افتتاح اولین قرارگاه ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشوردربیرجند

اولین قرارگاه ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور در خراسان جنوبی با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمند سازی محرومین کشور در جهت رفع محرومیت زدائی و آبادانی روستاها افتتاح شد. این قرارگاه با حضور جمعی از خیریه های کشور در شهرستان فردوس با ورود خیریه امام علی (ع) شهر ری برای ۲۵ روستا فعالیت خواهد کرد. دکتر محسن رضائی رئیس ستادتوانمند سازی محرومین کشور در این مراسم با اشاره به شعار سال “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل ” گفت: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و همه باید به ندای رهبری لبیک بگوییم و برای رونق زندگی مردم در صحنه باشیم. به گفته دکتر محسن رضایی، همانطور که جوانان، انقلاب و جنگ را به پیروزی رساندند، می توانند ایران را به بهترین شکل آباد کنند و شکوفایی کشور را هم به نتیجه برسانند. دکتر رضائی افزود: دولت، مجلس، تمامی مؤسسات و خیریه‌ها باید به رهبری لبیک گویند و وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شوند.
اقتصاد مقاومتی تنها به دست دولت عملی نخواهد شد
وی با بیان اینکه هر گاه ملتی پشت سر مقام معظم رهبری خود حرکت کرده است توانسته از همه سدها و موانع عبور کند، افزود: اقتصاد مقاومتی تنها به دست دولت عملی نخواهد شد بلکه نهادهای انقلابی، خیریه‌ها و خانواده‌ها باید در این راستا آستین بالا بزنند و جهاد اقتصاد مقاومتی را آغاز کنند.
رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور با اشاره به اینکه امروز هر فردی که می‌تواند به نوعی در توسعه اقتصاد کشور مؤثر باشد باید وارد میدان شود، بیان کرد: مسئله اقتصادی امروز تنها مسئله گذران زندگی نیست بلکه مأیوس کردن آمریکا در شکست و پیروزی جمهوری اسلامی ایران در بعد اقتصادی را به دنبال دارد. رضایی با اشاره به اینکه تا جایی که نیاز است و امکان دارد باید به دنبال نبرد اقتصادی و مأیوس کردن دشمن باشیم، ادامه داد: باید در راستای بالا رفتن پشتوانه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و معرفی کشور به عنوان کانون بزرگ اقتصادی دنیا تلاش شود.
وی با اشاره به اقدامات مؤثر سپاه و بسیج در کشور، بیان کرد: تا کنون هزار دهستان توسط بسیج شناسایی شده است که در سال جاری ۱۱۰ دهستان در همه ابعاد خدمات دریافت کرده‌اند. رئیس ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور با بیان اینکه خیریه‌ها نیز باید در کنار کار سازندگی بسیج و سپاه وارد صحنه شوند و در توان افزایی روستاها نقش آفرینی کنند، گفت: تا کنون ۴۰ خیریه در کل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.
اجرای طرح توان افزایی مناطق کم برخورداراستان
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توان افزایی مناطق کم برخورداراستان از شهرستان فردوس آغاز می شود عنوان کرد: طی اجرای این طرح ۲۵ روستای این شهرستان به آبادانی خواهند رسید. رضایی با بیان اینکه اقتصاد را باید توسط مردم به اوج رساند، گفت: منبع عظیم کشور اسلامی ایران مردم هستند لذا باید از ظرفیت مردم در جهت اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
کاهش فقر باید به صورت ریشه‌ای رفع شود
سیدعلی اکبر کسا، مدیر عامل موسسه خیریه امام علی (ع) کشور که اولین موسسه خیریه ای است که برای رفع محرومیت زدائی وارد شهرستان فردوس شده  گفت: این موسسه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳ در شهر ری آغاز کرده و از سال ۱۳۸۵برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ با بررسی آسیب‌ های اجتماعی و مطالعات پژوهشی به این نتیجه رسیدیم که کاهش فقر باید به صورت ریشه‌ای رفع شود.
وی از اجرای الگوی طرح توان ‌افزایی در تعدادی از روستاها اجرا شد که شامل فرهنگ‌ سازی، اشتغال، سلامت و مسکن است و در هشت روستای خراسان جنوبی نیز اجرا شده است. وی، اظهار کرد: طرح توان ‌افزایی روستایی در بخش مرکزی قاین از جمله روستای خرم‌آباد اجرا شد که آثار مطلوبی نیز داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*