رقم حقیقی سود تسهیلات مسکن بیش از ۲۵ درصد است/تجدیدنظر در سیاست های تسهیلات دهی در بحث مسکن ضروری است

سرویس اقتصادی
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با انتقاد از عملکرد بانک ها در زمینه تسهیلات دهی به ویژه در بحث مسکن، گفت: اکنون بانک با دور زدن قانون برای تسهیلات اعطای در بخش مسکن رقمی بیش از ۲۵ درصد سود از مردم می گیرند.
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۸

 رقم حقیقی سود تسهیلات مسکن بیش از 25 درصد است/تجدیدنظر در سیاست های تسهیلات دهی در بحث مسکن ضروری است

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عملکرد بانک ها در زمینه تسهیلات دهی به ویژه در بحث مسکن، گفت: علی رغم مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود تسهیلات در همه زمینه ها و به ویژه مسکن ما شاهد کاهش نبوده ایم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سپرده گذاری مردم نزد بانک ها برای دریافت تسهیلات مسکن نشانی از دور زدن قانون برای عدم کاهش نرخ سود بانکی است، افزود: فرد متقاضی دریافت تسهیلات مسکن وقتی مجبور به سپرده گذاری برای اخذ وام است از پیش سود آن را با سپرده خود پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر دریافت وام مسکن ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در کلانشهر ها با سپرده یک ساله پول مردم تقریبا رقمی بیش از ۱۸ درصد را برای نرخ سود تسهیلات رقم می زند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت بازنگری در نرخ سود تسهیلات مسکن، گفت: در حال حاضر بانک با دور زدن قانون رقمی بیش از ۲۵ درصد سود از مردم می گیرند که این خود حجم بدهکاران به شبکه بانکی با توجه به توان مالی کم آن ها را افزایش می دهد.

ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تسهیلات گران مسکن

موسوی لارگانی با اشاره به ورود کمیسیون اقتصادی مجلس به موضوع تسهیلات گران مسکن، افزود: این کمیسیون چندین مرتبه با دعوت از وزیر اقتصادی نسبت به بی توجهی بانک ها به کاهش نرخ سود تسهیلات واکنش نشان داده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: برنامه ریزی دقیقی باید از سوی دولت در جهت خانه دار کردن مردم با ارایه تسهیلات کارآمد و ارزان صورت بگیرد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*