وام های مجهول الوصول بانک سرمایه؛هشت هزار و هشتصدمیلیارد تومان/ اولتیماتوم به خاطیان برای عودت معوقات

 

سرویس اقتصادی
رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس رقم وام‌های مجهول‌الوصول بانک سرمایه را ۸ هزار و ۸ صد میلیارد تومان اعلام کرد.
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۴

وام های مجهول الوصول بانک سرمایه؛هشت هزار و هشتصدمیلیارد تومان/ اولتیماتوم به خاطیان برای عودت معوقات

امیر خجسته درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به پیگیری پرونده بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، گفت:۹۰ درصد اقدامات کارشناسی و بررسی پرونده بانک سرمایه صورت گرفته و تنها۱۰ درصد از بررسی ها باقیمانده است،که براساس آن ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وام های معوقه و مجهول الوصول دراین بانک وجود داشته که در قالب چند شرکت به افراد واگذار شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه وام های کلان به ۳۰ نفر تعلق گرفته که ۱۰ نفر آنها اصلی هستند،افزود:بین ۵۰۰ تا هزار و ۲۰۰ میلیارد به صورت مرموزانه توسط این افراد اخذ شده،این افراد چندین شرکت تشکیل دادند که این شرکت ها توسط منسوبان خودشان مدیریت می شده و سپس با کم ترین و ضعیف ترین تضامین و فاکتورها به شکل چک و سفته وام اخذ کردند که ضامن نیز خودشان بودند.

قطعا با خاطیان بانک سرمایه برخورد می شود

خجسته ادامه داد: با بررسی و پیگیری های فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مشخص شد که وام ها به حساب این ۳۰ نفر بازگردانده شده است.

وی با بیان اینکه به این افراد تذکر و اولتیماتوم داده شده که پول به حساب بانک و فرهنگیان بازگردانده شود، یادآور شد:مقداری از این پول بازگردانده شده،اما مبالغ کلانی باقی مانده که باید در اسرع وقت مابقی را عودت دهند و قطعا با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

هرگونه تاخیر در بازگشت معوقات سبب انتشار اسامی خاطیان می شود

خجسته با اشاره به اینکه این وام ها برای اقدامات تولیدی و صنعتی دریافت شده،اما در فعالیت های غیرمرتبط همانند ساخت و ساز صرف شده است، افزود:این افراد سودهای کلانی از فعالیت های غیرمرتبط کسب کرده اند و با بررسی فراکسیون افراد مشخص شده اند و هرگونه تاخیر سبب می شود،اسامی آنها در آینده به مردم اعلام شود.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس، تصریح کرد :صندوق ذخیره فرهنگیان ۱۰۰ شرکت دارد و فراکسیون مفاسد اقتصادی و اداری با تعیین تیم های تحقیقاتی و کارشناسی پرونده این صندوق را بررسی می کند و گزارش آن به صورت مبسوط ارائه می شود./

پایان پیام

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*