آماری از سقط‌های قانونی در کشور

 

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۱۳۰۰ سقط قانونی درطول یک سال و نیم گذشته در کشور داشتیم که علت آن تشخیص معلولیت جنین بوده است.

به گزارش ایرنا، مجید رضازاده شامگاه شنبه درحاشیه گردهمایی موسسات خیریه کاشان درخانه تاریخی نگین این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی در زمینه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی وظیفه حمایت دارد و پیشگیری هم به نوعی از برنامه های این سازمان است.
وی افزود: این سازمان، مشاوره ژنتیک و غربالگری اختلالات ژنتیک را در برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده است و این مشاوره درحال گذراندن مراحل تصویب است.
وی بیان کرد: بعد از تصویب این قانون، هر ازدواجی که صورت بگیرد نیاز به غربالگری خواهد داشت تا دیگر کمتر شاهد به دنیا آمدن یک معلول باشیم.
رضازاده اقدام ها و فعالیت های بهزیستی را در این زمینه جدی خواند و گفت: کار سازمان پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در جهت سالم سازی نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم است.
وی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک همواره به عنوان گامی مهم برای پیشگیری از معلولیت‌ های ارثی به عنوان یکی از اولویت های جامعه در حوزه سلامت مطرح است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*