معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد کاهش زمان گفت‌وگوهای خانوادگی ایرانیان به ۱۷ دقیقه در روز

شهیندخت مولاوردی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: متاسفانه با توسعه فضای مجازی میزان گفت وگو های خانوادگی در ایران به ۱۷ دقیقه در روز رسیده است.

به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در جشنواره خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) که در کرج بزگرار شد، با بیان اینکه چنین ایام و مناسبت‌هایی فرصت های ویژه‌ای برای تامل ایجاد می‌کند، گفت: باید به نیازمندی‌های خانواده سالم و پایدار در کشور توجه بیشتری کنیم.
وی در ادامه از نقش خانواده در سلامت جامعه سخن به میان آورد و گفت: خانواده‌ها سلامت جامعه را تضمین می‌کنند لذا در برنامه ششم توسعه کشور، معاونت امور زنان و خانواده با کمک متولیان تقویت کارکرد خانواده را مورد توجه قرارداده است.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اعلام اینکه نهاد خانواده نهادی نیست که در خلاء شکل گرفته باشد، ابرازکرد: این نهاد ارتباط وسیعی با سایر نهادها دارد به طوری که نقش خانواده در کاهش فقر و انتقال ارزش های فرهنگی غیرقابل انکار است.
وی تصریح کرد: از آنجا که نمی توان نسخه‌ای واحد برای خانواده ایرانی در نطر گرفت؛ باید متناسب با نیازهای خانواده ها برنامه ریزی و سیاست گذاری شود.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه سیاست های حوزه خانواده با همکاری همگانی محقق می شود، افزود: باید به سمت یک جامعه خانواده محور حرکت کنیم.
مولاوردی با اعلام اینکه بحث ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج باید مورد توجه سازمان ها قرار گیرد، ابرازکرد: تمام دستگاه و نهادها باید این سیاست را در کانون توجه خود قرار دهند.
وی در بخش دیگری ازاظهاراتش به تغییر فضای امروز و شکاف نسل ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه شکاف بین نسلی و درون نسلی روز به روز بیشتر می شود و این امر معضلات بسیاری را ایجاد کرده است لذا  باید در این بخش برنامه ریزی جدی صورت گیرد.
مولاوردی همچنین از توسعه فضای مجازی و کم رنگ شدن ارتباط درون خانواده ها سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه با گسترش ارتباطات درفضای مجازی، ارتباط کلامی خانواده ها از دو ساعت به ۱۷ دقیقه در روز کاهش یافته است.
وی در ادامه بر ضرورت حمایت از زنان شاغل در جامعه تاکید کرد و گفت: بسته جامع حمایت از زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال تدوین است.
معاون رئیس جمهور در اموز زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین سند حمایت از مشارکت زنان و سند توسعه توانمندی زنان طی ماه های آینده به تصویب خواهیم رساند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*