اخبار کوتاه استان/بخش سی ‌تی ‌اسکن بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند راه‌اندازی شد

نشست‌های تخصصی ترویج فرهنگ وقف در فردوس برگزار می‌شود‌
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اقشار مختلف برای ترویج فرهنگ وقف در فردوس خبر داد. حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد الهی در آستانه فرا رسیدن دهه وقف در گفت‌وگو با تسنیم، به تشریح ویژه برنامه‌های این دهه در شهرستان فردوس پرداخت و اظهار داشت: دهه وقف امسال از ۷ آذرماه شروع می‌شود و با هدف ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوعی در شهرستان برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه بشرویه:بسیج ۲۰ میلیونی امام (ره) امروز بسیجی فراگیر شده است
فرمانده سپاه شهرستان بشرویه گفت: بسیج ۲۰ میلیونی امام(ره) امروز بسیجی فراگیر شده است و شاهد رشد و انتقال هدف اصلی آن در کشورهای دیگر هستیم و این تنها چیزی جز اقتدار بسیج نیست. به گزارش تسنیم؛ علی خبازی ظهر امروز در چهارمین یادواره شهدای روستاهای خانیگ یگی مجد بشرویه اظهار داشت: شهدای هشت سال دفاع مقدس همه رفتند تا ما در امنیت و آسایش قرار بگیریم و برگزاری یادواره‌های شهدا  به خاطر بیان رشادت‌های این عزیزان است.

نخستین سامانه آنلاین فروش کتاب در خراسان جنوبی افتتاح شد
نخستین سامانه آنلاین فروش کتاب در خراسان جنوبی همزمان با گشایش نمایشگاه پاییزه کتاب و محصولات فرهنگی در شهر بیرجند راه‌اندازی شد. مدیر موسسه علمی، فرهنگی خوارزمی بیرجند در حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: نمایشگاه پاییزه کتاب و محصولات فرهنگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، شهرداری بیرجند و موسسه علمی فرهنگی خوارزمی بیرجند برگزار شده است. محمدحسین رزقی گفت: در این نمایشگاه ۱۷ هزار عنوان کتاب جهت بازدید و عرضه به علاقمندان به مدت یک ماه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و شکوفاسازی نیازهای مطالعه جامعه دایر شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خرید آنلاین کتاب برای نخستین بار در استان، افزود: این کتاب فروشی آنلاین برای نخستین بار در خراسان جنوبی به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در داخل و خارج استان خدمات ارائه می‌دهد. مدیر موسسه علمی، فرهنگی خوارزمی گفت: افراد می‌توانند با خرید از این سامانه آنلاین کتاب مورد علاقه خود را در داخل شهر بیرجند در دو نوبت صبح و عصر دریافت کنند به گونه‌ای که صبحها تا پایان ساعت اداری و بعداز ظهرها نیز از ۸ تا ۱۰ شب سفارشات مشتریان توسط پیک ارسال می‌شود و سفارشات خارج از شهر بیرجند و یا استان نیز پذیرفته شده و با هزینه پستی ارسال می‌شود.

همزمان با رحلت پیامبر اکرم(ص)پیکر مطهر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس در بیرجند تشییع می‌شود
فرمانده ناحیه بسیج شهرستان بیرجند از تشییع پیکر مطهر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان بیرجند خبر داد. سرهنگ غلامرضا فلاحی افزود: همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) پیکر مطهر ۳ شهید گمنام دفاع مقدس ساعت ۸:۳۰ صبح روز دوشنبه از محل شهدای گمنام خیابان پاسداران به محل حسینیه جماران تشییع می‌شوند. این گزارش حاکیست پیکر  مطهر این شهدا امروز وارد خراسان جنوبی می شود.

بخش سی ‌تی ‌اسکن بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند راه‌اندازی شد
مدیرعامل مؤسسه خدمات بهداشتی درمانی میلاد بیرجند گفت: بخش سی تی اسکن و دندانپزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند (میلاد٣) راه اندازی شد. بهرام گرمرودی نژاد اظهار داشت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیرجند از نوع اسپیرال شانزده اسلایس فیلیپس بوده که برای خرید و راه اندازی آن حدود ۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است. وی با بیان اینکه واحد دندانپزشکی بیمارستان، مشغول ارائه خدمت به مراجعان شده است، گفت: علاوه بر این بخش های جراحی، زنان، داخلی، زایشگاه، اورژانس، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی نیز با پزشکان مجرب پذیرای مراجعان هستند. گرمرودی افزود: مراجعان می توانند از درمانگاه تخصصی و بخش های پاراکلینیک بیمارستان از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، تست ورزش، اکو، نوار قلب، نوار مغز و نوار عصب و عضله نیز استفاده نمایند. مدیرعامل مؤسسه خدمات بهداشتی درمانی میلاد بیرجند خاطرنشان کرد: تمامی خدمات ارائه شده در بیمارستان تخصصی حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی به صورت رایگان ارائه می شود.

با ارائه خدمات الکترونیکی محقق شد:صدور برخی مجوزهای دامپزشکی در روزهای تعطیل
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی به افزایش سطح خدمات الکترونیک این مجموعه اشاره کرد و گفت: ارائه این خدمات به تولیدکنندگان توانسته بخش مهمی از مشکلات مردم را حل کند. دکتر علیرضا رفیعی پور در جلسه شورای هماهنگی مدیران ستادی و شهرستانی دامپزشکی استان افزود: راه اندازی خدمات الکترونیک سبب تسریع در راه اندازی امور ارباب رجوع شده و حتی زمینه صدور برخی مجوزها را در روزهای تعطیل فراهم ساخته است. وی بر بازدید مستمر بر واحدهای تولید و پرورش شهرستان ها تاکید کرد و ادامه داد: این نظارت های دوره ای در سطح شهرستان و حتی بخش ها از واحدهای تولیدی نظیر مراکز جمع آوری شیر، کارخانجات خوراک دام و طیور، کشتارگاه های دام و طیور و … سبب می شود تا از نزدیک مشکلات احتمالی در این واحدها شناسایی و به سرعت رفع شوند. دکتر رفیعی پور در مورد بروز احتمالی برخی بیماری های واگیر دام و طیور اذعان داشت: در صورت بروز برخی بحران های احتمالی در این حوزه، شهرستان های مجاور با اعزام اکیپ های فنی در اجرای برنامه های بهداشتی قرنطینه ای همکاری می کنند. در انتهای این جلسه تعدادی از کارکنان ستادی و شهرستانی تجلیل شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*