گفته می شود

گفته می شود مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که آزادی موسوی و کروبی به کجا رسیده است و حصر چه زمانی به پایان می‌رسد؟ گفته این تصمیمی است که شورای امنیت در مورد این عزیزان گرفته است و کاری که رئیس دولت باید پیگیری کند، اما ما باید مشکلات را از طریق قانونی جلو ببریم و تصمیم در مورد رئیس جمهور اسبق مختص به قوه قضائیه است و مربوط به شورای امنیت نمی‌شود و چنین مصوبه‌هایی بدست نیامده است و پیگیریم که مستند قانونی چیست.

 گفته می شود در آمارهای گمرک و لیست اقلام وارداتی به کشور کالاهای مصرفی و غیرضروری دیده می‌شود. یکی از این موارد، واردات دندان مصنوعی به کشور است که مایه شگفتی و تعجب است. بر اساس آمار رسمی گمرک در هشت ماهه منتهی به آبان امسال، بیش از ۱۵ تن دندان مصنوعی و پروتزهای دندان به کشور وارد شده است. لازم به ذکر است برای این حجم از واردات ۱۴ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۲۲ دلار ارز از کشور خارج شده است. گفتنی است ارزش ریالی واردات این کالا در گمرک ۴۵۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون و ۸۸۰ هزار و ۸۸۰ ریال ثبت شده است. ژاپن، آلمان، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلستان، آمریکا، ایتالیا، تایوان، جمهوری کره، سوئیس، مجارستان، اسلوونی، ترکیه، چین، فرانسه، هلند و سوئیس از کشورهای مبدا واردات دندان مصنوعی و پروتز دندان به کشور هستند.
 گفته می شود محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشکده علوم قضائی برگزار شد گفته یکی از بدشانسی های ملت ما این است که اخیرا هر کس رئیس جمهور می شود بلافاصله فیلسوف می شود و یادش می رود قطع نظر از آرای فلسفی اش، چارچوبی از وظایف را بر عهده دارد. در دوره اصلاحات، رئیس جمهور مدام در خصوص تفکرات جامعه مدنی و مباحث ژورنالیسمی صحبت می کرد در حالی که اصل قضیه موقوف می ماند. رئیس جمهور بعدی چند سالی خوب بود اما بعد از مدتی فیلش یاد هندوستان افتاد؛ یا میگفت به جایی وصل هستیم و یا وصل نیستم و شروع به استنباط های عجیب و غریب می کرد. در حالی که کسی که وصل شود از او خبری نمی آید؛ اکنون نیز همین جور است و بحث های فلسفی را بیشتر از بحث های اجرایی و مدیریتی می بینیم.
 گفته می شود علی محمد آدابی، رئیس سازمان نظام پرستاری گفته در طرح تحول نظام سلامت، سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به جیب کمتر از ۹ هزار نفر می‌رود و این فاصله طبقاتی را ایجاد می‌کند، ما اگر بخواهیم در جامعه‌ای مسالمت آمیز زندگی کنیم تفاوت حداقل و حداکثر، باید هفت برابر باشد و نه بیشتر.
 گفته می شودحجت الاسلام ناصر نقویان در همایش ‘دانشجو، وحدت حوزه و دانشگاه’ در دانشکده الهیات شهید مطهری دانشگاه فردوسی مشهد گفته در استرالیا رئیس پارلمان این کشور به خاطر خرید بلیط هواپیما با هزینه بیت المال استعفا داد اما در کشور ما یک نفر با هزینه بیت المال ۱۴۰ نفر را با خود به نیویورک برد.

لزوم وجود اتاق مواد برای کارتن خواب ها

محمدی مجد با بیان اینکه برخی از معتادان نمی‌دانند که دراثر مصرف بیشتر مواد دمای بدنشان پایین آمده و جانشان را از دست می‌دهند، اضافه کرد: معتادانی که ناشی‌تر بوده و تازه کارتن‌خواب شده‌اند فکر می‌کنند در این شب‌های سرد با مصرف مواد گرم می‌شوند لذا میزان مصرف خود را افزایش می‌دهند این درحالی است که مصرف بیش از حد مواد باعث افت فشار خون، یخ‌زدگی زودهنگام و مرگ و میر می‌شود.این جامعه‌شناس با تاکید براینکه معمولا اجساد این افراد نیز دیر پیدا می‌شود زیرا همانطور که گفته شد به نقاط دوراز دسترس پناه می‌برند تا مجبور به رفتن به شلترها نباشند، تاکید کرد: در این روزهای سرد اولین اقدام برای متولیان امر آن است که مصرف مواد را در گرمخانه‌ها آزاد کنند تا این افراد از رفتن به گرخانه اجتناب نکنند.این جامعه‌شناس بابیان اینکه شلترها اتاق سیگار دارند اما باید اتاق مواد هم برایشان گذاشته شود بیان کرد: در اینصورت اصلا لازم نیست دنبال کارتن خواب‌ها بگردیم آنها خودشان به گرمخانه ها خواهند رفت. اگر به دنبال درمان واقعی و بازگشت آنها به خانواده و جامعه هستیم این اعتمادسازی خواهد بود و در ادامه با فعالسازی نهادهای مردمی و تخصصی می‌توان وارد فرایند درمان همه‌جانبه‌ی این افراد شد.

 گفته می شود حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در واکنش به نامه فاضل لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری رییس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه برگزاری همایش مبارزه با فساد در اتاق بازرگانی تهران در جمع خبرنگاران ، در پاسخ به سوالی در خصوص نامه فاضل لاریجانی به دستگاه قضائی ، گفت: به نظر می رسد دو علت موجب بروز چنین واکنش هایی می شود، یکی صراحت لهجه بنده در بیان دیدگاه ها و نظراتم و دیگری مسئولیتی که در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری بر عهده دارم.ناطق نوری افزود: قطعاً بازرسی همیشه به سود افراد نیست و در این بین منافع برخی افراد در پی بررسی هایی که صورت می‌گیرد به مخاطره می‌افتد و در نهایت آنان احساس خطر و ابراز گلایه می‌کنند که البته این ابراز نظرها مهم نیست و کسی که در جایگاه بازرسی حضور دارد نباید از این رفتارها برنجد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*