آخرین خبر :

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خبر داد :پرداخت ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق به واحدهای تولیدی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی از پرداخت تسهیلات رونق واحدهای تولیدی به ۲۶۰ واحد صنعتی وکشاورزی در استان خبرداد. داوود شهرکی با اشاره به پرداخت تسهیلات ۱۵۰ میلیارد تومانی به واحدهای صنعتی وکشاورزی در استان اذعان داشت: همچنین ۳۰ میلیارد تومان دیگر قطعی شده که ظرف یک هفته آینده به واحدها پرداخت خواهد شد. وی افزود: به نسبت پرداخت تسهیلات و با توجه به جایگاه صنعتی استان در کشور رتبه ۱۹ را داریم که جایگاه خوبی است. وی ادامه داد: بخش اعظم این تسهیلات به بخش کشاورزی پرداخت شده و ۷۰واحد صنعتی نیز از آن بهره مند شده اند. وی تاکید کرد: تلاش داریم مشکلاتی که واحدها با بانک ها دارند و یا سایر مشکلاتشان با توجه به تاکیدات استاندار در کارگروه رفع موانع تولید استان مطرح وچاره اندیشی شود.
شهرکی تصریح کرد: این تسهیلات سقف ندارد و محدودیتی در پرداخت نیست و تلاش دولت این است که واحدهایی که می توانند بمانند و بازار فروش داشته باشند از تسهیلات بهره مند شوند  بنابراین با توجه به اینکه ممکن است در سالهای آینده چنین شرایطی فراهم نشود امید است ازشرایط موجود حداکثر استفاده شود. وی اذعان داشت: هر چند از روند جذب تسهیلات رونق واحدهای تولیدی رضایت ندارم اما امید می رود تا پایان سال باقیمانده واحدهای مشکل دار نیز ازاین شرایط استفاده کافی را ببرند .
مشکلی در پرداخت تسهیلات به سیمان باقران  وجود ندارد
وی در مورد مشکل کارخانه سیمان باقران به خبرنگار ما گفت: این واحد صنعتی مشکل مالی ندارد و باید یک فرایندی طی شود تا تسهیلات درخواستی ۲۰ میلیاردی خود را بتواند بگیرد .
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی افزود: قرار بوده کارشناسان رسمی نظر ارزیابی شان را در مورد طرح سیمان باقران تهیه کنند که تاکنون هنوز مدیران  سیمان باقران نتیجه این ارزیابی را به بانک اعلام نکرده اند تا ما بعد از آن از بانک عامل توضیح بخواهیم. شهرکی اذعان داشت: تا این فرآیند طی نشود ما نمی توانیم بانک را موظف به پرداخت تسهیلات کنیم و وزیر صنعت ومعدن نیز با مدیر عامل بانک کشاورزی درخصوص پرداخت تسهیلات مذاکره داشته اند که باید مدیریت سیمان باقران این مدارک مورد نیاز را به بانک ارائه دهد که امید است ظرف یک هفته آینده گزارش کارشناسان اعلام شود. وی افزود: اگر  روند ارائه مدارک انجام شود در پرداخت تسهیلات به سیمان باقران مشکلی وجود نخواهد داشت. وی پیش بینی کرد سیمان باقران تا دهه فجر ، کک طبس تا پایان سال و فولاد قاین هم تا سه ماهه اول ۹۶ به بهره برداری برسد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*