معاون بنیادشهید و امور ایثارگران خبر داد: کمبود ۲ هزار میلیاردتومانی بودجه بنیادشهید در سال ۹۵

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از کمبود ۲ هزار میلیارد تومانی بودجه این بنیاد در سال ۹۵ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی ایزدی در خصوص وضعیت بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۶ گفت: ما ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۵ کسری داریم و به همین دلیل اجرای بخشی از قانون جامع خدمات جانبازان و ایثارگران با مشکل روبروست.

وی ادامه داد: در واقع ما ۶۰ میلیارد تومان به بیمه البرز برای بیمه عمرجامعه ایثارگری، ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه ایران و همچنین به دستگاه‌های دیگر مانند دانشگاه آزاد و… بدهی داریم. خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد که از سال ۹۱، داده نشده که این افراد هزار و ۴۰۰ نفر هستند. کادوی ازدواج فرزندان جانبازان و همچنین در برخی هزینه‌های کفن و دفن نیز معوقاتی وجود دارد.

ایزدی افزود: بنابراین ما پیش بینی کردیم که حداقل باید ۳۶ درصد افزایش بودجه داشته باشد اما در بودجه امسال سازمان مدیریت و برنامه ریزی بخش درمان را جدا کرده که حدود ۲۰ درصد از این ۳۶ درصد است و به غیر از آن تنها یک درصد بودجه بنیاد شهید را افزایش داده است. درواقع حدود ۱۵ الی ۱۶ درصد از آن‌چیزی که پیش بینی کرده بودیم بودجه کمتری در لایحه آمده است.

وی توضیح داد: البته اگر قرار باشد وظایف یا گروه‌های جدیدی به بنیاد شهید اضافه شود منوط به تخصیص بودجه جداگانه در این زمینه است. در تاریخ ۲/۱۰ دوره آموزشی اجرای قانون جامع ایثارگران تمام می‌شود اما شاهدیم که اتفاقاتی در خارج از دولت و مجلس در حال رخ دادن است تا مطالبات جامعه ایثارگری را به صورت غیرمعقول بالا ببرند. در حالی که این مطالبات باید منطقی و متناسب با توان نظام دیده شود اما این سیاسی‌کاری زشت در حال انجام است و اگر توان انجام مطالبات خارج از توان دولت و غیر منطقی باشد مشکلات اساسی برای کشور ایجاد می‌شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پاسخ به اینکه آیا پیش آمده است که بنیاد شهید به دلیل مشکلات مالی درصد جانبازی، جانبازی را کاهش دهد؟ گفت: هرگز چنین اتفاقی نیفتاده است حتی گاهی پیش آمده که جانبازی در طول زمان بهبود یافته است اما در پنج سال گذشته به طور قطع هرگز این اتفاق نیفتاده که به هر دلیلی حتی بهبود جانباز درصد جانبازی او کم شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*