رئیس دیوان محاسبات خبر داد ۱۰ نجومی‌بگیر حقوق‌ها را پس نمی‌دهند+ اسامی

 

عادل آذر رئیس مرکز آمار

رئیس دیوان محاسبات گفت: از ۳۹۷ مدیر دریافت‌کننده حقوق‌های نامتعارف و ناعادلانه ۱۰ نفر با وجود تذکرات دیوان برای استرداد وجوه اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عادل آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه و ارائه دومین گزارش دیوان محاسبات به مردم در خصوص پرداختهای ناعادلانه و نامتعارف افزود: این پرونده به‌صورت جدی از مرداد ماه به دیوان محاسبات واگذار شد.

وی اضافه کرد: از ۳۹۷ مدیر دارای دریافت‌‌های نامتعارف، ۳۸۷ نفر اقدامات لازم را برای استرداد جمعاً مبلغ ۲۱۴ میلیارد و ۲۷۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۹۴۷ ریال بابت اضافه دریافتی مازاد بر ۲۰۰ میلیون ریال انجام داده‌اند. کار بسیار فشرده، وسیع و فنی در خصوص ابعاد، محتوای پرونده و تعداد افراد مشمول حقوق‌های نامتعارف و مبلغی که دریافت کردند انجام گرفته است.

رئیس دیوان محاسبات با اشاره به اینکه این دومین گزارشی است که از سوی دیوان ارائه می‌شود، گفت: گزارش اول در صحن علنی مجلس قرائت شد و امروز گزارش دوم را به‌صورت رسمی از صدا و سیما به مردم تقدیم می‌کنیم.

عادل آذر گفت: با توجه به پیگیری و چندوجهی بودن این پرونده، حجم فعالیتهایی که باید از نظر فنی، مالی و اداری، حسابرسی و اداری انجام می‌شد نیازمند زمان زیادی بود اما به‌واسطه حساسیت مردم به این موضوع، پیگیری‌های جدی و همچنین هشدارها و مطالبات به‌حق مقام معظم رهبری و سران سه قوه، دیوان محاسبات رسیدگی به این موضوع را در اولویت قرار داد و در زمانی کوتاه و فشرده، پرونده را به سرانجام رساند.

وی افزود: تقریباً بیش از ۹۳ هزار پرونده مربوط به دستگاههای مختلف حاکمیتی و افراد و مدیران پایه‌بالا بررسی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*