اخبار ورزشی/رقابت های لیگ والیبال شهرستان قاین برگزار می شود

بیش از نیمی از ورزشکاران معلول استان آقایان هستند
رئیس هیات ورزشی جانبازان و معلولین خراسان جنوبی گفت: بیش از نیمی از ورزشکاران معلول و جانباز خراسان جنوبی آقایان هستند و حدود ۴۰ درصد نیز از خانم ها در رشته های مختلف فعالیت دارند. به گزارش امروز خراسان جنوبی، شریعتی روز گذشته در جلسه هشتمین آئین بزرگداشت روزملی پارالمپیک در جمع ورزشکاران و خانواده های معلولین گفت: امروز ورزش در دنیا از حالت حمایتی به رقابتی تبدیل شده است و آموزش اصول و فنون به رشد ورزشکاران کمک می کند.  وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه نخست امسال ورزشکاران خراسان جنوبی رشد قابل قبولی در میادین ملی داشته اند، تصریح کرد: ۱۰ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز سهم ورزشکاران جانباز و معلول استان است که دریافت ۲ کاپ قهرمانی در رشته بدمینتون و سوپر قهرمانی در ورزش پارازورخانه ای کشور از افتخارات این ورزشکاران است.
وی به پتانسیل ورزشکاران استان اشاره کرد و گفت: گرچه امکانات کمی در اختیار داریم ولی با قدرت توانسته ایم سهم خوبی را در توسعه ورزش جانبازان و معلولین کسب کنیم و یکی از بهترین هیات های ورزشی در کشور باشیم.  شریعتی همچنین به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی با کسب ۱۸۲ رای، کمیته ملی پارالمپیک را از کمیته ملی المپیک جدا و مستقل اعلام کرد که این موضوع کمک زیادی به اختصاص ردیف اعتبارات بودجه ای خواهد کرد.
رقابت های لیگ والیبال شهرستان قاین برگزار می شود
رقابت های لیگ والیبال شهرستان قاین جام وحدت برگزار می شود . به گزارش امروز خراسان جنوبی، این رقابت ها در مرحله رفت روز پنج شنبه ۱۸ آذرماه با بازی تیم های نقشه برداری مهندس برنا و بهین پشتیبان قهستان در سالن ورزشی فتح المبین قاین آغاز می شود.  همچنین تیم های بزرگمهر قاین، دهیاری دهشک، شرکت سهامی زراعی نیمبلوک و دهیاری اسفشاد با یکدیگر به رقابت می پردازند.
حضور کویرنوردان خراسان شمالی در کویر سه قلعه
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: تعداد ۱۵ نفر از اعضای هیأت کوهنوردی بجنورد به مدت یک شبانه روز در کویر سه قلعه و اقامتگاه بوم گردی زرین چاه اقامت داشتند و از زیبایی های کویر و امکانات اقامتگاه استفاده کردند. محمد عرب افزود: فعال نمودن جوامع محلی یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» می باشد که در این منطقه از کویر سه قلعه اتفاق افتاده است و بسیار امیدواریم تا پایان سال دو اقامتگاه دیگر نیز به بهره برداری برسد.
برگزاری رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای کارگری استان
رقابت های ورزش زورخانه ای کارگری خراسان جنوبی از ۱۹ آذرماه جاری برگزار می شود.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس انجمن مسابقات ورزش زورخانه‌ای کارگری کشور گفت: رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای خراسان جنوبی انتخابی به مسابقات قهرمانی کارگران کشور از ۱۹ آذرماه جاری در زورخانه موسی بن جعفر(ع) بیرجند برگزار می شود.
علی سنگکی افزود: در رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای کارگری استان باستانی‌کاران در رشته‌های چرخ تیز، چمنی، سنگ و کباده، میل سنگی و میل بازی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. گفتنی است نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها ۲۴ آذرماه جاری به رقابت های قهرمانی ورزش زورخانه‌ای کارگران کشوری اعزام می شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*