اخبار سیاسی

درگیری لفظی میان کواکبیان و لاریجانی

مصطفی کواکبیان پس از تصویب کلیات لایحه برنامه ششم توسعه با فریاد از جای برخاسته و خطاب به علی لاریجانی گفت: من بارها می خواستم تذکر دهم شما اجاره ندادید . علی لاریجانی گفت: وقت رای گیری نمی شود تذکر داد، آرام باشید به نفع کشور است، توهین نکنید، خوب نیست . کواکبیان خطاب به لاریجانی گفت: شما اجازه صحبت نمی دهید، ۲۲۰ نفر آدمیم اجازه نمی دهید صحبت کنیم.

 گفته می شود محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه گفته حزب موتلفه اسلامی تا به حال به طور رسمی نامزد‌‌ انتخاباتی خود‌‌ را معرفی نکرد‌‌ه چرا که حزب هنوز مراحل آخر را برای تعیین و اعلام کاند‌‌ید‌‌ا طی نکرد‌‌ه است. پس پاسخ به سوالات پسین هم منتفی می‌شود‌‌. مراحل آخر را برای تعیین نامزد‌‌ انتخابات ٩۶ د‌ر حال طی شد‌ن است ولی هنوز کار تمام نشد‌‌ه است. اگر حزب به این جمع‌بند‌‌ی برسد‌‌ آقای میرسلیم را معرفی کنیم د‌‌ر موقع مقتضی این کار را انجام خواهیم د‌‌اد‌‌ اما د‌‌ر حال حاضر هیچ شخصی به عنوان کاند‌‌ید‌‌ای حزب موتلفه معرفی نشد‌‌ه.

پیش‌بینی فائزه هاشمی از گزینه اصولگرایان برای انتخابات

فائزه هاشمی گفت:‌ تا اینجا که به نظر می رسد اصولگرایان نمی توانند بر سر یک گزینه واحد برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به نتیجه برسند. البته آقای روحانی قطعا در انتخابات رقیب دارد اما چون اصلاح طلبان با یکدیگر متحد هستند امتیازی برای ایشان محسوب می‌شود.

رادیو مدافعان حرم راه اندازی می شود

بهرام شهبازی در گفتگو با فردیساناز راه اندازی شبکه رادیویی “رادیو حرم” برای نخستین بار در کشور خبر داد. وی دراین خصوص گفت: این رسانه ی شنیداری به یاد شهدای مدافع حرم روز پنج شنبه ۲ دی ماه با حضور امام جمعه شهرستان ملارد و مسئولین شهری در آستان مبارک امامزاده بی بی سکینه صفادشت راه اندازی خواهد شد.

رهبری با تمام مراحل مذاکرات موافقت کرده بودند

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: برای دست‌یابی به برجام مذاکره‌ای با نظر مقام معظم رهبری صورت گرفت. در این مذاکره، مذاکره‌کنندگان صداقت و شجاعت‌شان را نشان داده و اثبات کردند اعتمادی که به آنها وجود داشت، درست بود. نتیجه مذاکرات را مقام معظم رهبری رد نکردند؛ چرا که اگر رد می‌کردند همان روز اول همه چیز به پایان می‌رسید.نمی‌خواهم درباره برجام ارزیابی کنم فقط این را باید مد نظر داشت که رهبری برجام را پذیرفته‌اند. نه اعتمادی بود و نه فرش قرمزی. این فقط یک مذاکره با آمریکا و اروپا بود که مذاکره‌کنندگانی بالغ و با شهامت آن را انجام دادند. در این مذاکره کسی خودش را ذلیل و خوار نکرد. رهبری با تمام مراحل مذاکرات موافقت کرده بودند؛ چرا که اگر این گونه نبود کسی جرأت نمی‌کرد مذاکره کند. مردم هم اجازه نمی‌دادند. برجام فوایدی هم داشت… تنش ها و تحریم کشور را فلج کرده بود.

در مناطق گرمسیر دختران در ۱۳ سالگی می توانند ازدواج کنند

دبیر مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش برخی نمایندگان برای اصلاح ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی گفت: برای همه نمی‌توان یک نسخه پیچید در اقلیم‌های گرمسیر برخی می‌توانند در سن ۱۳ سالگی و حتی پایین‌تر آمادگی ازدواج داشته باشند و در صورتی که‌ شرایط ازدواج برای آنها فراهم نشود ممکن است به فساد بیفتند.زهرا سجادی گفت: اینکه عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال رایزنی برای جلب نظر موافق علما برای برنامه‌ها و طرح‌های خود هستند از پایه کار اشتباه و بیهوده‌‌ای است و بی توجهی به فتوا است که گمان کنند با جو سازی و گفت‌و گو می‌توانند نظر یک فقیه را تغییر دهند این اشتباه است فقیه بر مبنای اطلاعاتی که وضعیت اجتماعی دارد و نکات علمی و فقهی حکمی را صادری می‌کند اینکه بگویند برای جلب نظر موافق علما با آنها رایزنی صورت می‌گیرد چنین چیزی درست نیست.وی ادامه داد: اما اینکه آیا واقعا دختر و پسر زیر ۱۳ سال نمی‌تواند ازدواج کند بنا به شرایط محیطی و اقلیمی است یعنی شما در محیط‌های گرمسیر مانند خوزستان و بندرعباس شاهد هستید که دختران و پسران بلوغ زودرس دارند و شرایطی وجود دارد که توانمندی‌های بیشتری را حتی از نظر اقتصادی دارا هستند و این افراد خیلی زودتر می توانند زندگی را اداره کنند.

جایزه یک میلیون دلاری داعش برای “سر” دختر ایرانی

جوانا پالانی، دختر ۲۳ ساله دانمارکی است که با سفر به سوریه، در کنار نیروهای کُرد بر ضد داعش جنگید و پس از بازگشت به کشورش، اکنون با مجازات ۶ ماه زندان روبرو شده است.دانمارک، شهروندان خود را از سفر به هر کشور خارجی با هدف جنگ و درگیری، منع کرده و قانون شکنان را به مجازات تهدید نموده است.وکیل جوانا اعلام کرده که نخستین جلسه محاکمه وی، سه روز دیگر برگزار می شود و احتمالا او به ۶ ماه زندان محکوم خواهد شد.مجله دانمارکی “برلنسک” نوشت: پدر و پدربزرگ جوانا، از اعضای پیشمرگه بوده اند و او اصالتا یک کُرد ایرانی است که با خانواده اش در کودکی به کپنهاگ مهاجرت کرده است.

 گفته می شودتاجر ایرانی- ترکیه‌ای که اکنون در امریکا به اتهام فساد مالی در بازداشت به سر می‌برد، تحت درمان‌های ضد افسردگی قرار گرفته است.«رضا ضراب که به دلیل پولشویی و همچنین دور زدن تحریم‌های ایران در امریکا بازداشت شده است، به دلیل بیماری افسردگی تحت درمان قرار دارد.» وکیل رضا ضراب بدون اینکه به این موضوع اشاره کند که طول درمان این متهم ایرانی- ترکیه‌ای چقدر طول خواهد کشید، گفت که او قرص‌های ضد افسردگی مصرف می‌کند. ضراب از ۲۲ مارس (۳ فروردین) در بازداشت نظام قضایی امریکاست و چنانچه اتهام‌های او ثابت شود، با حبس ۷۵ ساله رو‌به‌رو خواهد شد.

پاسخ ظریف به ادعای جاسوس بودن وی

وزیر امور خارجه کشور نسبت به اینکه او را جاسوس خطاب کرده بودند واکنش نشان داد.محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص نشست اخیر هیات نظارت بر اجرای برجام اظهار داشت: دستور ویژه رئیس جمهور در خصوص برنامه ریزی برای طراحی و ساخت پیشران هسته ای جهت بهره گیری در حوزه حمل و نقل دریایی، با همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی و پیگیری های حقوقی و بین المللی نتیجه نشست هیات نظارت بر اجرای برجام است.وی با اشاره به اینکه در جریان تمدید تحریم های ایسا او را جاسوس آمریکا خطاب کردند،گفت: این حرف ها جای صحبت ندارد.

عمرالبشیر: سفارت ایران را کامل منهدم می کنیم!

کاربران شبکه های اجتماعی خبری منتشر کرده اند مبنی بر اینکه “عمر البشیر” رییس جمهوری سودان وعده داده است که “سفارت ایران در خارطوم را منهدم و به جای آن مسجدی به نام “عمر” خلیفه دوم بناء می کنیم.”اخیرا سودان سفارت خود در تهران را اجاره داده بود و وسایل آن را فروخت تا قطع نهایی روابط با ایران را اعلام کرده باشد.گفتنی است که مسئولان سودان بعد از جریان آتش زدن سفارت عربستان در تهران، به قطع روابط با تهران بسنده نکردند و اخیرا برای خودشیرینی برای سعودی ها، ضمن بستن سفارت ایران در خارطوم، با این سفارت به منزله مکانی برای اقدامات زیرزمینی و غیرقانونی رفتار کردند.وبسایت خبری “عیون الخلیج” در این ارتباط گزارش داد: «مسئولان کشور سودان اخیرا سفارت ایران در خارطوم را به منطقه حفاظت شده تبدیل کردند و تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دادند.»این مطلب در جام نیوز منتشر شده است.

گفته می شود در یک نظر سنجی با جامعه آماری بیش از ۱۵۰۰۰ نفر آرای منفی روحانی به بالای ۳۰% و مقبولیت وی نیز در بهترین حالت به ۳۲% رسیده است.با این تفاسیر، آیا روحانی اولین رئیس جمهور چهار_ساله می‌شود؟ بر اساس قواعد مذکور، نیکلاس سارکوزی در انتخابات ۲۰۱۲ فرانسه به رئیس جمهور یک دوره‌ای تبدیل شد.

 

واکنش زاکانی به خبر کاندیداتوری‌اش

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در حاشیه همایش«از فتنه تا برجام» که در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه نام شما برای نامزدی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح شده است، آیا نامزد این دوره از انتخابات می‌شوید یا خیر، گفت: بنده معتقدم از جریان انقلاب و اصولگرا در کشور نهایتا باید یک فرد در صحنه بماند و هر کسی که بخواهد خود را دعوت کند و بگوید که بنده می‌آیم و تا آخر نیز می‌ایستم و برنامه جبهه انقلاب را به هم بزند، حتماً کار نادرستی انجام داده و فرش قرمز برای طرف مقابل پهن کرده است. وی افزود: لذا، ممکن است که دیگران اسمی از بنده و یا دیگری بیاورند، ولی در نهایت معتقد هستم که یک نفر باید بماند و آن فردی که می‌ماند باید از جریان انقلاب و فردی باشد که بیشترین اقبال مردمی را به خود داشته باشد.

 گفته می شود سید حسین نقوی‌ حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد شدید از دولت گفته اعتراض ما به این است که وقتی از وزیری در کمیسیون امنیت ملی می‌پرسیم که چقدر ثروت دارد می‌گوید؛ ۷۸۰ میلیارد تومان! در حالی که در زمان انقلاب تنها یک مهندس ساده بوده و الان هم دولت جرات نمی‌کند او را تغییر دهد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: وزیری که جزو ۳ وزیر کابینه دولت برای تغییر بود اما شب قبل از جابجایی از لیست پاک می‌شود

برانکو: رونالدو به تهران می‌آید!؟

برانکو ایوانکوویچ در پایان بازی دوستانه امروز (یکشنبه) تیمش اظهار داشت: ما در ۳۸ بازی اخیرمان فقط دو شکست داشته‌ایم که این امر طبیعی است. ضمن اینکه ما مستحق باخت مقابل ذوب‌آهن نبودیم و چه بسا از آنها بهتر بودیم. برانکو در مورد پیشنهاد محمد انصاری از سوپر لیگ چین دارد، گفت: نمی‌دانم شرایط مالی پیشنهاد انصاری چیست. من او را درک می‌کنم و به هر حال این فرصتی است که او پول خوبی کسب کند. این مسائل در حیطه باشگاه است و من نمی‌توانم بگویم به او احتیاج ندارم چون به او نیاز دارم و باشگاه هم به این بازیکن نیاز دارد اما اگر باشگاه تصمیم راهبردی بگیرد که او را بفروشد، ممکن است این کار را انجام دهد.وی در پاسخ به این سؤال عجیب که آیا با جذب مهاجم جدید، مشکل گلزنی پرسپولیس برطرف خواهد شد یا خیر، با تعجب گفت: بله، ما رونالدو را در فهرست خود گذاشته‌ایم و او بعد از فینال جام باشگاه‌های جهان به تهران می‌آید!

موافقت مشروط نوبخت با کلیات برنامه ششم

در جلسه نوبت عصر مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفت؛ طبق آئین‌نامه داخلی، دولت فرصت داشت ۴۵ دقیقه از لایحه برنامه دفاع کند.محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر تصمیم غیرواقع‌بینانه و تکلیفی که دولت توان اجرای آن را نداشته باشد، از سوی نمایندگان تصویب شود، مردم زیان می‌بینند و نظام نمی‌تواند در رقابت‌های منطقه‌ای در جایگاه نخست قرار گیرد. رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اگر ایرادات در لایحه برنامه باقی بماند، با صراحت می‌گویم که این مصوبه نیز مانند برنامه‌های قبلی توسعه قابل اجرا نیست. رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به لاریجانی گفت: اگر این امکان برای هیأت رئیسه وجود دارد که پس از تصویب کلیات بتوانیم برخی احکام و مواد را اصلاح کنیم، مخالفتی با تصویب کلیات نداریم.

نظر معاون احمدی نژاد درباره روحانی

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره انتخابات سال ۹۶ و کاندیداتوری احتمالی افرادی چون قالیباف و جلیلی اظهار نظر کرد.وی گفت: «ما آقای روحانی را به سبب تفکرات و عملکردش اصولگرا نمی‌دانیم و حتما در انتخابات ۹۶ کاندیدایی در مقابل وی خواهیم داشت.»

نقل قول جدید هاشمی از رهبر انقلاب

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار رئیس، دبیرکل و اعضای شورای سیاستگذاری کیفیت کشور، با تأکید بر اهمیت کیفیت در بهبود بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی، گفت: مسأله کیفی سازی و کیفیت در عصر حاضر از جایگاهی فوق‌العاده برخوردار است، چرا که رشد و پیشرفت کشور نیازمند ارتقاء سطح کیفیت در تمامی زمینه‌هاست. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه اخیری که با آیت‌الله خامنه‌ای داشتم، ایشان با هوشمندی اجازه دادند که سیاست‌های کلی به روز و مبتنی بر شرایط فعلی باشد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*