آخرین خبر :

اخبار کوتاه استان/برداشت سبزیجات از ۴۴۰ هکتار اراضی طبس

برداشت سبزیجات از ۴۴۰ هکتار اراضی طبس
برداشت سبزیجات از ۴۴۰ هکتار اراضی طبس آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: با وجود سرمازدگی محصولات در استان برداشت سبزیجات برگی از ۴۴۰ هکتار اراضی شهرستان طبس آغاز شد. بخشایی افزود: پیش بینی می شود ۷۳۵۰ تن انواع سبزیجات برگی از این مزارع برداشت شود.  وی ادامه داد: ۴۸۰ بهره بردار سبزیجات در طبس وجود دارد که پیش بینی می شود ۵۴ میلیارد ریال درآمد عاید این کشاورزان شود.  گفتنی است شهرستان طبس از نظر تولید و سطح زیر کشت سبزیجات در سطح استان مقام اول را داراست.
پرداخت غرامت ۱۹ میلیاردی بیمه به دامداران استان
۱۹ میلیارد ریال غرامت بیمه به دامداران خسارت دیده خراسان جنوبی پرداخت شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان گفت: این غرامت برای طلب بیمه تسویه بیمه کشاورزی با دامداران خسارت دیده دامداران صاحب دام های سبک خسارت دیده از عوامل طبیعی شامل طوفان، سیل، زلزله، حمله وحوش، حمل و نقل در دام های کوچ رو و بیماری های زیرپوشش صندوق بیمه برای سال زراعی گذشته و امسال پرداخت شد. جواد غنچه افزود: این غرامت به حساب ۱۱ هزار و ۳۴۸ دامدار برای ۲۹ هزار و ۲۱۷ رأس دام سبک خسارت دیده واریز شد. گفتنی است دامداران دام سبک استان  در سال زراعی گذشته و امسال  ، ۵۳ میلیارد ریال از بیمه طلب بودند که ۳۴ میلیارد ریال پیش از این و ۱۹ میلیارد ریال اکنون به آنها پرداخت و طلب آنان از بیمه تسویه شد. ۱۱ هزار و ۴۱۴ دامدار استان ۴۱۸ هزار رأس دام سبک خود را سال گذشته و سالجاری بیمه کردند.
در صورت تامین اعتبار دو بانده شدن محور بیرجند  – قاین تا دو سال دیگر
مدیر کل ساخت و توسعه راه منطقه شرق کشور گفت: برای اتمام دو بانده شدن محور بیرجند- قاین اعتبار ۱۵۰ میلیاردی لازم است که در صورت تامین آن تا سال ۹۷ به بهره برداری کامل می رسد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، کلهری روز گذشته در بازدید از محور بیرجند – قاین گفت: برای بهره برداری کامل از دو بانده شدن محور بیرجند-قاین اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی لازم است که در صورت تامین در سال های ۹۶ و ۹۷ به بهره برداری می رسد. مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این زمینه گفت: در دیدار استاندار با وزیر راه و شهرسازی مبلغ  ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه کشور برای محور بیرجند – قاین اختصاص یافته است.
جعفری افزود: در صورت تامین این اعتبار تا پایان سال دو باند شدن محور بیرجند – قاین به اتمام می رسد.  وی همچنین از دوبانده شدن ۲۵ کیلومتر از محور نهبندان-بیرجند، قاین-خضری از ابتدای سال خبر داد و افزود: ۴۰ کیلومتر در محور بیرجند-قاین و بیرجند- زاهدان و ۷۵ کیلومتر در محور دیهوک-راهور نیز باید دو بانده شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*