آخرین خبر :

جشنواره کودک و ترافیک در شهر بیرجند برگزار شد

جشنواره کودک و ترافیک به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و پلیس راهور برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری بیرجند، این جشن به مناسبت روز حمل و نقل در محل سالن کوثر با توزیع ۲۰۰۰ سی دی و کتب آموزشی مرتبط برگزار شد.
شهردار بیرجند با بیان این مطلب گفت: این جشن با حضور جمعی از مسئولین استانی و حدود ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان مدارس دوره اول برگزار شد. دکتر مدیح هدف از برگزاری این جشن را آموزش فرهنگ ترافیک عنوان کرد. سرپرست حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اظهار داشت: در صورت عدم آموزش کافی، آسیب پذیری دانش آموزانی که در این سطح سنی قرار دارند بیشتر می باشد بنابراین اولویت جامعه هدف شهرداری برای آموزش و انجام امور فرهنگی، سنین پایین می باشد.
مهندس حسینی یادآور شد: در این جشنواره سعی شد دانش آموزان به زبان هنر و تئاتر از موضوعات ترافیکی فهم و درک بهتری پیدا کنند و علاوه بر رعایت قوانین و ضوابط، خود به عنوان مبلغ در خانواده و جامعه عمل نمایند. وی برگزاری این نوع جشنواره ها را مستلزم کار گروهی و فرهنگی دانست که همکاری دستگاههای متولی فرهنگ از جمله آموزش و پرورش، پلیس راهور و سایر ارگان های مرتبط را می طلبد. سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری افزود: در یک شهر کار فرهنگی و آموزشی در زمینه های ترافیکی تاثیر فوق العاده بسزایی دارد و هیچ کدام از امکانات، تجهیزات و شرایط و حتی قوانین جایگزین آن نمی باشند.
وی بیان کرد: بعضاً وجود برخی از ماشین آلات و تجهیزات مدرن با شبکه هندسی معابر خوب در برخی از راهها و شهرها وجود دارد ولی فرهنگ بهره وری از امکانات و شرایط به همان نسبت رشد ننموده که متاسفانه منجر به حل معضلات ترافیکی و کاهش خسارت های جانی و مالی ناشی از آن نمی باشد لذا شهرداری بیرجند با شروع آموزش در قالب کارهای فرهنگی و هنری و همچنین در آینده ای نزدیک در پارک ترافیک به صورت عملی، موضوعات ترافیکی را با نیروهای مجرب به جامعه هدف که بیشتر آنها کودکان و سنین پایین هستند آموزش خواهد داد و ارتباط بیشتری با آن ها برقرار خواهد نمود. مهندس حسینی در پایان از همکاری صمیمانه ادارات مرتبط به خصوص آموزش و پرورش، پلیس راهور و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکر و قدردانی کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*