالیت خود قرار داده و نتیجه شگفت آور آن را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*