آخرین خبر :

جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا پیش از مناظره‌/ رقابت شانه‌به‌شانه ترامپ و کلینتون

بر اساس نظرسنجی بخش سیاست ملی پایگاه اینترنتی بلومبرگ هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا با ۴۶ درصد آراء در یک ردیف قرار دارند.

آخرین نظرسنجی انتخاباتی آمریکا پیش از مناظره‌ها/ رقابت شانه‌به‌شانه ترامپ و کلینتونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ؛ دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رقابت گره‌خورده و تنگاتنگی را در مناظره امروز دانشگاه هافسترا خواهند داشت.

بر اساس نظرسنجی بخش سیاست ملی پایگاه اینترنتی بلومبرگ هردو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه با ۴۶ درصد آراء در یک ردیف قرار دارند. این در حالی است که با احتساب آرای حزب سوم ترامپ با ۴۳ درصد از کلینتون (۴۱ درصد) پیشی می‌گیرد. با این حال، کلینتون تاکنون موفق به جلب حمایت ده‌ها میلیون نفر از مردم آمریکا شده است. میزان استقبال از برنامه‌های تبلیغاتی وی در تلویزیون رکوردی جدید همچون مسابقات سوپر سل بر جای گذاشته است. ولی تنها ۴۹ درصد از این افراد او را برای ریاست جمهوری مناسب عنوان کرده‌اند.

آن سلزر، از اعضای برگزاری نظرسنجی در آیووا می‌گوید: یافته‌ها حاکی از آن است که در طول سه ماه گذشته حواشی زیادی میان جمعیت زنان و رأی‌دهندگان جوان و کلینتون ایجاد شد که این روند در اقدامی معکوس به افزایش محبوبیت ترامپ منجر شد. اختلاف امتیاز کلینتون و ترامپ در ماه ژوئن بیش از ۱۲ درصد بود ولی این روند در ماه اوت به ۴ درصد کاهش یافت.

اگرچه ترامپ با دادگاهی شدن دانشگاه ترامپ بخشی از آرای خود را از دست داد ولی رونمایی از ایمیل‌های کلینتون تا حدودی افول آرای وی در طول دو ماه را به دنبال داشت. این رویه تا حدودی به سود ترامپ و افزایش آرای وی نیز بود.

در نظرسنجی روز گذشته سی‌ان‌ان، کلینتون با اختلاف اندک ۲ درصدی از ترامپ پیش بود.

نخستین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه امروز دوشنبه در دانشگاه هافسترا در نیویورک برگزار می‌شود. تا پیش از برگزاری روز انتخابات در ماه نوامبر، دو نامزد ۳ بار با یکدیگر مناظره خواهند داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*