اخبار کوتاه استان/ ۹۰درصد خیابان دولت تعریض و بازگشایی شد

مدیر منطقه ۱ شهرداری بیرجند با بیان اینکه با همکاری خوب مالکین ۹۰ درصد خیابان دولت تعریض وبازگشایی شد، عنوان کرد: این پروژه در زمان کمتر از دو ماه انجام شد. براتی اظهار داشت: با توجه به اینکه بار ترافیکی در این خیابان زیاد بود و از طرفی مطالبه مردم بود، شهرداری تصمیم به تعریض این خیابان گرفت . وی تصریح کرد:با توجه به اینکه تعریض این خیابان از سالها قبل در دستور کار شهرداری بوده ولی بدلیل بار مالی، تملک انجام نگرفته بود. وی گفت:طی رایزنی هایی متعدد که با مالکین حاشیه خیابان داشتیم همکاری خوبی را از مالکین شاهد بودیم و به همین خاطر ،هیچ هزینه ای بابت تملک پرداخت نکردیم. مدیر منطقه ۱ شهرداری بیرجند اظهار داشت:از آنجایی که با همکاری بسیار بالای مالکین در تعریض خیابان مواجهه شدیم  تمام حصار کشی منازل پس از تخریب و عقب نشینی ،توسط نیروهای عمران منطقه انجام گرفت تا بار مالی برای مالکین نداشته باشد. وی خاطر نشان کرد:  پس از تعریض ،بلافاصله جدول گذاری ، زیرسازی و آسفالت آن انجام شد و بازگشایی خیابان در کمتر از ۲ ماه صورت گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید:آمریکا خواهان تعطیلی قدرت موشکی ایران همچون مسأله هسته‌ای بود
رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: آمریکا خواهان تعطیلی صنعت موشکی ایران همچون مسأله هسته‌ای بود اما نتوانست و در ۱۵ سال اخیر هر پرونده‌ای را باز کرد شکست خورد اما به علت اشتباهات دولت در برجام موفق بود که باید دولت درصدد جبران اشتباهات ۳ سال گذشته در ماههای آینده باشد. به گزارش فارس، سهراب صلاحی در نشست بررسی عملکرد دولت یازدهم که در دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: برای بررسی عملکرد دولت‌ها باید ببینیم دولت‌ها تا چه حد بر اهداف انقلاب پایبند بوده‌اند. رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه بررسی دولت‌ها سبب می‌شود تا با شناسایی نقاط ضعف هر دولت عملکرد دولت‌های بعدی بهتر شود، تأکید کرد: همواره هدف انقلاب اسلامی در جغرافیای ایران تبدیل این کشور به یک قدرت بین‌المللی و استقرار تمدن نوین اسلام در عرصه جهانی بوده ‌است.

افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد در خراسان جنوبی
مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد با بیان اینکه ۳۳ شعبه صندوق قرض الحسنه با انجام مراحل قانونی و مجوز بانک مرکزی در استان های سراسر کشور امسال  افتتاح می شوند ، یادآور شد: تاکنون در تمامی استان ها  به غیر از استان های کرمان، هرمزگان، اردبیل، قزوین، اصفهان و البرز صندوق قرض الحسنه امداد برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان افتتاح شده است.  علی نور محمدی در ادامه  با اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه امداد در استان خراسان جنوبی  امروز (پنجشنبه) افتتاح خواهد شد ، مطرح کرد: تسهیلات در این صندوق به صورت قرض الحسنه و با حداقل کارمزد به متقاضیان پرداخت می شود.

شهرستان های برگزیده دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق معرفی شدند
در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور در بیرجند ازشهرستان های قاین، خوسف و بشرویه به عنوان سه شهرستان برگزیده تجلیل شد. سه شهرستان برگزیده استان در دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق به منظور شرکت در نمایشگاه صنایع دستی استان گلستان در دی ماه، راهی این استان می شوند.

ارائه ۸ هزار خدمت پزشکی در بیمارستان صحرائی نهبندان
در دومین روز از برپایی بیمارستان صحرائی نهبندان ۸ هزار و ۵۹۵ خدمت پزشکی به بیماران نیازمند انجام شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان گفت: ۸هزار و ۵۹۵ خدمت پزشکی در قالب ویزیت عمومی، ویزیت تخصصی، رادیولوژی، پانسمان، جراحی، تزریقات و تحویل دارو ارائه شد. محمدرضا فخر افزود: ۲۸ عمل جراحی انجام و ۱۱ نفر برای درمان تخصصی تر به بیمارستان های مرکز معرفی شدند. گفتنی است بیمارستان صحرایی ثامن الائمه ۲ ، تا ۲۸ آذر در بخش شوسف نهبندان دایر است.

آغاز اولین دوره مسابقات شتاب در دانشگاه صنعتی بیرجند
اولین دوره مسابقات شتاب، ویژه دانشجویان مهندسی دانشگاه صنعتی بیرجند آغاز شد. در این مسابقات، دانشجویان با ارائه و دفاع از طرح های علمی شان، آن را مصوب و برای اجرا و تجاری سازی، از امکانات دانشگاه و پارک علم و فناوری استفاده می کنند. مسئول برگزاری مسابقات شتاب دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: در این مسابقات، ۱۳ تیم ۲ یا ۳ نفره با یکدیگر رقابت کرده و ۴ تا ۵ تیم پذیرفته می شوند. حسین مودی افزود: دانشگاه صنعتی بیرجند اولین دانشگاه کشور است که مسابقات شتاب در آن برگزار می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*