آخرین خبر :

ساماندهی ۲۰۰ هزار قبضه سلاح عشایر کشور

رئیس سازمان بسیج عشایری از ساماندهی ۲۰۰ هزار قبضه سلاح عشایری در کشور خبر داد.

سردار علی پاشا محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در شهرکرد افزود: طرح تسلیح عشایر سراسر کشور براساس فرموده مقام معظم رهبری اجرا که بر این اساس، اسلحه غیرمجاز شامل جنگی و شکاری در سه مرحله جمع آوری شد.
به گفته وی در این طرح براساس فرایندی سلاح هایی که به عنوان سلاح های سازمانی نیروی مسلح است با سلاح های شکاری معاوضه شد.
وی تاکید کرد: سلاح های شکاری غیرمجاز عشایر نیز براساس طرح عفو مقام معظم رهبری جمع آوری شده و به دستور ایشان برای سلاح عشایر مجوز خاص صادر و بر روی سلاح عشایر برچسب مجوز مخصوص عشایر نصب شده است.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، سالیانه مجوز حمل تعدادی سلاح شکاری برای عشایر کوچرو کشور به منظور حراست از دام ها و چادرهای خود در برابر حیوانات صادر می شود.
وی گفت: مجوز سلاح شکاری عشایر مرزدار نیز که بخشی از مرزها به عنوان چراگاه و محل زیست آنان است براساس این طرح تمدید می شود.
به گفته وی، مرکز سلاح و مهمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئول صدور جواز اسلحه عشایری است.
محمدی اظهار کرد: در سال جاری حدود ۱۵هزار سلاح شکاری عشایر کوچرو که درخواست دریافت مجوز کرده اند در استان های عشایرنشین واگذار می شود.
رئیس سازمان بسیج عشایر کشور در خصوص فعالیت اقتصادی عشایر با رویکرد اقتصاد مقاومتی نیز گفت: زندگی عشایر بر پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است و تنها قشری که تاکنون به صورت عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی به ندای رهبرمعظم انقلاب اسلامی لبیک گفته اند، عشایر هستند.
محمدی گفت: عشایر از دولت انتظار دارند تا وضعیت آب شرب، مراتع و چراگاه ها، سوادآموزی، بهداشت و درمان و مشکل اصلاح نژاد دام آنان را حل کند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه عشایر تنها ۲ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما ۵ درصد جمعیت شهدای کشور را به خود اختصاص داده اند و ۱۰هزار شهید جامعه عشایری مصداق این جانفشانی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*