سرما ۵۶۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی سرایان خسارت زد

 فرماندار سرایان گفت: سرمازدگی از اوایل سال جاری تاکنون ۵۶۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد که از این میزان ۸۰ میلیارد ریال مربوط به ماه جاری است. محمد کریمی در جلسه ای به منظور بررسی مشکلات کشاورزان در محل شهرداری آیسک با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در این شهرستان گفت: در سال زراعی جاری تنها یک میلی متر بارندگی داشته ایم. وی با اشاره به پدیده فرونشست زمین در بخش آیسک اظهار کرد: خشکسالی و بحران آب در کنار سرمازدگی های متوالی عرصه را بر ۸۰ درصد جمعیت شهرستان که از راه کشاورزی و دامداری ارتزاق می کنند تنگ کرده است.
دولت به کمک کشاورزان استان بشتابد
نماینده مردم شهرستان های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه هم در این جلسه گفت: مشکلات در حوزه انتخابیه جدی و بحرانی است و بلافاصله بعد از اطلاع از وقوع حادثه در خصوص سرمازدگی و خسارات وارد شده به مردم با رییس جمهور مکاتبه شد. دکتر محمدرضا امیرحسنخانی افزود: دولت همانطور که به استان های شمالی در جریان سرمازدگی توجه کرد و ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص داد باید خراسان جنوبی را هم ببیند و به کمک کشاورزان این استان محروم بشتابد. وی با تاکید بر افزایش راندمان تولید و مصرف بهینه بیان کرد: جهاد کشاورزی باید به کشاورزان ما برنامه بدهد و در این زمینه جهاد کشاورزی باید پاسخ دهد که چه برنامه ای به مردم داده است. رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی افزود: امروز منطقه ما با خشکسالی، بی آبی، فرونشست و سرمازدگی روبروست و این می طلبد تا مردم و مدیران بیشتر مشکلات خود را مطالبه کنند تا به گوش بالادستی ها برسد.
پیگیری برای تمدید وام های کشاورزان بدون دریافت سود
وی در خصوص موضوع تمدید وام های کشاورزان افزود: پیگیر این موضوع هستیم تا وام های مردم بدون دریافت سود تمدید شود. وی با تایید مشکلات مالی دولت از موافقت با دوبانده شدن کامل محور سرایان – سه راهی روم، ساخت کلینیک تخصصی بیمارستان سرایان و توسعه آن به ۴۴ تخت خبر داد.
روزگار سخت کشاورزان آیسک
رئیس شورای اسلامی شهر آیسک سرایان هم گفت: سرمای بهاره و خسارت دیدن درختان پسته، کیفیت پایین انار وسرمای دوم آذر ماه در باغات انار و مزارع زعفران سال کشاورزان آیسک را سیاه و سخت کرد.
وی با اشاره به بحران آب، تداوم خشکسالی و سرمازدگی متوالی افزود: با این شرایط اقلیمی، کشاورزی در منطقه توجیه ندارد و مسئولان باید به فکر حمایت از مردم و ماندگاری آنها باشند. در نشست بررسی مشکلات کشاورزان آیسک که به دعوت شورای اسلامی آیسک برگزارشد تعدادی از کشاورزان به طرح مشکلات و دغدغه های خود پرداختند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*