اخبار سیاسی

گستاخی رییس جمهور جیبوتی به ایران
“إسماعیل عمر گیلی” رییس جمهوری جیبوتی در گفتگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط مدعی شد: «نقش منفی ایران در قبال کشورهای عربی بر کسی پوشیده نیست و این کشور بارها دخالت های آشکاری در این کشورها کرده است.»رییس جمهوری جیبوتی در ادامه سخنان گستاخانه خود ادعا کرد: «ایران در کشورهای عربی از طریق طائفه گرایی فتنه انگیزی کرده است و این کشورها حق دارند که با ایران مقابله کنند.» عمر گیلی در ادامه به الشرق الاوسط گفت: «همه کشورهای عربی با همه امکاناتی که در اختیار دارند مقابل نقش مخرب ایران در منطقه بایستند.»
۶۰ درصد اسکله‌های کشور غیرمجازند
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ آذر)‌ در مخالفت با رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یک سوم اقتصاد کشور درگیر کالاهایی است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و باید مبارزه با این پدیده از اولویتهای اول مجلس باشد.وی تصریح کرد: از حدود ۷۰ میلیارد دلار کالایی که وارد کشور می‌شود حدود ۲۲ میلیارد دلار  آن قاچاق است که باید فکری به حال آن کرد.نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس ادامه داد: طبق آمار سنواتی ۹۰ درصد کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود در اقتصاد کشور آوار می‌شود.فلاحت‌پیشه با بیان اینکه وضعیت مبارزه با قاچاق در ایران مناسب نیست، خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد اسکله‌ها در ایران غیرمجاز هستند که باید فکری به حال آنها کرد.وی با اعلام اینکه ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه کوله‌بری کالا وارد کشور شده است، گفت: در قبال هر یک میلیارد تومان حدود ۹ میلیون تومان به کوله‌برها دستمزد داده می‌شود.
گفته می شود پس از مطرح شدن ایده ساخت قسمت دوم «سنتوری»‌، خبر اختلاف میان مهرجویی و چاوشی مطرح بود و جار و جنجال این دو چهره تیتر اول بسیاری از رسانه‌ها شد. تنها چیزی که در این میان پس از حرف و حدیث‌های فراوان قطعی به نظر می‌رسید، عدم حضور محسن چاوشی در قسمت دوم «سنتوری» بود. حال یک سایت سینمایی به نقل از محمدرضا شریفی‌نیا مدعی شده است که تمام  این ماجراها برای تبلیغات بوده و چاوشی در «سنتوری ۲» می‌خواند.محمدرضا شریفی‌نیا در این باره به دیباچه گفت : سنتوری جز کارهایی است که در دست دارم و انشالله اقبال خوبی در بین تماشاگران خواهد داشت.او در خصوص بازگشت محسن چاوشی به فیلم  «سنتوری» گفت : در خصوص بازگشت او نقشی داشتم ولی چاوشی چون جز اصول کار است مگر می شود نیاید، همه  شایعه‌هاِ، تبلیغات و جو سازی است، چاوشی و مهرجویی با هم رفیق هستند شما خام نشوید .
گفته می شود آیت الله سید احمد علم الهدی  در دیدار با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور و معاون وزیر دادگستری اظهار داشته ارباب نفوذ و قدرت جلوی بسیاری از مسائل را در بحث تعزیرات می‌گیرند. مراجعه به ما در این بحث زیاد است و در عین حال خط قرمز ما در بحث تعزیرات است تا آقایان کار خود را انجام دهند.نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: وضعیت مشهد در کشور با این حجم بازار و صنوف و زائر در کشور بسیار منحصر به فرد است و نیاز به این دارد که برای شهر مشهد حساب جداگانه باز شود تا امورات مربوط به زوار امام رضا(ع) کنترل شود.

گفته می شودبراساس گفته چند کارشناس حوزه رایانه و همچنین حقوقدان‌ها احتمالا در روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا “دستکاری” شده است. این کارشناسان از هیلاری کلینتون خواسته‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت را به چالش بکشد. احتمال اعلام کلینتون به عنوان پیروز این انتخابات قوت گرفته است.

 

گفته می شود مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین با تاکید بر این که پیش‌بینی ما این است که اصولگرایان به یک کاندیدا خواهند رسید، گفته مهم این است که وحدت در جهت حمایت از یک نفر باشد یعنی ممکن است چهره‌ای که انتخاب می‌شود، از هر طیفی از جریان اصولگرایی باشد، آن چیزی که مهم است وحدت گفتمانی به نمایندگانی از یک فرد است. او با بیان این که در حال حاضر زمینه این وحدت گفتمانی فراهم است، بیان کرد: روند وحدت اصولگرایان کاملا مثبت است. در واقع دود سفید از دودکش اردوگاه اصولگرایان برای وحدت بلند شده است. این چهره نزدیک به جبهه پایداری در مورد زمزمه‌های مطرح شده مبنی بر احتمال کاندیداتوری الهام و رستم قاسمی گفت: تا وقتی که اصولگرایان به وحدت نرسیده‌اند، اینها فقط گمانه‌زنی است.

 

گفته می شود سایت عربی کوره خبری مبنی بر انجام بازی دوستانه تیم ملی ایران با تیم ملی مراکش منتشر کرد. این سایت عربی نوشته است تیم ملی مراکش پیشنهاد ایران برای بازی دوستانه را نپذیرفت و ترجیح داد با تیم ملی تونس برای بازی دوستانه وارد مذاکره شود. این موضوع در حالی در این سایت عربی منتشر شد که مسئولان روابط بین‌الملل فدراسیون می‌گویند هیچ درخواست رسمی برای بازی با مراکش به مسئولان فدراسیون این کشور ارائه نداده‌اند.

 

رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده
محمدرضا پورابراهیمی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۳ آذرماه ۹۵) گفت: امروز رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده است، دوستان صحبت از کاهش تورم در اقتصاد می‌کنند، اما صحبت من خطاب به رئیس‌جمهور و وزرای اقتصادی دولت این است که امروز تورم به چه قیمتی مدیریت می‌شود. نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رکود پدر اقتصاد کشور را درآورده و اگر گفته می‌شود که تورم مهار شده باید پاسخ داد که تورم در کشور به چه قیمتی مدیریت شده است.

 

گفته می شود آیت ا… سیدابراهیم رئیسی چند سال قبل در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی خطاب به وی گفته بود: با واسطه شنیده‌ام که شما آن طرف رفته و برگشته‌اید؛ اگر امکان دارد چکیده‌ای از آن را تعریف کنید.مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی با تأیید این ماجرا گفته بود: سخت مریض شده بودم، حالم بسیار بد شد، کاملاً از هوش رفته بودم و به‌صورت کامل خود را در شرف مرگ یافتم، یک باره در حالت مرگ، تمام حالات خود را مرور کردم تا چیزهایی را به‌عنوان اعمالی که در دنیا انجام داده عرضه کنم.وی ادامه داد: در این فرصت، مبارزات قبل از انقلاب، فعالیت‌های تدریس و تحصیل قبل و بعد از انقلاب، خدمات در دستگاه قضا، تأسیس مؤسسه‌های خیریه و دانشگاه مفید، سایر کارهای خیر و خدمات علمی مانند کتاب و… را مرور کردم و دیدم هیچ کدام در آنجا قابل عرضه نیست.مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی بیان داشت: یک‌باره گفتم من در اعتقاد خود نسبت به خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تردیدی ندارم و این را عرضه کنم، در همین حالت دیدم که فشار سنگینی که روی سینه‌ام بود، برداشته شد و کم‌کم به هوش آمدم.وی خاطرنشان کرد: وقتی به هوش آمدم، فرزندم در بالین من نشسته بود و گفت که در این مدت شما پشت سر هم می‌لرزیدید و اشک از چشمان‌تان سرازیر بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*