آخرین خبر :

آغاز جشن های هفته وحدت در خراسان جنوبی

به مناسبت هفته وحدت و همزمان با فرا رسیدن ۱۲ ربیع الاول، جشن های هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در استان، جمعی از علمای اهل سنت و شیعه و نیز برادران شیعه و سنی و تعدادی از معاونین و مشاورین استاندار و مدیران استان یکشنبه شب در مسجد النبی (ص) بیرجند آغاز شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مشکل ما با دشمنان با لبخند و مذاکره حل نمی‌شود. آیت‌ا… سید علیرضا عبادی در جشن آغاز هفته وحدت در مسجدالنبی(ص) بیرجند، با اشاره به اینکه انسان‌ها بر اساس یک مقصد آفریده شده و از یک مبدأ حرکت می‌کنند، اظهار داشت: باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که مسلمانان از این راه بیرون نروند. وی با اشاره به اینکه دشمنان از نقاط ضعف ما تمام استفاده را می‎کنند، توضیح داد: اگر قدرتمند باشیم دشمن نمی‌تواند کاری از پیش ببرد ولی زمانی که متفرق باشیم و ضعیف عمل کنیم دشمن آهسته آهسته بر ما چیره می‌شود. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز به عنوان اختلافات دینی و یا اختلافات مذهبی بیان می‌شود، واقعیت ندارد، بیان داشت: مسلمانان باید مشترکات بین خود را با هوشیاری تقویت کنند تا توطئه‎های دشمنان را خنثی کنند. وی با بیان اینکه دشمنان در صدد هستند با نفوذ در اندیشه‌ها بر مسلمانان چیره شوند، بیان داشت: دشمنان تلاش می‎کنند تا سرزمین‌های غنی را تصرف کنند و بر ملت‌های اسلامی سلطه داشته باشند.  نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشکل ما با دشمنان با لبخند و مذاکره حل نمی‌شود، اظهار داشت: مسلمانان باید دقت کنند آنچه که به اسم دین و مذهب مطرح می‌شود از نظر علمی کارشناسی ندارد و فقط برای بازیچه گرفتن امت اسلامی صورت گرفته است.
وحدت به معنای عدم تنازع بین فرق مختلف اسلامی است
دستیار استاندار خراسان جنوبی در امور اهل سنت در این مراسم، طی سخنانی گفت: امروز وحدت در جمهوری اسلامی ایران یک موضوع استراتژیک و بسیار مهم است.محمد علی طاهری، با بیان اینکه وحدت یک مسأله اساسی و دائمی است، گفت: مقام معظم رهبری نیز در همین رابطه فرمودند: “هر عملی که موجب اختلاف بین اهل سنت و اهل تشیع شود خیانت به دین مبین اسلام است”. وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر برای رسیدن به اهداف خود بین جوامع اسلامی تفرقه ایجاد می‌کنند، افزود: منظور از وحدت عدم تنازع بین فرق مختلف اسلامی است، از اینرو مسلمانان باید با یکدیگر همدل و همزبان باشند. وی با اشاره به اینکه وحدت دارای ابعاد داخلی و خارجی است، ادامه داد: در بعد داخلی احترام به مقدسات یکدیگر و حفظ عقاید و در بعد خارجی نیز مبارزه دائمی با استکبار باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار گیرد. استاندار خراسان جنوبی که از جمله سخنرانان این مراسم بود به دلیل پیگیری برخی امور مرتبط با استان و دیدارهایی با برخی مسئولین کشوری، موفق به حضور در این مراسم نشد.
هفته وحدت نمایش انسجام  و همدلی مسلمانان
فرماندار درمیان در مراسم آغاز جشن های هفته وحدت در مسجد جامع اهل سنت شهر اسدیه، نیز گفت: هفته وحدت نمایش انسجام و همدلی مسلمانان است که حفظ آن توطئه های دشمنان را خنثی می کند. محمد بشیری زاده افزود: وحدت، همدلی و یکپارچگی مسلمانان در جای جای جهان به ویژه ایران اسلامی رمز موفقیت در مقابله با دشمنان دین مبین اسلام و استکبار جهانی است و هفته وحدت بهترین فرصت برای توجه به این امر مهم است. همچنین امام جمعه اهل سنت شهر اسدیه گفت: در حال حاضر امت اسلام بیش از هر زمانی به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد. مولوی سید احمد عبدالهی با بیان اینکه باید وحدت عملی در جامعه تبیین شود، یادآور شد: باید علمای شیعه و سنی در عمل وحدت داشته باشند و تلاش کنند در محافل مختلف برای ترویج وحدت بین مسمانان تلاش کنند. وی افزود: در این شرایط جهان اسلام، بر همه ما واجب است بیش از پیش با وحدت و یکپارچگی بتوانیم در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.
وحدت مسلمانان عامل شکست توطئه‌های استکبار جهانی
امام جمعه اسدیه نیز گفت: وحدت مسلمانان عامل شکست توطئه های استکبار جهانی است و هم اکنون وحدت نیاز ضروری مسلمانان است. حجت الاسلام علیرضا حسینی، افزود: دشمنان به دنبال تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند و از اختلاف بین شیعه و سنی سود می برند لذا باید زمینه اتحاد و همدلی بیشتر بین مسلمانان فراهم شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*