آخرین خبر :

اخبار سیاسی

گفته می شود محمد غرضی در خصوص نامه احمدی‌نژاد به رهبری گفته استنباط من از نامه احمدی نژاد این است که به نوعی اعلام کرده “چشم ایندفعه نمی آیم اما دفعات بعد هستم”!.و بدین طریق سهم خود را از اداره کشور خط نزده است. درواقع احمدی نژاد گفته من اطاعت می کنم اما هستم.این هم دلیل دارد از زمان مطرح شدن توصیه رهبری به احمدی نژاد تا ارسال نامه  به حضرت آقا برخی از اصولگراها  هشدارهایی دادند . در واقع احمدی نژاد به صورت مشروط دستور آقا را پذیرفت.

شلیک اشتباهی فرماندار اهواز به خودش!

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری اهواز از زخمی و بستری شدن فرماندار اهواز به دلیل اصابت یک گلوله خبر داد. علی مظفری اظهار کرد: آقای ارزانی فرماندار اهواز عصر روز گذشته در حال تمیز کردن اسلحه خود بود که در این حین، یک تیر که در درون اسلحه جا مانده بود، شلیک می شود و به پای وی اصابت می کند.  وی افزود: آقای فرماندار اکنون در بیمارستان آپادانا اهواز بستری هستند و حال ایشان خوب است و امروز از بیمارستان  ترخیص خواهد شد. معاون فرماندار اهواز گفت: هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

 

گفته می شود وزیر اطلاعات دولت دهم گفته اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی علیه توان دفاعی کشور را ناشی از فریب خوردن او توسط عده‌ای دانست. حیدر مصلحی درباره پیوستن ایران FATF گفت: موضوعی که در ماجرای FATF مهم است این است که قانون مبارزه با پولشویی در مجلس قبل تصویب شد که باید بدان عمل شود. وی تاکید کرد: با وجود چنین قانون جامع و خوبی، بحث FATF را مطرح کرده‌اند که عمل به این کنوانسیون ذلت کشور را در پی دارد. البته هیچگاه ملت زیر بار چنین ذلتی نمی‌رود.وزیر سابق اطلاعات درباره اظهارات اخیر هاشمی در تضعیف توان دفاعی کشور نیز گفت: به نظرم آقای هاشمی را به دلیل فقدان اطلاعات، فریب می‌دهند.

حجاب تایلندی‌ها در اولین پرواز مستقیم به تهران

بسته امروز

گفته می شود علیزاده طباطبایی وکیل‌مدافع «عیسی سحرخیز» گفته حکم موکلم در رابطه با اتهام توهین و تبلیغ علیه نظام قطعی شده و به اجرای احکام ارسال شده است. ما برای موکلم تقاضای آزادی مشروط ارائه کرده‌ایم که امیدوارم مورد موافقت قرار گیرد.

تکاور درستکار کیف ۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومانی را پس داد

سعید بابایی مسئول روابط عمومی تیپ ۳۵نیرو مخصوص نزاجا در این باره، گفت: صبح امروز یکی از کارکنان متعهد تیپ ۳۵نیرو مخصوص نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از خروج از منزل در کرمانشاه به قصد عزیمت به محل خدمت، کیفی حاوی اسناد و مدارک را پیدا می‌کند. این تکاور کرمانشاهی که گروهبان یکم عرفان فرهادی نام دارد، کیف را بلافاصله به بازرسی پادگان تحویل داده و پس از تماس با صاحب آن، کیف به وی بازگردانده می‌شود. کیف مذکور شامل دسته چکهای سفید امضا و کارتهای اعتباری همراه با رمز کارتها و دفترچه های بانکی به ارزش تقریبی سه میلیارد تومان بوده است.

 

   واکنش وزیر ارشاد به جنجال برگزاری کنسرت در قم

علی جنتی گفت موضوع برکناریام شایعهای بیش نیست و برخی رسانهها همیشه کارشان شایعهپراکنی است و نباید به شایعات آنها توجه کرد.آنچه در قم اجرا شده، اصلا کنسرت نبود، بلکه یک برنامه همخوانی بود و حتی خانمهای مجری نیز کاملا با حجاب اسلامی در این مراسم حضور داشتند.در این برنامه، برخی افراد حجاب اسلامی را رعایت نکردند و بعضی عناصر و افراد عکسهایی از آنها تهیه کردند و در اختیار مراجع قرار دادند.

 

درخواست آیت‌الله یزدی برای انصراف تیم ملی از بازی با کره

آیت الله یزدی در سخنانی گفت، از وزیر ورزش خواهش می‌کنم این محاسبه را دقیق‌تر انجام دهند و مسابقه را تعطیل کنند، چراکه سود آن در حال و آینده بیشتر خواهد بود ضمن تقدیر از زحماتی که کشیده‌اند.

توصیه حجاریان به اصلاح طلبان

تئوریسین اصلاحات در پیشنهادی از اصلاح طلبان در خواست کرد تا فیش های حقوقی خود را منتشر کنند و پیش قدم اجرای قانون “از کجا آورده اید” شوند.بیش از ۱۸ سال از ترور نافرجام سعید حجاریان می‌گذرد، اما این واقعه باعث نشد که او از صفتی که رسانه‌ها برایش برگزیده بودند استعفا دهد، او هنوز هم تئوریسین اصلاحات است، هنوز وقایع، گفت و شنود ها، سخنرانی ها و جنجال های عالم سیاست را به خوبی زیر نظر می‌گیرد؛ مطالعه می‌کند و با مقاله یا مصاحبه هایش جریان اصلاحات را راهنمایی می کند، اما نگرانی این روزهای حجاریان نه تنها برای اصلاح طلبان که برای نظام است. او می‌گوید با این انگشت اتهامی که دو جناح سیاسی ایران در رابطه با فساد های اقتصادی مقابل هم گرفته‌اند ؛ هر کسی می‌تواند از بیرون کل نظام را فاسد بنامد. از این رو است که در آخرین پیشنهاد خود به جناح مطبوعش از آن‌ها می‌خواهد که پیشقدم عرصه مبارزه با فساد شوند، فیش های حقوقی خود را منتشر کنند، در آزمون از کجا آورده‌اید شرکت کنند و اگر فاسدی را در میان خود یافتند از آن برائت بجویند.

 

منکرترین منکرات از دیدگاه آیت الله جنتی

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان گفت، بدون شک منکرترین منکرات باز کردن پای آمریکا به کشور است. این منکر ریشه فسادهای خیلی گسترده تر است چرا که اگر پای آمریکا به کشور باز شود به همین ارتباط راضی نیست و آنها فساد را در همه امور گسترش خواهند داد.قرآن کریم ارتباط دوستانه سری با دشمنان را نهی کرده است اما متاسفانه این اتفاق الان دارد می‌افتد و مذاکرات سری و روابط سری برقرار می‌شود. من هر جا فرصتی پیش آید در نهی از این منکر صحبت خواهم کرد و از همه میخواهم نهی از این منکر را که منکرترین منکرات است در اولویت قرار دهند. رسانه ها باید با منکر باز شدن پای آمریکا به کشور مباره کنند و فعالانه اطلاع رسانی نمایند

.

رونمایی از گزینه جدید اصولگرایان برای انتخابات

طی ماههای اخیر که بحث بر سر گزینه ی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ جدی شده است، به نظر می آید این جبهه از نبود کاندیدایی مطمئن سخت در عذاب و گرفتاریست، به همین دلیل درصدد است ، نیرویی از دل دولت روحانی در برابر روحانی بنشاند!چند هفته ایست اما نیروهای نزدیک به اصولگرایان خبر از آن می دهند که علی اکبر صالحی به عنوان گزینه ی اصولگرایان در برابر روحانی کاندیدا خواهد شد!صالحی با سابقه ی طولانی ریاست سازمان انرژی اتمی و نماینده ایران در آژانس در دولت اصلاحات، احمدی نژاد و دولت فعلی ، هم آنقدر سابقه ی طولانی مدیریتی او اجرایی دارد و هم (به زعم اصولگرایان) آنقدر مدارج بالای مدیریتی را طی کرده که برایش فرقی نمی کند در انتخابات آتی رقیب روحانی باشد و حتی بدین واسطه، مدیریت در دولت آتی را از دست بدهد.این گمانه البته به نظر، تحلیل دقیقی از منش و شخصیت صالحی نیست و کسانی که با چنین تحلیلی، تصور کردند می توانند او را در برابر روحانی بنشانند، شناخت دقیقی از او ندارند.این حال، این خبر که این ایام در محافل اصولگرایان گوش به گوش می شد، صبح امروز برای اولین بار در عصر ایران منتشر شد شد.

 

جزییات ورود هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران

وزیر راه و شهرسازی معتقد است فرآیند ورود هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ نگرانی درباره‌ی این روند و یا نحوه صدور مجوز لازم برای ورود آنها به ایران وجود ندارد.عباس آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تصریح کرد: شرکت ایرباس فرانسه پس از توافق‌نامه‌ای که با ایران به امضاء رساند، کار خود را برای دریافت مجوزهای لازم و نهایی شدن فروش هواپیما به ایران‌ایر آغاز کرد که خوشبختانه این فرآیند در حوزه دریافت مجوز از اوفک به موفقیت رسید و با نهایی شدن مذاکرات دو طرفه نخستین هواپیماها در آینده نزدیک به ایران تحویل خواهند شد.وی با بیان این‌که ایرباس درخواست مجوز خود از اوفک را در دو نوبت مجزا تحویل داده است، توضیح داد: نخستین مرحله مربوط به مجوز فروش ۱۷ هواپیمای فوری به ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی است که این مجوز به‌طور کامل صادر شده و در این موضوع هیچ ابهامی باقی نمانده است.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دیگر درخواست مجوز ایرباس مربوط به فروش هواپیما به ایران در سال‌های آینده می‌شود که این موضوع نیز روند طبیعی خود را طی می‌کند و هیچ جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد، زیرا قرار نیست هیچ اتفاق عجیبی بیفتد.آخوندی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت بوئینگ نیز برای فروش هواپیماهای خود باید شرایط ایرباس را طی کند نیز گفت: شرایط بوئینگ متفاوت است، زیرا آنها درخواست دریافت مجوز خود را برای کل توافق منعقد شده با ایران ارائه کرده‌اند و اوفک مجوز لازم برای تمام این هواپیماها را صادر کرد. از این رو با نهایی شدن مذاکرات و با توجه به مجوز صادر شده امکان آن وجود خواهد داشت که تمام هواپیماهای بوئینگ خریداری شده از سوی ایران برهمین اساس وارد کشور شود.

 

 

 

وزارت نفت، بهداشت وصنعت در صدر متخلفان نجومی

گزارش دیوان محاسبات کل کشور درباره حقوق‌های نجومی امروز یکشنبه (۱۱ مهر) توسط عادل آذر رئیس این دیوان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد. در بخشی از این گزارش می خوانیم:« در شرکت‌های تابعه وزارت نفت نیرو راه و شهرسازی امور اقتصادی و دارایی صنعت معدن و تجارت بانک ها و بیمه ها بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق توسعه ملی بالغ بر ۳۹۳ میلیارد و ۵۷ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۱۷ ریال وام در وجه مدیران عامل به اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی پرداخت شده که ۹۳ درصد به استناد آیین نامه ها دستورالعمل های داخلی و مصوبات هیئت مدیره شرکت‌های ذی ربط بوده است.»

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*