زاهدی در نطق میان دستور: دولت درخصوص وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان حساسیت به خرج دهد


سرویس صحن
رییس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس از دولت خواست در قبال بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان، بازسازیی و بهسازی بیش از ۲۰هزار کلاس درس در معرض تخریب و صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه حساسیت به خرج داده و با متخلفان برخورد جدی کند.
یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷

دولت درخصوص وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان حساسیت به خرج دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدمهدی زاهدی امروز(یکشنبه ۴ مهرماه) در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره همه شهدا، گفت: ما باید خود را مدیون رشادت‌های شهدا دانسته که با تقدیم جان خود نهال جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به درخت تنومندی نموده و هر چه زمان می‌گذرد، اقتدار و تاثیرگذاری آن بر صحنه‌های بین‌المللی افزایش یافته و در مقابل طوفان‌های سیاسی، امنیتی نظامی اقتصادی بین‌المللی منطقه ای محکم و استوار ایستادگی می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قدردان ایثارگران و آزادگان عزیر و خانواده های آن‌ها هستیم چراکه آن‌ها نیز نقش موثری در تنومندی نظام مقدس ایفا کرده اند، همچنین از رزمندگان جبهه مقاومت در مبارزه با جریان‌های وابسته به استکبار و تحجر به ویژه مبارزه با جریانات تکفیری و داعشی و از خداوند آنان پیروزی عاجل برای آن‌ها آرزو دارم.

وی افزود: با افتخار به حاج قاسم؛ سردار سرافراز اسلام که سمبل مقاومت اسلامی در  منطقه است آرزوی عزت و قدرت بیشتر تا نابودی دشمنان اسلام را برای ایشان و  همرزمان‌شان در منطقه داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به تمامی افراد حقیقی و حقوقی مرتبط با آن، همچنین به دانش‌آموزان و فرهنگیان، دانشجویان فرهیخته، روحانیت و حوزه‌های علمیه از سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل به دلیل انعکاس‌ مطالبات و نگاه ملت ایران به مسائل جهانی و منطقه‌ای تشکر کرد.

زاهدی همچنین با بیان اینکه انتظار داشتیم که رئیس جمهور در آستانه آغاز سال تحصیلی، در نطق افتتاحیه سال تحصیلی خودشان به مسائل مهمی اشاره کند، گفت: این مسائل مهم شامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، رتبه‌بندی فرهنگیان، زیرنظام‌های این سند، حرکت در جهت رسیدن به حیات طیبه می‌شود و به جای آنکه موضوع خشونت را به عنوان طرح مهر سال جاری مطرح کند از امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران یا از اقتصاد مقاومتی سبک زندگی یا چگونگی تاثیرگذاری خانواده‌ها در این حرکت انقلابی صحبت به میان می‌آوردند.

وی با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت در لایحه برنامه ششم توسعه احکام مناسبی برای آموزش و پرورش ارائه می‌کرد، گفت: مردم انتظار دارند دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته، بازسازی و به‌سازی بیش از ۲۰هزار کلاس درس در معرض تخریب و صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه حساسیت به خرج داده و با متخلفان برخورد جدی کنند.

این نماینده تاکید کرد: از وزارت بهداشت و معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انتظار است که تمام هم‌وغم خود را بر توسعه شرکت های دانش‌بنیان و توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش گذاشته و موضوع اسلامی شدن دانشگاه و آمایش سرزمینی در حوزه آموزش عالی قرار دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه وزارت علوم درگیر مسائل سیاسی و فرهنگی شده که غالب آنها حاشیه‌دار هستند، گفت: با توجه به فضای انتخاباتی سال آینده، این حاشیه‌سازی‌ها می‌تواند اثرات مخربی در فضای سیاسی کشور که نیاز به آرامش دارد ایجاد کند، امید است این تذکر مورد توجه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد.

زاهدی تصریح کرد: موضوع جایابی بورسیه‌ها که اکثر آنها جوانان مستعد و خلاق و نخبه هستند همچنان حل نشده و هر روز در این زمینه مناظره کننده داریم لذا چرا وزارت علوم با سرنوشت این جوانان نخبه اینگونه بازی میکند سیاسی‌بازی را کنار بگذارید و با عقلانیت و درایت عمل کنید.

وی با بیان اینکه انتظاراتی از روحانیت و حوزه های علمیه در آستانه ماه محرم وجود دارد، گفت: موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی و جریانات ضد اسلام که به نام اسلام فعالیت می‌کنند، همچون اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی می‌تواند در اولویت صحبت‌های علما قرار گیرد.

رییس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس ادامه داد: شناساندن این جریان که به نوعی در رابطه با هم و ساخته و پرداخته استکبار هستند و موجب اختلاف در بین امت اسلامی شده از اهمیت فراوانی برخوردار است، این جریانات به ویژه شیعه انگلیسی تمام تلاش خود را در دو ماه گذشته متمرکز بر دامن زدن اختلاف بین شیعه و سنی کرده است لذا بایستی با این توطئه مقابله کرد و بهترین آن حضور علما و آگاهی بخشی توسط آن‌ها است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت انتظار است که پیگیر حقوق شهدای منا باشند و با جدیت آن را دنبال کنند گفت: برای اثبات عدم صلاحیت رژیم سعودی مبنی بر خادم حرم شریفه بودن به جهان اسلام باید تلاش کرد تا این دو حرم امن الهی توسط شورایی از کشورهای اسلامی اداره شوند.

وی با بیان اینکه ان‌شاالله FATF به گونه‌ای عمل شود که دچار خود تحریمی و تحریم نشویم، درخصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود، گفت: شهرستان راور مشکلات متعددی دارد و در حالی که با انتقال آب از سد قزوین در سال ۸۴  در جریان سفر مقام معظم رهبری موافقت شد اما تاکنون هیچ اقدامی برای انتقال آب به شهرستان راور انجام نشده است،

رییس کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس ادامه داد: بسیاری از قنوات شهرستان کرمان و راور خشکیده‌اند و باید برای احیاء آن‌ها تلاش کرد، همچینن راه‌های متعددی در کرمان و راور نیاز به اصلاح دارند و انتظار داریم دولت با آمدن فصل سرما گازرسانی بخش‌های از حوزه انتخابیه در اولویت قرار گیرد./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*