آخرین خبر :

ثبت ١۷٢ هزار طلاق در هفت ماه امسال

 

سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری گفت: طبق آمارهای موجود، طی ۸ ماه گذشته تعداد ولادت‌های ثبت‌شده تاکنون یک‌ میلیون و ۳۲ هزار و ۹۸۸ رویداد و تعداد فوتی‌های ثبت‌شده ۲۴۴ هزار و ۱۸۱ رویداد است.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: میانگین سن متوفیان کشور ۶۳ سال بوده که برای زنان ۶۶ سال و برای مردان ۶۱ سال بوده است و در مورد ولادت‌ها ۳۱ درصد سن مادران بین ۲۵ تا ۲۹ سال بوده است.

وی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق نیز گفت:‌ در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری ۱۷۲ هزار و ۸۱ طلاق در کشور به ثبت رسیده است و تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نیز ۴۴۸ هزار و ۹۴۵ رویداد بوده است.

ابوترابی ادامه داد: روند صعودی میانگین سن مردان و زنان، اولین ازدواج در کشور است که تا سال ۹۱ تا ۹۴ به میزان یکسال برای مردان و ۰٫۸ سال برای زنان افزایش یافته است که این افزایش سن در تهران برای مردان ۱٫۸ و برای زنان ۱٫۷ سال بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور همچنین نسبت به فراوانی نامگذاری در کشور نیز گفت: در طول سال جاری در بین دختران، «فاطمه» بیشترین فراوانی و «امیرعلی» در بین پسران بیشترین فراوانی اسم بوده است و به طورکلی در دختران به ترتیب، «فاطمه»، «زهرا»، «نازنین‌زهرا»، «یسنا»، «زینب»، «هلما»، «باران»، «فاطمه زهرا»، «ریحانه» و «رها» بوده است.

وی گفت: در بین پسران نیز، «امیرعلی»، «محمد»، «امیرحسین»، «علی»، «ابوالفضل»، «حسین»، «محمدطه‌»، «امیرعباس»، «محمدحسین» و «امیرمحمد» بیشترین فراوانی اسم را در بین پسران داشته است.

ابوترابی با اشاره به اینکه با توجه به مناسبت‌ها نیز فراوانی اسم‌ها تغییر می‌کند، گفت: در محرم سال جاری بیشترین فراوانی اسم در بین پسران، «امیرحسین»، «حسین»، «ابوالفضل»، «امیرعلی» و «امیرعباس» است و در بین دختران، «فاطمه»، «زهرا»، «زینب» و «نازنین‌زهرا» بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: بر اساس ماده ۲۰ قانون، انتخاب نام با اعلام‌کننده ولادت نوزاد است و طبق قانون، عناوین، القاب یا اسامی زننده نباید انتخاب شود. سامانه‌ای در این رابطه وجود دارد که والدین می‌توانند از آن نام فرزند خود را انتخاب کنند و اگر اسمی خواستند که در بانک نام‌نامه نبود، توسط کمیته مشورتی اسم انتخاب می‌شود.

وی افزود:‌ از ابتدای سال تاکنون ۶۷ مورد اسم از سوی والدین انتخاب شده که سازمان ثبت احوال با آن موافقت نکرده است مانند اسم کاترین و ژاکلین که عناوین خارجی هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*