امامان جمعه خراسان جنوبی:عوامل استکبار به دنبال ایجاد مجموعه ای در مقابل بسیج هستند

امامان جمعه خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته بسیج اعلام کردند: امروز عوامل استکبار قصد دارند مجموعه ای را در عرض و مقابل بسیج ایجاد کنند. آنان همچنین افزودند: حمایت بسیج از ولایت و نظام اسلامی ، پشت آمریکا و اسرائیل را لرزانده است و دشمنان جرأت دخالت در امور کشور  ما را ندارند. امامان جمعه استان اظهار داشتند: بسیج یک ارگان مردمی است که در تمامی عرصه ها نیز به کمک مردم آمده است.
 امام جمعه بیرجند: بسیج پدیده شگفت آور انقلاب اسلامی است
امام جمعه بیرجند با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل در پنجم آذر ماه ۱۳۵۸ گفت: بسیج پدیده شگفت آور انقلاب اسلامی و ضامن حفظ و حیات نظام است. حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مسجد امام حسین (ع) افزود: مقام معظم رهبری تفکر بسیجی را نیاز امروز جامعه می دانند و حقیقتا بسیج وجدان بیدار امت اسلامی است. وی اظهار کرد: بسیج برای حفظ اسلام و انقلاب شهیدان بسیاری را نثار نظام کرده است، بسیج سیاسی هست اما سیاسی کار و جناحی نیست، بسیج مجاهد در راه خداست.
وی ادامه داد: امروز عوامل استکبار قصد دارند مجموعه ای را در عرض و مقابل بسیج ایجاد کنند. خطیب جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: بسیج اندیشه و فکر جامعه است، به لطف خدا طرح صالحین یکی از بهترین طرح های بسیج است و هر مسجد کشور باید یک پایگاه علم، ایثار و معنویت باشد و این جز با اندیشه ورزی و حرکت رو به رشد میسر نمی شود. حجت الاسلام رضایی افزود: بسیج حزب علی (ع)، عدالت و حق است و حزبی است که به همه جامعه و همه امت اسلامی خدمت می کند. وی اظهار کرد: به فرموده قرآن کریم جامعه اسلامی باید در ابعاد مختلف قدرتمند باشد، استکبار جهانی هیچ وقت دوست ما نیست و به ما رحم نمی کند باید در عرصه های گوناگون بویژه عرصه نظامی قوی باشیم تا از کشور، نظام و انقلاب اسلامی خود دفاع کنیم.
وی هفته وقف را از دیگر مناسبت های هفته عنوان کرد و افزود: وقف به معنی ایثار و از خودگذشتگی است و این مکارم اخلاقی باید در جامعه گسترش یابد. وی در ادامه به درگذشت آیت ا… موسوی اردبیلی یار امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم این یار صدیق امام و ولایت با اجداد طاهرین خود محشور شود.
امام جمعه اسدیه خواهان ایجاد نمایندگی اوقاف و امور خیریه در شهرستان درمیان شد
امام جمعه اسدیه با بیان اینکه نبود اداره اوقاف و امور خیریه در این شهرستان مرزی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: باید هرچه زودتر نمایندگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در شهرستان درمیان راه اندازی شود. حجت الاسلام علیرضا حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته اسدیه تاکید کرد که درمیان، چهارمین شهرستان استان از نظر تعداد موقوفه و رقبه است. وی با بیان اینکه مسجد محمد رسول ا… (ص) اسدیه و حوزه علمیه قهستان موقوفه دارد، افزود: تاکنون ریالی از محل درآمد موقوفه ها در این مکان ها هزینه نشده است.
به گفته وی درآمد موقوفه باید براساس نیت واقف هزینه شود، اگر درآمد بر اساس نیت واقف هزینه نشود از نظر شرعی اشکال دارد. خطیب جمعه اسدیه در ادامه با اشاره به اینکه امروز تفکر بسیج به سایر کشورهای جهان راه یافته است، گفت: عملیاتی شدن تفکر بسیج در عراق و سوریه باعث موفقیت نیرو های مردمی در آزادسازی مناطق اشغالی شده است. وی با تاکید بر اینکه حضور ناوگان ایران در آب های آزاد، توجه و تمرکز بر توانمندی های رزمی و دفاعی نیروهای مسلح باید به عنوان یک راهبرد اولویت دار تبدیل شود، گفت: حضور موفق ایران اسلامی در آب‌های آزاد، امنیت ایران اسلامی و سایر کشورهای همسایه را تامین می کند.
امام جمعه فردوس:متهم کردن بسیج به تندروی تکمیل پروژه نفوذ است
امام جمعه فردوس گفت: متهم کردن بسیج به تندروی، تکمیل پروژه نفوذ است. به گزارش فارس حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی در خطبه‌های نماز جمعه فردوس با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج همواره از نظام اسلامی حمایت می‌کند و در دوران دفاع مقدس، جنگ را اداره و فتنه ۸۸ را نیز خاموش کرد.وی افزود: حمایت بسیج از ولایت و نظام اسلامی، پشت آمریکا و اسرائیل را لرزانده و دشمنان اسلام جرأت دخالت در امور کشور ما را ندارند و امروز تهمت زدن به سپاه و بسیج نیز با هدف ایجاد اختلاف بین امت حزب ‌ا… و از نقشه‌های آمریکا و اسرائیل است. امام جمعه فردوس متهم کردن بسیج به تندروی را تکمیل پروژه نفوذ دانست و تصریح کرد: اگر امروز اسرائیل، کلینتون و اوباما از ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا می‌خواهند که برجام را کنار نگذارد به دلیل آن است که با تعهدات پذیرفته شده از سوی ایران، اسرائیل در حاشیه امن قرار گرفته و اجرای برجام از خواسته‌های دشمن است.
وی با اشاره به آغاز هفته وقف و اهمیت موضوع وقف در دین مبین اسلام از مردم خواست تا به این باقیات الصالحات توجه کنند و بر اساس روایات دینی، اگر شده حتی یک وجب از املاک خود را به وقف اختصاص دهند.
خطیب جمعه بشرویه:فرهنگ بسیج ریشه در انقلاب دارد
امام جمعه شهرستان بشرویه با بیان اینکه فرهنگ بسیجی ریشه در انقلاب دارد، گفت: وظیفه بسیج جلوگیری از رخ دادن فتنه های داخلی و خارجی است. به گزارش مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه شهرستان ضمن تسلیت ایام فرارسیدن رحلت رسول اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) گفت: با دقت و تفکر در روایات امامان متوجه می شویم که همه آنها به دنبال هدایت و رستگاری جامعه بشریت بوده اند.
وی افزود: امروز وظیفه همه ما مسلمانان است تا از سخنان ائمه پیروی و نیز تقوای الهی و ایمان در پیش بگیریم. وی همچنین در ادامه هفته بسیج را تبریک گفت و از تمامی زحمتکشان در این عرصه قدردانی کرد. حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: بسیج یک ارگان مردمی است که در تمامی عرصه ها نیز به کمک مردم آمده است. امام جمعه شهرستان بشرویه گفت: بسیج همان شجره طیبه ای است که به دستور امام راحل (ره) تشکیل شد. وی ادامه داد: تمام ملت ایران که متعهد به ولایت هستند جزو بسیج محسوب می شوند.
حجت الاسلام شمس الدین بیان کرد: وظیفه بسیج جلوگیری از رخ دادن فتنه های داخلی و خارجی است چرا که فرهنگ بسیجی ریشه در انقلاب دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*