آخرین خبر :

یک مسئول: جهاد واقعی را در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد مشاهده کردیم دلسردکردن سرمایه گذاران و کارآفرینان؛ ضربه ای بزرگ به اقتصاد کشور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند در بازدید از مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد، گفت: کارهای بزرگ و بسیار ارزشمندی در این مجتمع بزرگ صورت گرفته که این همه تلاش، همت و پشتکار در راستای تولید با کیفیت با استفاده از بهترین زیر ساخت ها و تجهیزات روز دنیا آن هم در استان محروم خراسان جنوبی که مهمترین معضل آن بیکاری و عدم رونق اقتصادی است، قابل تقدیر می باشد. سرهنگ فلاحی که در بازدید از مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد توسط چندتن از مسئولین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند همراهی می شد، افزود: دشمن در مقابله با نظام اسلامی ما جنگی در ابعاد مختلف به راه انداخته که جنگ اقتصادی یکی از آنهاست و دشمن نمی خواهد که کشور اسلامی ما استقلال اقتصادی داشته باشد و روی پای خود بایستد و لذا مقام معظم رهبری نیز چند سالی است که بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح و برضرورت کار و تلاش در عرصه اقتصادی در راستای استقلال واقعی در این عرصه با استفاده از ظرفیت های درون نظام، تاکید دارند. وی مهمترین ظرفیت کشور و استان را سرمایه نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: اینکه در کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد بیش از ۲ هزار نفر نیروی جوان و خلاق مشغول به کار هستند و اعتمادی که بین مدیر عامل و پرسنل مجموعه در تمامی بخشها مشاهده می شود باعث خوشحالی است و از مسئولین انتظار می رود، بستر تداوم و توسعه کار را برای سرمایه گذارانی از قبیل آقای فلاحی فراهم نمایند زیرا آنها به دنبال توسعه، پیشرفت و اشتغالزایی هستند و نباید در مسیر کارشان مانع ایجاد کنیم و حتی به گونه ای عمل کنیم که آنها چنین احساسی داشته باشند، البته در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست.
مجموعه هایی مثل مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد باید حمایت شوند
سرهنگ فلاحی با ذکر این نکته که مدیر عامل کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد، فضایی سرشار از انرژی، نشاط و روحیه بالا را ایجاد کرده اند، افزود: آقای فلاحی بر ضرورت تلاش در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری تاکید دارند و می گویند نمی خواهم فرمایشات مقام عظمای ولایت روی زمین بماند و ما هم ضمن اینکه می گوییم کاش زودتر از اینها به اینجا می آمدیم هر گونه حمایتی از دست مان برآید نسبت به این مجموعه کوتاهی نخواهیم کرد زیرا بخش اقتصاد و تلاش در این عرصه و ایجاد اشتغال را سنگری دفاعی در مقابل توطئه های دشمن که سعی می کند ما را زیر سلطه داشته باشد، می دانیم. وی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم و دست سرمایه گذارانی که زمینه کار و اشتغال را در راستای رونق اقتصادی فراهم می نمایند، بگیریم و از هیچ کمکی دریغ نورزیم و از آنجا که بعضاً ممکن است مسئولین از این امر غافل باشند جا دارد رسانه ها هم برای توجه دادن به آنها تلاش کنند.
به وجود امثال آقای فلاحی افتخار می کنیم
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه واقعاً از حضور در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد، لذت بردم، گفت: اگر می توانستم دوست داشتم بر دستهای آقای فلاحی به عنوان مدیر عامل این مجموعه بزرگ بوسه بزنم. معنی جهاد واقعی و آنچه که کشور ما در حال حاضر به آن نیاز دارد همین تلاش و همت در راستای کار و تولید و اشتغال است و مسئولین ما نیز باید بر دستان این کار آفرینان بوسه بزنند و نگذارند مشکلاتی از قبیل آنچه که در ورودی این مجموعه پیش آمده، خاطر این عزیزان را مکدر سازد. حجت الاسلام اشراقی افزود: چنانچه سرمایه گذاران و کار آفرینانی مانند آقای فلاحی دلسرد شوند و کار را رها کنند، ضربه بزرگی به استان و شهرستان ما وارد خواهد شد و ما به وجود چنین افرادی افتخار می کنیم و به همت و پشتکارشان غبطه می خوریم که ای کاش ما نیز چنین توفیقاتی داشتیم.
وی تصریح کرد: نظام اسلامی نیز نیازمند وجود چنین افرادی است تا با گام برداشتن در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، کشورمان را در همه بخش ها از سایر کشورها بی نیاز کنند و استقلال اقتصادی را برای نظام اسلامی به ارمغان آورند.
حضور گروه های دانشجویی در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد
همزمان با بازدید فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند و همراهان وی، جمعی از دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز برای بازدید از بخش های مختلف مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد در این مجموعه حضور یافته بودند. میلاد هلال بیرجندی دبیر انجمن علمی علوم خاک دانشگاه بیرجند در این باره به خبرنگار ما گفت: با هماهنگی انجمن علمی علوم خاک دانشگاه بیرجند تعداد ۲۵ دانشجوی رشته مهندسی علوم خاک (خاک شناسی) این دانشگاه برای آشنایی با نوع خاک های مورد استفاده در این کارخانجات و آشنایی بیشتر با مراحل تولید کاشی و سرامیک در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد حضور یافتند که جا دارد از مدیریت و پرسنل این مجتمع که نهایت همکاری را با ما داشتند، قدردانی نمایم.
پیگیری ها برای رفع مشکلات ورودی مجتمع به دنبال دستور استاندار
در پایان گفتگویی هم با فلاحی مدیر عالی مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد داشتیم و در ابتدا خبرنگار ما پرسید: چندی پیش استاندار خراسان جنوبی در این مجموعه حضور یافت و وعده هایی در خصوص رفع مشکلات ورودی این مجتمع داده شد،  نتیجه این وعده ها چه بوده است؟ مدیر عالی مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد پاسخ داد: جا دارد از مهندس پرویزی استاندار محترم خراسان جنوبی تقدیر و تشکر کنم. ایشان که خود درد آشنا هستند با حضورشان باعث شدند تا خستگی هایمان رفع گردد و به آینده امیدوار شویم. وی افزود: پس از سال ۸۴ که مجوز تأسیس دریافت کردیم ورودی غربی مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد خاکی و محل انباشت زباله بود و مشکلاتی برای ورود و خروج مواد اولیه و تولیدات و تردد میهمانان و مدعوین ما ایجاد کرده بود که در نهایت با تماس آقای استاندار پیگیری ها برای رفع مشکل آغاز شد و در ادامه نیز با حضور مغتنم ایشان مقرر گردید گروه کارشناسی جهت رفع مشکل طرح توسعه و پل ارتباطی و ورودی کاشی فرزاد تشکیل و موضوع به طور صحیح بررسی و مشکلات مرتفع گردد. آقای شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم آمدند و پیشنهادات و صحبت های ما را شنیدند و پذیرفتند و وعده دادند که راه ارتباطی طرح توسعه حوزه مواد اولیه و مشکل کانال آب مجتمع رفع شود که امیدواریم این وعده ها که در راستای دستور آقای استاندار داده شد، محقق شود و مشکلات ورودی مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد رفع گردد.
در سنگر اقدام و عمل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری ایستاده ایم
فلاحی همچنین از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند و همراهان وی به خاطر حضور در مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد قدردانی کرد و گفت: از تمامی فرماندهان و پرسنل نیروهای مسلح استان اعم از سپاه پاسداران، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی که با تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیرشان حافظ جان، مال و خاک ما هستند و در راستای پاسداشت خون شهدا و آرمانهای امام (ره) و شهدای عزیز و جانبازان گرانقدر و فرامین مقام معظم رهبری، دلیرانه تلاش می کنند، صمیمانه قدردانی می نمایم و امیدوارم همه ما به سهم خود بتوانیم در راه تحقق اهداف و فرامین امام (ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گام برداریم و از خط سبز و راهی که برای ما ترسیم کرده اند، عدول ننماییم و همه در سنگر اقدام و عمل در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری ایستادگی کنیم.
ضرورت توجه به آینده سازان نظام اسلامی
فلاحی در خصوص حضور دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز گفت: جا دارد از آقای دکتر خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند و رؤسای محترم سایر دانشگاهها و اساتید و دانشجویان  به لحاظ تعاملی که در راستای شکوفایی استعدادهای فرزندان و آینده سازان ایران اسلامی دارند، تشکر و قدردانی کنم. اینکه دانشجویان عزیز از دانشگاههای مختلف هر از چندگاهی در کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد حاضر می شوند اطلاعاتی را به صورت عملی و از نزدیک کسب می کنند و این اطلاعات را در رشته های تحصیلی مرتبط به کار می گیرند واقعاً جای خوشحالی دارد.
مدیر عالی مجتمع کارخانجات کاشی و سرامیک فرزاد همچنین گفت: به مقامات عالی کشور پیشنهاد می شود امکاناتی فراهم نمایند تا دانشجویان امروز و سرمایه های علمی ما که در آینده باید امور اداره کشور را در دست گیرند، نیازمند سایر کشورها نباشند که تحقق  این امر یعنی فراهم کردن امکاناتی در دانشگاه ها به صورت عملی در راستای درسشان، به تعامل و کار عملیاتی نیاز دارد. از آقای استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان نیز تقاضا دارم در راستای بهبود کمی و کیفی امکانات آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی دانشجویان در استان پیگیری نمایند تا در تمامی عرصه ها شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان توانمند استان محروم و دور افتاده خراسان جنوبی باشیم هر چند که آقای استاندار به مشکلات استان به خوبی واقف هستند و پیگیر رفع اینگونه مسائل می باشند.
با تمام توان به تلاش خود ادامه می دهیم
فلاحی در پایان گفت: ما نیز که خود را سربازان نظام اسلامی در عرصه کار و تولید و اشتغال می دانیم و در سنگر جهاد در راستای اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری افتخار حضور داریم با استفاده از تکنولوژی روز دنیا از بدو زندگی در راستای کشاورزی، دامپروری، صنعت و …. فعالیت خود را آغاز نموده و تلاش کرده ایم که سال به سال، دامنه کار و فعالیت خود را گسترش دهیم و سهم هر چند ناچیزی در استقلال اقتصادی کشورمان و ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم ایفا نماییم و با تمام توان خود در این عرصه مقدس به تلاشمان ادامه خواهیم داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*