پیشنهاد مناظره مطهری و علم الهدی

 

عضو هیئت رئیسه مجلس در نطق میان دستور خود پیشنهاد داد:«چه اشکالی دارد که آقایان مطهری و علم الهدی پیرامون موضوعات اختلافی همچون موسیقی و غیره از طریق تلویزیون به گفتگو بپردازند و داوری را به مردم بسپارند.»
به گزارش خبرآنلاین،‌محمد وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس دهم، زمانی که برای نطق میان دستورش پشت تریبون رفت، همچون دیگر اعضای فراکسیون امید، موضوع لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد را به عنوان دستور کار خود قرار داد.
وکیلی در بخشی از نطق میان دستور خود گفت: فضای پرچسب زنی ما دچار آسیب های جدی نموده است، خیل عظیمی از نیروهای سرمایه ای به مسلخ جناحی رفته اند و عطای خدمت را به لقای عزلت گزینی بخشیده اند. تا هنگامی که نگاه دشمن انگاری از رقیب  تغییر نکند و پاردایم تبدیل رفیق به رقیب و رقیب به دشمن جای خود را به پارادیم دشمن به رقیب و رقیب به رفیق ندهد،‌وضع همین است.
وی افزود: شاهدیم که چگونه چتر انقلاب را به دلیل گره زدن زلف خود به زلف نظام آنگونه کوچک کرده اند که  که فرزند علامه مطهری تئوریسین انقلاب، برای اربعین حسینی اجازه ندارد به سخنرانی به پردازد. اگر بناست مطهری به عنوان نائب رئیس مجلس با این روایت انگاری های خود سلیقه محور و خودشیفتگی  نتواند برای اربعین سخن بگوید، پس چه کسی در این مملکت باید سخن بگوید؟
این عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است که «برای حراست از سرمایه های خود نیازمند گفتگو ملی هستیم،‌حوزه عمومی سال هاست دچار سوء تفاهمات گذشته است،. بدون عنصر گفتگو، محکوم به خشونت و فروپاشی است، راه ترمیم آن شکل گیری گفتگو ملی است.آیین گفتگو باید به ارزش ملی تبدیل شود.»
وکیلی با تأکید بر این نکته که« همه موضوعات قبل از آنکه به صورت یک طرفه از تریبون ها اعلام و تبدیل به تابو گردند،‌باید روی میز گفتگو قرار گیرند.»، در پیشنهادی به آقایان مطهری و علم الهدی، اظهار کرد: چه اشکالی دارد که آقایان مطهری و علم الهدی پیرامون موضوعات اختلافی همچون موسیقی و غیره از طریق تلویزیون به گفتگو بپردازند و داوری را به مردم بسپارند.
وی می‌گوید: ‌همگان میدانند که دست اندازه هایی در حوزه عمومی به وجود آمده و در کار گفتگو ایجاد اختلال نموده ولی میدانید که مدت هاست که دست برادران اصلاح طلب به سوی برادران اصولگرا برای گفتگو دراز است اما شوربختانه هنوز پاسخی دریافت نشده و من راز این را نمیدانم. رویکرد انحصاری « هر روز من»، هم قدرت و هم صاحب قدرت را به فساد میکشاند. سلامت در گرو گذار از پارادایم امروز من و فردا شماست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*