آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به بحث حقوق‌های نجومی گفته راه حل مبارزه با حقوق‌های نجومی این است که همه مسئولان فیش‌های حقوقی‌شان را در اینترنت بگذارند. مطمئن باشید نه امریکا تجاوز می‌کند، نه اتفاق خاصی می‌افتد.محمود صادقی ضمن ارائه توضیحاتی درباره حقوق نمایندگان مجلس، اعلام کرد: از نمایندگان درخواست خواهم کرد که فیش‌های حقوقی‌مان را منتشر کنیم. البته حقوق نمایندگان متفاوت است و با توجه به تعداد دفترهای ارتباط مردمی در حوزه انتخابیه و دیگر مسائل در حدود ۱۷ تا ۲۱ میلیون تومان است.

 گفته می شود سید محمد حسینی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و وزیر اسبق ارشاد ضمن اشاره به عملکرد دولت در طول سه سال اخیر، گفته روحانی به وعده‌های اقتصادی که به مردم داد عمل نکرد به همین دلیل در انتخابات ریاست جمهوری آینده با ریزش آرای زیادی روبرو خواهد شد و به نظر می‌رسد ریاست جمهوری روحانی در دولت دوازدهم تکرار نشدنی است.این استاد دانشگاه در رابطه با ناکامی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بین نیروهای انقلابی چندگانگی به وجود آمد، از آن طرف جریان اعتدال شعارهایی را مطرح کرد و مردم که امید داشتند مشکلاتشان حل شود به روحانی رای دادند. وزیر اسبق ارشاد ضمن انتقاد از رویکرد دولت فعلی، ادامه داد: اگر دولت در رویکرد خود تجدید نظر نکند مردم در انتخابات ریاست جمهوری به وضعیت موجود پایان خواهند داد.

گفته می شود پروانه مافی نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم تهران عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفته با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست‌ها برای صدور مجوز حزب و تشکل سیاسی بیشتر شده و حجم کاری کمیسیون ماده ۱۰ نیز بیشتر خواهد شد.

لغو سخنرانی مطهری کاملاً قانونی بود

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری دوشنبه‌شب در گردهمایی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی خراسان رضوی در مشهد، به هجمه برخی افراد در رابطه با موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مبنی بر غیرقانونی بودن عملکرد دستگاه قضا در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: مراجع مختلفی موضوع ممانعت از سخنرانی نایب‌رئیس مجلس را در مشهد کارشناسی کرده و بر قانونی بودن اقدامات دادستان مشهد در این خصوص مهر تأیید نهادند.وی تصریح کرد: عده‌ای با دخالت در این جریان، مدعی حمایت از قانون اساسی بودند و می‌گفتند دادستان مشهد باید صبر می‌کرد تا سخنرانی ایراد و فتنه‌ای ایجاد شود.رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه اقدامات انجام‌شده در این مورد کاملاً قانونی بوده ابراز کرد: دستگاه قضا هیچ زمان خلاف قانون عمل‌نکرده و نخواهد کرد، مطالبی در این خصوص وجود دارد که به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

 گفته می شود رئیس کمیته آموزش مجلس از تشیکل کمیته‌ای در مجلس برای رسیدگی به پرونده تحصیلات برادر و دستیار رئیس‌جمهور خبر داد.حجت‌ا‌لاسلام علیرضا سلیمی رئیس کمیته آموزش در مجلس شورای اسلامی با اشاره پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر و دستیار ویژه رئیس جمهور در این کمیته اظهار کرد: درباره تحصیل حسین فریدون گزارشی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس واصل شده است.وی ادامه داد: بر همین اساس برخی از نمایندگان بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، تقاضای رسیدگی به پرونده تحصیلات حسین فریدون را دارند.رئیس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس قرار است کمیته‌ای برای رسیدگی به پرونده تحصیلی برادر رئیس جمهور تشکیل شود تا به این موضوع رسیدگی شود.پیشتر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ۳ بار نامه‌نگاری کمیسیون متبوع خود با وزیر علوم درباره پرونده تحصیلی برادر و دستیار رئیس‌جمهور خبر داده بود.
 گفته می شود احمد توکلی در نامه به دادستان کل کشورنوشت: دادگاه آمریکا اسناد رشوه توتال به مقام نفتی ایرانی را افشا کردند. گزارش های متعدد کارشناسان درباره خیانت فنی این شرکت فرانسوی به ایران در پارس جنوبی.واگذاری فاز ۱۱ میدان پارس جنوبی با ترک تشریفات مناقصه و بی پاسخ گذاشتن موضوع فساد توتال و حتی دفاع از این شرکت مفسد، نزد هر دادرسی سوء ظن برانگیز است. مقایسه عملکرد شرکت های ایرانی در زمان تحریم با شرکت های خارجی نظیر توتال در شرایط عادی بی انصافی و ناعادلانه است.

 

نظر وزیر امور خارجه جدید آمریکا درباره ایران

رکس تیلرسون Rex Tillerson وزیر امور خارجه امریکا شد. تاکنون اخبار چندانی در ارتباط با نوع دیدگاه وی در مورد مسائل و تحولات بین‌الملل از جمله ایران و برجام منتشر نشده است اگر چه او در ماه مارس ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای با CNBC در مقام مدیر اجرایی اکسون موبیل در مورد حضور در بازار ایران اعلام کرد : شرکت‌های آمریکایی شبیه ما هنوز نمی‌توانند تجارتی در ایران داشته باشند. این در حالی است که تعداد زیادی از رقبای اروپای ما فعالانه در بازار ایران حضور دارند و من واقعا نمی‌دانم که ما در نقطه ضعف هستیم؟ تاریخ تجارت خارجی ایران در گذشته همراه با چالش‌ها و سختی‌هایی بوده و ما هرگز سرمایه‌گذاری‌های طولانی در ایران به خاطر این علت نداشته‌ایم و من نمی‌دانم ایرانیان امروز تغییری کرده‌اند یا نه. ما باید منتظر بمانیم و من یاد گرفته‌ام که همیشه اول بودن بهترین گزینه نیست. ما منتظر می‌مانیم و می‌دانیم که چه اتفاقی برای شرکت‌های آمریکایی می‌افتد. البته این موضوع نیز مورد توجه است که ایران یک بازار سرشار از منابع است.

 

کاهش ۲۱ درصدی درآمد افراد جامعه در سال ۹۲

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در شانزدهمین همایش مدیران ارشد وزارت نیرو با تاکید بر ضرورت تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد در کشور، اظهار داشت: برخی افراد در خصوص سخنان خود مبنی بر اینکه سالها باید تلاش کنیم تا قدرت خرید مردم به سال ۱۳۹۰ بازگردد، تصریح کرد: منتقدین تصور می‌کنند که باور ما این است که سال ۱۳۹۰ شرایط ایده آلی برای مردم وجود داشته است اما معنی درست این سخن این است که در سالهای ۹۱ و ۹۲ اتفاقاتی در اقتصاد کشور رخ داد که درآمد افراد جامعه ۲۱ درصد کاهش یافت و منظور ما این است که برای جبران این اتفاقات و بازگرداندن قدرت خرید مردم به میزان سال ۹۰ باید سالها تلاش کنیم تا اتفاقات نامطلوب سال ۹۱ و ۹۲ جبران شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*