در کنفرانس مطبوعاتی پایان نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه ؛ لاوروف: روسیه، ترکیه و ایران به ادامه جنگ با جبهه‌النصره و داعش مصمم هستند/چاووش اوغلو: هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد

 

لاوروف: روسیه، ترکیه و ایران به ادامه جنگ با جبهه‌النصره و داعش مصمم هستند/چاووش اوغلو: هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود و مولود چاووش اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود در مسکو گفت: مسکو، تهران و آنکارا آماده رسیدن به راهکاری برای حل اختلافات میان نظام سوریه و مخالفان هستند.

لاوروف با بیان اینکه آمریکا از عمل به وعده‌های خود درباره سوریه عاجز است، گفت: تلاش‌های ما در حلب باعث شد غیرنظامیان و افراد مسلح بتوانند از شرق این شهر خارج شوند.
وی تأکید کرد: روسیه، ایران و ترکیه با بیانیه مشترکی درباره احیای روند سیاسی سوریه و حفظ وحدت و حاکمیت این کشور توافق کردند.

وی گفت: ما به مبارزه با داعش و جبهه النصره در سوریه ادامه خواهیم داد.

لاوروف تأکید کرد قزاقستان آماده استقبال از مذاکرات صلح سوریه است.

محمد جواد ظریف نیز گفت: فعالیت مشترک میان روسیه، ایران و ترکیه به توقف بحران و مشکلات مردم سوریه می‌انجامد.
وزیر خارجه ایران تاکید کرد: بیانیه مسکو بر مقابله با گروه‌های تروریستی تأکید دارد. ما امیدواریم که بیانیه مسکو به حل و فصل بحران سوریه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این شهر بیانجامد.
وی افزود: ما این مسئله را قبول داریم که شرایط سوریه همکاری جدی برای مبارزه با تروریسم و توقف خونریزی و رساندن کمک‌های بشردوستانه را می‌طلبد.

مولود چاووش اوغلو نیز تأکید کرد: هیچ جایگزینی برای حل سیاسی بحران سوریه وجود ندارد و باید بر قطعنامه‌های سازمان ملل برای برقراری آتش‌بس تکیه کرد.

وی گفت: ۳۷ هزار نفر با کمک روسیه از حلب خارج شده‌اند.

چاووش اوغلو تأکید کرد: آتش‌بس باید در تمامی خاک سوریه و نه فقط در حلب اجرایی شود.
نشست سه جانبه وزرای خارجه روسیه، ایران و ترکیه در مسکو برای حل و فصل بحران سوریه پایان یافت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*