یادداشت امروز /روز دانشجو، حرف دانشجو

امروز خرسان جنوبی – رضا زنگوئی
دانشجو، قلب تپنده ملت است. دانشجو نبض حساس ملت است. دانشجو چشم بیدار ملت است. دانشجو نماد آرمانخواهی ملت است. دانشجو زبان گویا و منتقد ملت است.
دانشجو روح عدالت طلبی ملت است. دانشجو ذهن خلاق ملت است….، بله دانشجو همه این ها هست لذاست که بی قرار برقراری عدالت است و در گذر زمان همواره بیشترین هزینه را برای تحقق این میراث علوی پرداخته است. مثل قلب در کالبد اجتماع تپیده است و با خون رسانی و آگاهی بخشی در رگ های جامعه، زنده بودن ملت را استمرار بخشیده است. نبض جامعه را در هر کجای جهان می شود از مچ دست دانشجویانش فهمید که چون بسته و مشت می شود، گره های فراوانی را باز می کند.
او آزاد اندیشانه و در شکوه ایمان چشم منصف و داور عدالتخواه ملت است که دیده ها را هم صادقانه باز می گوید. بی چشم داشت به دست این و آن، دست ها را باز می کند.
زندگی خود و دیگران را بر اساس معیار ها می سنجد و آنجا که از این تراز خارج می شود را ناراستی می یابد که باید راست شود و برای این نیز برمی خیزد. او غیرت استبداد سوز و استعمار کش ملت است لذا در ۱۶ آذر با سه ستاره، با سه آذر، با سه شهید بر خرمن بیداد و ستم و استعمار می زند و با شهادت خویش یک ملت را، یک تاریخ را به شهود می رساند.تا اگر چه همزادان این حادثه همواره حدیث پیر شده باشند اما این شهادت ها و شهیدان جوان مانده اند و همچنان دست غیرت دفاع از ایرانند و ایستاده در برابر آمریکا. آنان اگر چه در اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون آیزنهاور رئیس جمهور وقت آمریکا، در سال ۱۳۳۲ دانشگاه را سنگر مبارزه کردند اما نشان دادند این خون پاک در رگ نهضت دانشجویی ایران همواره تازه و جاری است تا در تاریخ مبارزه همواره از انقلاب اسلامی و ایران سربلند دفاع کنند.
مصطفی بزرگ نیا، مهدی شریعت رضوی و احمد قند چی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران بودند که آن روز، مهندس حرکت شدند و مهندسی دستگاه ستم شاهی را برهم ریختند اما امروز بقیه السیف آنان در برابر خلف  قدرت استکباری، ایستاده اند. آن خون ها، خون خواهانی عزتمند دارد که به روزگاران منتقم آن “ثار” ساری در تاریخند و به طلب آن در حرکت. این خون زمانی آرام می شود که ظلمی نماند و بیدادی، حق ملت ها را زیر چکمه نگیرد.
مطالبه آن خون امروز هم بر ذمه ماست تا از آمریکا طلب کنیم که خون همه شهدا به خون سید الشهدا می پیوندد و هر روز باید به خون خواهی شهید برخاست و در آخر نیز در رکاب امام عدالت، مهدی موعود باید آن را طلب کرد.باری ۱۶ آذر، ۱۶ دی و… همه روزهایی هستند که نهضت دانشجویی خود را با عاشورا تعریف کرده است و باید همه این روزها را عاشورایی پاس داشت. ان شاا… چنین شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*