استاندار در همایش روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاه های انتظامی استان تأکید کرد :پرهیز از برخوردهای تبعیض آمیز

استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان گفت: برقراری امنیت، کار دشواری است و وسعت وظایف نیروی انتظامی هم کار این نیرو را سخت تر کرده اما می توان با تلاش بیشتر و ایجاد اتحاد و امید بین مردم، زمینه همکاری مردم با نیروی انتظامی را فراهم نمود و هر دستگاه که ارتباط بهتری با مردم برقرار کند، توفیق بیشتری خواهد داشت.
مهندس پرویزی روز گذشته در همایش سالانه روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاههای فرماندهی انتظامی استان، افزود: نیروی انتظامی در تمامی صحنه ها حضور دارد و کار این نیرو چند بعدی است و میدان داری برای برقراری نظم و امنیت هم در مناطق مختلف کار سختی است و تأمین امنیت با تدبیر و مدیریت کاری سخت تر اما شیرین تر است.
وی با قدردانی از تلاشهای نیروی انتظامی در عزاداری های اربعین حسینی در داخل کشور و در عراق، تصریح کرد: در صحنه های اجتماعی چنانچه مردم همکاری و همراهی نکنند نمی توان امنیت را برقرار کرد.
برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز
استاندار با اشاره به اینکه در برخوردهای دوگانه و تبعیض آمیز با مردم دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: باید به وظایفمان به درستی عمل کرده و برخورد و رفتار دوگانه نداشته باشیم تا رضایت مراجعین و مردم را جلب نماییم. رئیس شورای تامین استان، مدیریت منابع انسانی و اجتماعی نیروی انتظامی را خوب ارزیابی کرد و گفت: در استان روابط خوبی بین نیروی انتظامی و استانداری برقرار است و تلاش می کنیم تا اندک مشکلات جزئی موجود هم مرتفع شود به هر حال با توجه به مشکلات اعتباری باید با همین وضع و امکانات در اختیار، فضا را مدیریت کرد. مهندس پرویزی همچنین گفت: ما مردم خوبی در استان داریم اما این دلیل نمی شود که فعالیت بر هم زنندگان امنیت را نادیده بگیریم و باید در جاهایی که حساسیت و ظرافت دارد امور را به نیروی کارشناس بسپاریم.
وی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه ایجاد امنیت انتخابات بر عهده نیروی انتظامی است، افزود: بنای ما دفاع و حمایت جدی از نیروی انتظامی است و تلاش می کنیم تا روز به روز بر اقتدار این نیرو اضافه شود.
نیروی انتظامی یک نیروی انقلابی، جهادی و فرهنگی است
امام جمعه بیرجند هم در این همایش با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن در نیروی انتظامی حضور دارند، گفت: نیروی انتظامی در درون جامعه بحث استحکام نظام را پیگیری می کند و یک نیروی انقلابی، جهادی و فرهنگی است. حجت الاسلام و المسلمین رضایی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید مثل ابر بر جامعه و حتی دنیا ببارد، افزود: نیروی انتظامی امنیت را در چارچوب قانون ایجاد می کند و اتفاقا امنیت خوبی هم در استان برقرار است و نیروی انتظامی در این راستا سخت ترین کارها را انجام می دهد زیرا تهدیدات خیلی زیاد است و این وظیفه نیروی انتظامی را سنگین تر کرده است. وی اظهار کرد: نیروی انتظامی در استان بسیار پر تلاش و با اخلاص است و از این نیرو کمترین شکایت های مردمی را داریم.
کسب ۶ عنوان برتر کشور
فرمانده انتظامی استان هم در حاشیه این همایش به خبرنگاران گفت: از اهداف همایش سالانه روسای کلانتری ها و فرماندهان پاسگاهها، ابلاغ آخرین دستور العمل ها و خط مشی های نیرو تا پایان سال، ارزیابی اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته و بررسی کمبودها و کاستی ها می باشد. سردار شجاع از کسب نشان برتر در جشنواره کشوری توسط ۳ کلانتری در سطح استان و دریافت گواهینامه اهتمام به مدیریت کیفیت ناجا ( مکنا) توسط ۳ پاسگاه استان خبر داد و افزود: در این همایش از حضور اساتید مطرح کشور در حوزه های مختلف استفاده می شود.
کشف ۵/۱۹ تن مواد مخدر درامسال
وی امنیت خوب استان را مرهون خون پاک شهدا، عنایات خداوند و وجود مردم مومن و متدین و شریف استان و در ادامه تلاش شبانه روزی همکاران نیروی انتظامی و سایر نیروهای نظامی دانست و اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۵/۱۹ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد رشد دارد. ضمن اینکه در این مدت برخورد قاطع با بیش از ۴۰ باند توزیع و قاچاق مواد مخدر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه انتظار داریم مردم همانطور که در ایجاد امنیت همکاری می کنند در حفظ امنیت هم ایفای نقش نمایند، تصریح کرد: با وجود معضلاتی از قبیل بیکاری، طلاق، اعتیاد و … وضعیت خوبی در بحث امنیت اجتماعی داریم.
پیش بینی های نیروی انتظامی استان برای امنیت کاروانهای اعزامی به مشهد مقدس
سردار شجاع با اشاره به راهی شدن  کاروانهای زیارتی به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر، گفت: در این راستا طرح های ویژه ترافیکی با تلاش نیروهای پلیس راه و پلیس راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده و آموزشهای لازم به کاروانها در خصوص نحوه و مسیر حرکت، عدم حرکت در شب ها و … ارائه می شود و با تلاش شبانه روزی سعی داریم تا هیچ اتفاق و مشکلی برای زائران امام هشتم (ع) در طول سفرشان پیش نیاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*