اخبار سیاسی

 

 

 

گفته می شود دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین حجت‌الاسلام سید محمود علوی را از جمله گزینه‌های در حال بررسی این تشکل برای انتخابات ۹۶ دانست. ابوالقاسم رئوفیان با اشاره به برنامه‌های تشکل متبوعش برای دیدار با شخصیت‌های مختلف نظام گفت: این موضوع در جلسه شورای مرکزی به تصویب اعضا رسیده و اخیراً نیز با حجت الاسلام ناطق نوری دیداری داشته‌ایم و قصد داریم تا با علی لاریجانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی و حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی دیدارهایی داشته باشیم.دبیرکل حزب اسلامی ایران‌زمین با بیان “به‌نظر بنده حجت‌الاسلام علوی قابلیت مطرح شدن به‌عنوان یکی از گزینه‌های حزب اسلامی ایران‌زمین برای انتخابات سال ۹۶ را دارد”، اظهار کرد: اگر ایشان قبول کند در این حوزه ورود کند ما در شورای مرکزی جبهه ایستادگی از ایشان حمایت می‌کنیم و ایشان را برای این جایگاه مناسب می‌دانیم.

 

گفته می شود محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب مؤتلفه  درباره معرفی مصطفی میرسلیم به عنوان گزینه حزب مؤتلفه برای انتخابات ۹۶، اظهار داشته در حال حاضر چند نفر مطرح هستند، اما تصمیم نهایی بعداً گرفته می‌شود.حبیبی با اشاره به ۸ نفر از افرادی که برای کاندیداتوری در حزب مؤتلفه مطرح هستند، تأکید کرد: به جز این ۸ نفر، فرد دیگری مطرح نیست و این افراد جزو کاندیداهای ما هستند.

لوکوموتیوران حادثه قطار هفت‌خوان متواری شده بود
دادستان سمنان اعلام کرد: لوکوموتیوران که پس از حادثه متواری بود، در محلی مخفی شده بود که با شناسایی محل اختفای وی، بازداشت و روانه زندان شد.در جریان حادثه رخ داده در ایستگاه هفت‌خوان حواشی بسیاری در کشور ایجاد شده بود که می‌توان از آن جمله به استعفای مدیرعامل راه‌آهن در برنامه زنده تلویزیونی و جمع‌آوری امضا توسط نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر راه اشاره کرد.

 

 

 

چرا کاسترو شرمنده رهبر انقلاب شد؟
اجلاس سران عدم تعهد در سال ۶۵ فرصتی شد تا آیت‌الله خامنه‌ای که آن زمان ریاست‌جمهوری را به عهده داشتند، در زیمبابوه با کاسترو ملاقات کنند. همان سفری که روایت آن در کتابی با عنوان «از هراره تا تهران» منتشر شد. در بخشی از این کتاب که به ملاقات مقام معظم رهبری و فیدل کاسترو پرداخته شده، آمده است: «کاسترو با یونیفورم مرتب نظامی، درجه‌ها و دکمه‌های طلایی به سمتِ آقای خامنه‌ای می‌آید. در مقابلِ اتاق ملاقات به همدیگر می‌رسند. کاسترو می‌خواهد دست بدهد اما با تعجب می‌بیند که آقای خامنه‌ای به جای دست راست، دست چپ را جلو آورده‌اند. کاسترو با دست چپ دست می‌دهد و در حالی‌ که هنوز دست آقای خامنه‌ای را در دست دارد، سؤال می‌کند: علت این که شما با دست چپ دست دادید، چیست؟ آقای خامنه‌ای دست راستشان را کمی بالا می‌آورند، به آن نگاه می‌کنند و می‌گویند: این از ضایعات انقلاب است! کاسترو که متوجه ماجرا شده، دست چپ آقای خامنه‌ای را به نشانه محبت فشار می‌دهد و با افتخاری همراه با شرم می‌گوید: این ضایعات تاریخی و جاودانه است.»

 

گفته می شود محسنی اژه ای معاون قوه قضائیه و سخنگو درباره دو وزیری که هنوز لیست اموالشان را کامل نکرده اند، گفته آنها لیست را داده اند اما ناقص است و باید این نواقص رفع شود.اژه ای در خصوص شکایت دادستانی از یک نماینده مجلس گفت: برخی از افراد اگر صحبت های مجرمانه داشته باشند و جنبه عمومی داشته باشد دادستانی می تواند آن را دنبال کند و قانون فرقی بین افراد در این زمینه نگذاشته اما نحوه احضارشان ممکن است متفاوت باشد. اصل رسیدگی به جرم فرقی ندارد چه کسی باشد، در این زمینه چند نفر شکایت خصوصی داشتند و دادستان هم در دو مورد شکایت کرده که در مقام رسیدگی است.وی در خصوص مصاحبه با شبکه های ماهواره ای و منتسب با ضد انقلاب گفت: در سال های گذشته شورای عالی امنیت ملی مصوبه ای را داشته و قبلا هم اعلام شده و هرکسی که خلاف مصوبه عمل کند تحت تعقیب قرارمی گیرد.
نگرانی از آینده طلای سرخ ایران
غلامحسین شافعی عصر روز گذشته در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان‌جنوبی، اظهارکرد: گرچه خراسان‌جنوبی به سبب کمیت جمعیت و وسعت جزو استان‌های کوچک به شمار می‌رود، اما دارای ظرفیت‌های مهمی از جمله نیروی انسانی و مواهب طبیعی فراوانی بوده که این استان را جزو استان‌های سرآمد کشور قرار داده است. رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه آینده خوبی برای زعفران ایران با توجه به شرایط کنونی دیده نمی‌شود، گفت: باید برای صنوف تبدیلی زعفران فکر اساسی صورت گیرد.
انتقاد شدید وزیر احمدی نژاد به وزیر روحانی
علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی در حاشیه مراسم ختم پدر مرتضی تمدن استاندار سابق تهران در رابطه با آتش‌سوزی اخیر قطار تهران ـ مشهد گفت: در همه جای دنیا و جمهوری اسلامی این قطارها به صورت خودکار و اتوماتیک در فاصله ۵ تا ۱۰ کیلومتر اگر مانعی سر راه آنها باشد، به صورت خودکار قفل می‌شود. نیکزاد در رابطه با صحبت آخوندی وزیر راه مبنی بر اینکه گفته بود تمام افرادی که فوت کردند بیمه بوده‌اند و دیه آنها پرداخت می‌شود، گفت: این حرف نامناسب و بدی بود، زیرا جای خالی انسان‌ها را نمی‌شود با مادیات پر کرد و ما این حرف را سهو لسان می‌دانیم.
۲ استعفا‌ برای ابقای آخوندی‌
پس از داستان استعفای رئیس سابق سازمان هواپیمایی به علت سانحه سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ در راستای به حاشیه بردن استیضاح و استعفای وزیر راه، این‌ بار نوبت قربانی کردن مدیرعامل راه‌آهن بود تا شاید دوباره موضوع استیضاح آخوندی بابت سانحه اخیر ریلی به حاشیه برود.
مردم کربلا و نجف به خاطر سردار سلیمانی مهاجرت نکردند
حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس شامگاه شنبه در حسینیه سیدالشهداء سپاه کاشان ضمن اشاره به مهاجرت مردم نجف و کربلا همزمان با حمله داعش به عراق تصریح کرد: با ورود سردار سلیمانی، مردم این دو شهر از مهاجرت منصرف شدند زیرا ورود ایران به معرکه را به منزله پیروزی قلمداد کردند. تسنیم این خبر را منتشر کرد.
انتقاد آیت‌الله هاشمی از دستگاه‌های فرهنگی غیردولتی
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار دکتر صالحی امیری، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان این وزارت‌خانه، با تأکید بر اهمیت مقوله فرهنگ و ارشاد در بین ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی کشور، گفت: وزارت ارشاد به دلیل سروکار داشتن با فرهنگ و ارزش‌های دینی و ملی کشور، از ابتدا جز وزارت‌خانه‌های مهم و حساس کشور بوده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دستگاه‌های متعددی در کشور وجود دارند که با بودجه‌های سنگین، متولی امور فرهنگی و تبلیغی هستند، اظهار داشت: در شرایطی که این دستگاه‌های فرهنگی تبلیغاتی، کمتر مورد مؤاخذه و سؤال قرار می‌گیرند و در قبال مسائل فرهنگی پاسخگو نیستند، ولی وزارت ارشاد با بودجه کمتر، همواره مورد مطالبه و مؤاخذه قرار می‌گیرد و انتظارات از آن بالاست و باید پاسخگو باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*