آخرین خبر :

طلب ۴۰۰۰‌میلیاردی شرکت‌های‌دارویی از نظام‌سلامت

 

رییس سازمان غذا و دارو از بدهی ۴۰۰۰ میلیارد تومانی شبکه بهداشت و درمان کشور به شرکت‌های دارویی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رسول دیناروند در حاشیه همایش صنعت پخش ایران، ضمن اشاره به بدهی سنگین شبکه بهداشت و درمان کشور به شرکت‌های دارویی اظهار کرد: در حال حاضر مطالبات شرکت‌های دارویی ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد:  سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت از سال گذشته بدهی‌های خود را با بیمارستان‌ها تسویه نکرده‌اند البته سازمان تامین اجتماعی بدهی خود را با داروخانه‌ها تسویه کرده است و از این لحاظ در وضعیت خوبی قرار دارند.

وی درخصوص آخرین وضعیت تولیدکنندگانی که بعد از تمدید مهلت مقرر برای استفاده از برچسب اصالت همچنان از آن استفاده نمی‌کنند، گفت: از ابتدای مهر ۹۵ به هیچ عنوان برای این دسته از شرکت‌های دارویی کار جدیدی انجام نمی‌دهیم. ما به آنها شش ماه مهلت داده‌ایم که به هیچ عنوان این زمان تمدید نمی‌شود. البته زنجیره تامین دارویی این شرکت‌ها به خطر نمی‌افتد اما طرح‌های توسعه‌ای آنها متوقف می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به اعتراض برخی واردکنندگان تجهیزات به محدود کردن واردات ارتوپدی با بیان اینکه ما اعتراضات شرکت‌های ارتوپدی را شنیدیم و به آنها رسیدگی خواهیم کرد در عین حال، گفت: نظر کمیته تخصصی تجهیزات ارتوپدی این است که به علت حساس بودن جراحی‌های این حوزه، باید نظارت بیشتری در وارد آن انجام شود. برخی منابع فروش که در دنیا بازه‌ای نداشتند پیش از اجرای طرح تحول، به جهت داشتن برخی امتیازات غیرقانونی و زد و بند در مراکز درمانی، اقدام به فروش تجهیزات ارتوپدی خود می‌کردند. در صورتی که در هیچ کشوری ۲۵ نوع ابزار ارتوپدی وجود ندارد.

دیناروند با اشاره به معیارهای فنی لحاظ شده در این باره، گفت: یکی از این معیارها این است که لوازم ارتوپدی وارداتی باید در کشور تولیدکننده و همچنین کشورهای معتبر مصرف شود.

وی تاکید کرد: ما برای ورود تجهیزات ارتوپدی به شرکت و کالا نگاه نمی‌کنیم بلکه به معیارهای تخصصی توجه می‌کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو در ادامه پاسخ به این پرسش که آیا برنامه‌ای برای تخصیص اعتبار جهت ورود بیماری‌های جدید به لیست بیماران خاص وجود دارد، اظهار کرد: کمک‌هایی که به بیماران خاص صورت می‌گیرد در مورد بیماران صعب‌العلاج نیز انجام می‌شود.

دیناروند افزود: اگر بسته بیماران خاص هم تغییر کند، در بسته خدماتی بیماران صعب‌العلاج تغییری ایجاد نمی‌شود. در حال حاضر برای بیماری‌های صعب‌العلاج، خاص و مزمن ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص داده شده است. با این وجود آیا عدالت اجازه می‌دهد به برخی بیماری‌ها که ۲۰۰ بیمار به آن مبتلا هستند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شود. انتظار می‌رود که از خزانه محدود دولت برای مردم افزایش انتظار ایجاد نکنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*