آخرین خبر :

برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده در برنامه ششم گنجانده شود/نمایندگان زن مجلس غفلت دولت را جبران کنند


 


 

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه باید برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده در برنامه ششم گنجانده شود، می‌گوید: نمایندگان زن مجلس غفلت دولت را در این خصوص جبران کنند.

 

لاله افتخاری عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به لایحه احکام برنامه ششم توسعه در خصوص زنان و خانواده می‌گوید: ما در برنامه پنجم توسعه ماده‌ای تحت عنوان “برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده” گنجانده بودیم و برای تصویب این ماده تلاش‌های زیادی کردیم؛ دولت دهم نیز تا حدود زیادی مقدمات اجرای این ماده را فراهم کرد؛ اما بعد از آن شاهد اقدام چندانی نبودیم.

 

وی در خصوص علت عدم توجه معاونت امور زنان به اجرای “برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده” می‌افزاید: ما چندین بار از معاونت امور زنان و خانواده این موضوع را پیگیری کردیم و چندین جلسه در همین خصوص با آن‌ها برگزار کردیم ولی خبری از اجرای این مصوبات به دست نیاوردیم.

 

این نماینده مجلس نهم با تأکید براینکه باید در برنامه ششم توسعه مصوبات برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده دیده می‌شد، ادامه می‌دهد: در این لایحه باید اصلاح برخی از قوانین مورد نیاز در حوزه خانواده صورت می‌گرفت و موانع موجود بر سر راه زنان و مادران و مسائلی در خصوص تحکیم بنیان خانواده باید در این لایحه گنجانده می‌شد ولی مورد غفلت قرار گرفت.

 

افتخاری تأکید می‌کند: البته دولت گذشته در جهت اجرای ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه اقداماتی انجام داد و راهبردهایی را برای اجرای آن استخراج کرد؛ اما ما نتیجه‌ای از اجرای آن مشاهده نکردیم.

 

وی می‌گوید: اجرای ماده ۲۳۰ قانون برنامه پنجم توسعه برعهده دولت یازدهم بود. هم اکنون ۳ سال و نیم از عمر دولت می‌گذرد و ما انتظار داریم آن‌ها گزارش جامعی در مورد بند بند برنامه جامع توسعه امور زنان و خانواده ارائه دهند.

 

این نماینده مجلس نهم عنوان می‌کند: در لایحه برنامه ششم توسعه، دولت مواردی در خصوص زنان و خانواده و بیمه آن‌ها تدوین نکرده بود؛ لذا ما در مجلس نهم پیشنهاداتی در این خصوص ارائه دادیم اما برنامه ششم به عمر مجلس نهم قد نداد لکن انتظار می‌رفت حداقل پیشنهادات ما در مورد تقویت بنیه علمی و مهارتی زنان و رفع مشکلات آن‌ها و تحقق ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه در لایحه برنامه ششم گنجانده می‌شد.

 

افتخاری خاطرنشان می‌کند: به نظر ما اگر دولت نسبت به گنجاندن ماده ۲۳۰ برنامه پنجم توسعه در خصوص تقویت بنیه علمی و مهارتی زنان غفلت کرده است، باید نمایندگان به خصوص نمایندگان زن مجلس دهم این موضوع را جبران کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*