لاوروف: به زودی اوضاع حلب را فیصله می‌دهیم/با ترکیه برای راه حل انسانی در حلب به توافق رسیدیم

لاوروف

وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که اوضاع حلب طی دو یا سه روز آینده حل و فصل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در همایش “گفتگو به خاطر آینده” در مسکو گفت: ما روی این مساله حساب باز کرده‌ایم که افراد مسلح طی دو یا سه روز آینده به مبارزه در حلب پایان دهند و جنگ در شرق این شهر نهایی شود. آن‌هایی که با این مساله مخالفت کنند گزینه ویژه‌ای درباره آن‌ها خواهیم داشت.

پس از پیشروی گسترده ارتش سوریه در شرق حلب و شکست نهایی شورشیان در این جنگ، ترکیه با همکاری روسیه با گروه‌های مسلح برای خروجشان از این منطقه به توافق رسید.

لاوروف گفت: ما با تمامی گروه‌های مسلح به جز داعش و جبهه النصره مذاکره داریم. با تمامی کشورهای منطقه نیز مذاکرات برگزار کرده‌ایم و همکاری با ترکیه درباره سوریه می‌تواند کارآمدتر باشد.

لاوروف گفت: گزارشات درباره مجبور کردن غیرنظامیان به خروج از حلب صحت ندارد. موضع واشنگتن در مذاکرات با روسیه درباره سوریه بر تمایلش به دور کردن جبهه النصره از حملات مربوط است. چنین مذاکراتی بی فایده است.

لاوروف گفت: درخواست آتش‌بس در سوریه با این هدف صورت گرفته که افراد مسلح بتوانند نیروی خود را بازیابند و به مهمات دست پیدا کنند. دادن فرصت بازیابی نیرو به تروریست‌ها در موصل عراق باعث شد بتوانند تدمر سوریه را اشغال کنند.

وی گفت: نهادهای بشردوستانه مستقل اطلاعات درباره ارتکاب جنایت در شرق حلب را تأیید نمی‌کنند.

وزیر خارجه روسیه اظهار داشت:‌ روسیه و ترکیه در زمینه راه حلی انسانی در حلب به توافق دست یافته‌اند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*