آخرین خبر :

اخبار سیاسی ۲

کنایه علم‌الهدی به رئیس‌جمهور
آیت‌الله احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد گفت: امروز که قضیه به اینجا رسیده می‌خواهند پای مقام معظم رهبری را وسط بکشند و بگویند این مذاکرات با راهبری رهبری صورت گرفته در صورتی که مواضع ایشان درباره مذاکرات از ابتدا کاملاً مشخص بود. مقام معظم رهبری فرمودند این مذاکره نتیجه ندارد و پایان آن شیطنت آمریکا است. از همان ابتدا فرمودند من به آمریکا بدبین هستم.  علم‌الهدی گفت: حالا که به این نتیجه رسیده می‌گویند این مسئله با نظر مقام معظم رهبری بوده و ایشان در جریان بوده‌اند. در فتنه ۸۸ نیز همین ناجوانمردی با مقام معظم رهبری صورت گرفت. از سویی ادعای تقلب داشتند اما به مجری انتخابات و رقیب کاری نداشتند و به رهبر معظم انقلاب توهین کردند؛ آنچه برای ما لازم بوده، تنها و تنها داشتن بصیرت است، بصیرت و رهبرشناسی و جریان شناسی را باید در دستور کار قرار دهیم.

گفته می شود عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، به تأثیرگذاری فضای مجازی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: سال های پیش نسبت به تهدیدهای ابزاری مثل موبایل و شبکه های اجتماعی هشدار داده شد، این در حالی است که باوجود رسانه‌های مجازی، صداوسیما نیز اثرگذاری‌اش را در جامعه ازدست‌داده است. رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعات مستمر و پروژه‌های ملی تعریف‌شده است، امید داریم با اجرای این طرح‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی را شاهد باشیم.

 

 

گفته می شود حمیدرضا جلایی‌پور در نشستی که با عنوان «بررسی وضعیت نیرو های سیاسی جامعه پیش از انتخابات ۹۶» گفته تندروها تمایل زیادی دارند تا منویات خود را در این موضوع اعمال کنند بنابراین با رئیس جمهور شدن روحانی، احساس نگرانی آنها در بحث جانشینی بیشتر می شود. جلایی پور از تلاش این گروه برای عدم حضور روحانی در وهله اول گفت و توضیح داد: اگر روحانی در انتخابات حاضر نشود برای رد صلاحیت نیروهای اصلاح طلب نیز دستشان باز است و بنابراین بر روی این موضوع کار می کنند. وی ادامه داد: اما در صورت حضور روحانی برای انتخابات ۹۶ باز هم برنامه دارند و تمایل دارند که وی رد صلاحیت شود همانطور که هاشمی و معین رد صلاحیت شدند. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: گفته می شود حتی در سال ۸۰ خاتمی را نیز رد صلاحیت کرده بودند اما تقاضا در جامعه آنقدر زیاد بود که با پیگیری مقامات بالاتر خاتمی به عرصه انتخابات بازگشت.

کنار آمدن با آمریکا بدتر از شرب خمر، بی‌عفتی و قمار است

اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم، اظهار داشت: جوامع اسلامی در ۳۰۰ سال اخیر با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودند که عامل اصلی این مشکلات تفرقه و اختلاف‌افکنی است. وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید از خواب غفلت بیدار شود گفت: تنها در سایه وحدت، همدلی و کنار گذاشت. ایمانی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید دستغیب بیان کرد: این معلم اخلاق در عاشورا متولد شد و به همین مناسبت نام او را عبدالحسین گذاشتند و در پایان عمر نیز با اقتدا به ارباب خود در مسیر نماز جمعه به شهادت رسید و بدنش تکه تکه شد. وی تصریح کرد: کنار آمدن با آمریکا و انگلیس و آن‌ها را یار خود معرفی کردن و به‌عنوان این‌که می‌توانند گره‌گشای زندگی ما باشند و دل بستن به آن‌ها گناهی است که از تهمت، شرب خمر، بی‌عفتی و قمار و غیره نیز بدتر است.

 

درخواست برای محاکمه محمود صادقی

سیدمحمد باقر عبادی عضو فراکسیون روحانیت مجلس از جلسه با رئیس قوه قضائیه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه بحث هایی در مورد حساب های قوه قضائیه که چندی پیش رسانه های ضد انقلاب بیان کردند به نام رئیس این قوه است، مطرح شد و عنوان گردید که این اتهامات و ادعا ها صحت ندارد و با برخی انگیزه های سیاسی بیان شده است. این حساب ها ۲۱ سال پیش برای املاک مجهول المالک و… باز شده است و ربطی به رئیس قوه ندارد و مربوط به دستگاه قضایی و هزینه های آن است و در چارچوب قانون، اعتبارات موجود در این حساب هزینه می شود. طرح این گونه اتهامات از سوی رسانه های ضد انقلاب تعجبی ندارد اما اینکه این ادعاها توسط برخی مسئولان نظام مطرح می شود جای بررسی دارد. باید دید این افراد از نظر شرعی چطور می خواهند پاسخگوی تهمت زدن به افراد و سران قوا باشند و از نظر سیاسی و امنیتی هم باید بررسی شود که چرا حرف های ضد انقلاب را تکرار می کنند. افرادی که این اتهامات را مطرح می کنند در مورد فیش های نجومی و کوتاهی های دولت در بررسی این پرونده ها هیچ حرفی نزدند. این افراد حرفهای ضد انقلاب را به زبان آورده و ژست قهرمان هم می گیرند. اینها باید محاکمه شوند چرا که اظهاراتشان اتهام به ارکان نظام است و باید پاسخگو باشند.

 

 

گفته می شود بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در رابطه با حکم اعدام بابک زنجانی گفته پرونده بابک زنجانی سال‌هاست در قوه قضاییه مطرح بوده که تقریبا شناسایی افرادی که به نوعی پشت پرده وی تلقی می‌شوند برای این قوه سخت نیست. در حال حاضر ممکن است با تشخیص دادگاه، زنجانی مفسد اقتصادی شناخته و به حکمش اعدام باشد اما بنده معتقدم نباید در اجرای این حکم عجله کرد چرا که این مسئله می‌تواند به ابهامات پرونده دامن بزند. هنوز به خوبی مشخص نشده که پول‌های وی کجاست و مبلغ بدهی آن چه میزان است بنابراین اعدام این فرد در این شرایط می‌تواند به شک و تردید مردم بیفزاید. عتقدم باید جزئیات پرونده بابک زنجانی به طور شفاف از سوی دستگاه قضا برای مردم توضیح داده شود و این امر هیچ اشکالی ندارد، چرا که همه مردم در این پرونده چه گذشته است.

 برجام جای زنده باد، مرده باد نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا از روزهای اول به تعهدات خود در توافق برجام پایبند نبود.علیرضا محجوب نماینده مردم تهران درباره نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها با تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران اظهار کرد: بدون شک در مورد مسائلی همچون برجام که دارای زوایا وابعاد بسیاری است افراد صاحب‌نظری که مسلط هستند باید صحبت واظهارنظر کنند.وی با اشاره به اینکه برجام جای زنده باد و مرده باد نیست، تاکید کرد: متأسفانه برخی افراد درکشور برجام را به عنوان یک موضوع برای ایجاد تنش و تفرقه در کشور مدنظر قرار داده‌اند و برخی به دنبال بیان حسن‌های آن و برخی دیگر به دنبال بیان معایب آن هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*