آخرین خبر :

دبیر علمی بیست‌وششمین کنگره چشم پزشکی ایران: خارش شدید چشم سبب قوز قرنیه می‌شود/ خطر نابینایی در کمین دیابتی‌ها

 

خبرگزاری فارس: خارش شدید چشم سبب قوز قرنیه می‌شود/ خطر نابینایی در کمین دیابتی‌ها

دبیر علمی بیست‌وششمین کنگره چشم پزشکی ایران با اشاره به اینکه خطر نابینایی در کمین دیابتی‌ها است، گفت: با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش جامعه می‌توان شدت عوارض این بیماری را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید رضا جهادی در حاشیه بیست‌وششمین کنگره چشم اظهار داشت: یکی از بیماری‌های نوپدید امروزه که موجب نگرانی جامعه پزشکی است بیماری دیابت است، این بیماری در صورت کنترل نشدن می تواند موجب نابینایی شود.

وی گفت: بسیاری از بیماری های مثل گلوکوم و آب سیاه قابل پیشگیری و کنترل است اما دیابت موجب بیماری‌هایی می‌شود که کنترل و مراقبت از آن بسیار سخت است، بروز نابینایی بر اثر دیابت عارضه‌ای است که در صورت رخ دادن قابل پیشگیری نیست.

جهادی گفت: توجه به این بیماری در عرصه چشم پزشکی بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با اطلاع رسانی و بالا بردن سطح دانش جامعه بتوانیم شدت عوارض این بیماری را در کشور کاهش دهیم.

وی افزود: بیماری قرنیه نیز از جمله بیماری‌هایی است که جنبه ژنتیک در آن بسیار موثر است و نمی‌توان چندان پیشگیری کرد.

جهادی با بیان اینکه بسیاری از اعمال جراحی پیوند قرنیه در کشور انجام می شود گفت: تمام تلاش متخصصان این است که بیمار دچار مشکلات قرنیه به مرحله پیوند نرسد، اما در صورت نیاز به پیوند تجهیزات و علم کافی در کشور وجود دارد.

دبیر علمی بیست و ششمین کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی ایران ادامه داد: همچنین خارش چشم توسط بیمار موجب تشدید ناراحتی های چشمی و آلرژی چشمی می شود و حتی ممکن است موجب قوز قرنیه نیز شود، اما با استفاده از داروهای مهار کننده خارش چشمی می توان این عارضه را در دراز مدت رفع کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*