فروشگاه های عرضه کننده میکروب/ با خرید این مواد غذایی کلاه سرتان می رود!

با وجود صنعتی شدن بیشتر مواد غذایی در عصر حاضر اما برخی از آنها از جمله سبریجات می توانند حاوی مقادیر بالای آلودگی و ابتلا به انواع بیماری ها در افراد شوند.
فروشگاه های عرضه کننده میکروب/ با خرید این مواد غذایی کلاه سرتان می رود!به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان هشدار می دهند مصرف سبزیجات و سالادهای آماده می تواند خطر ابتلا به انواع عفونت ها و ویروس های باکتریایی  از جمله سالمونلا رابه شدت افزایش دهد.
براساس تحقیقات حتی کوچکترین آلودگی در برگهای کاهو یا سبزیجات در محیط خیس داخل کیسه سالاد یا سبزی می تواند شرایط رشد پاتوژن های حاوی انواع باکتری های مرگبار را فراهم کند و سبب مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.
بر این اساس کارشناسان توصیه میکنند افراد از خریدن سالادهای آماده بویژه حاوی سس خودداری کنند زیرا امکان آلودگی با انواع میکروب ها در آن به میزان بالایی وجود دارد.
کارشناسان توصیه می کنند افراد در صورت خرید سبزی و کاهوی آماده قبل از مصرف آنها را ضدعفونی و خشک کنند و از مصرف سبزیجات منجمد نیز خودداری کنند و ابتدا اجازه دهند تا سبزی به دمای محیط برسد و آنگاه از آن در غذا یا خوراک خود استفاده کنند.
کارشناسان در تحقیقات خود دریافتند باکتری ها می توانند خود را به بدنه پلاستیکی  کیسه حاوی سبزی و کاهو بچسبانند و شروع به رشد کنند و دراثر مصرف آن فرد دچار ابتلا به انواع بیماری ها  و مسمومیت های غذایی شود.
پزشکان مصرف این نوع مواد غذایی آماده را برای کودکان، زنان باردار، افراد دچار ضعف سیستم ایمنی و نیز مبتلایان به بیماری های مزمن مانند سرطان مناسب نمی دانند.
توصیه محققان به افراد صرف وقت برای تهیه و آماده سازی سبزی و کاهوی خانگی است تا سلامت افراد خانواده تامین شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*