عضو انجمن علمی طب سنتی ایران مطرح کرد استفاده از «قطره روغن بادام تلخ» برای سلامتی گوش/ گرد و غبار سلامت گوش را به‌خطر می‌اندازد

 

خبرگزاری فارس: استفاده از «قطره روغن بادام تلخ» برای سلامتی گوش/ گرد و غبار سلامت گوش را به‌خطر می‌اندازد

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: گوش‌ها باید از سرما و گرما شدید، گردوغبار و اشیای خارجی محافظت شوند. همچنین صدای بلند و آواز شدید می‌تواند به گوش آسیب بزند که معادل امروزی برای این سخن استفاده از هدفون‌های غیراستاندارد است.

جعفری عضو انجمن علمی طب سنتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، گفت: بر اساس آموزه‌های طب اصیل ایرانی و دستورات تندرستی نه تنها برای سلامتی کل بدن که برای سلامتی هر عضو دستورات خاصی آمده است.

وی دستوراتی را برای سالم ماندن بیشتر گوش‌ها ارائه داد و گفت: گوش‌ها باید از سرما و گرمای شدید همچنین گردوغبار و اشیای خارجی محافظت شوند. صدای بلند و آواز شدید می‌تواند به گوش آسیب بزند و معادل امروزی برای این سخن استفاده از هدفون‌های غیراستاندارد است که باعث آسیب رساندن به گوش‌ها می‌شود.

جعفری افزود: زیاده‌روی در مصرف بعضی از خوراکی‌ها مانند گوشت‌های نمک‌ سود، عدس، باقلا و بادنجان پتانسیل آسیب‌ رساندن به گوش را دارد.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران ادامه داد: مواردی دیگری همچون خوابیدن در حالت پری شکم و با فاصله کم از مصرف غذا، زیاد سخن گفتن و به خصوص با صدای بلند حرف زدن، قی کردن بی‌مورد و زیاد بسیار حمام رفتن، استمرار و مداومت در رفتن به سونا، افراط در آمیزش جنسی و حرکات و ورزش‌های سنگین و بیش از توان فرد باعث آسیب به گوش می‌شود.

وی اضافه کرد: در گذشته برای حفظ سلامتی گوش در هنگام خواب بلوری از پنبه را داخل گوش می‌گذاشتند که این امر به جهت ممانعت از ورود حشرات به داخل گوش صورت می‌گرفت.

این عضو انجمن علمی طب سنتی ایران برای پاکسازی گوش، گفت: سالیانه علاوه بر پاکسازی بدن، پاکسازی مغز (دماغ) انجام گرفته، علاوه بر آن توصیه می‌شود هفته‌ای یک بار چند قطره روغن بادام تلخ به داخل گوش چکانده شود. البته این کار مستلزم رعایت نکات مهمی است که از جمله آن باید حتماً گوش‌ها قبلاً  توسط پزشک معاینه شود و از سلامت گوش و مجرای آن اطمینان حاصل گردد. همچنین علاوه بر آن روغنی که برای این کار استفاده می‌شود باید از استانداردهای بهداشتی برخوردار باشد و در صورت ضرورت و یا با صلاحدید پزشک دارو و قطره‌ای در گوش چکانده شود. این قطرات باید به صورت نیمه‌گرم استفاده شوند.

جعفری در پایان، گفت: چنانچه که مشاهده کردید کودک یا شیرخوار بی‌قرار است و مدام دست‌ها را به سمت گوش‌ها می‌برد و آنها را لمس می‌کند حتماً باید به متخصص مراجعه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*