خطرسنگ صفرا در زنان بیشتر ازمردان

دبیراجرایی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی با اشاره به اینکه شیوع تشکیل سنگ صفرا در زنان شایع تر از مردان است،گفت:زنانی که زایمان های مکرر داشته، افرادچاق وافرادی که زمینه ژنتیک دارند بیشتر در معرض ابتلا به سنگ صفرا قراردارند.

کیسه صفرا عضوی در بخش تحتانی کبد است که صفرای ترشح شده از کبد در آن تجمع می باید و از طریق مجرای صفراوی مشترک (CBD) به روده کوچک ریخته می شود.
دکترامیرصادقی روزچهارشنبه درحاشیه نهمین کنگره بین المللی پانکرانس ومجاری صفراوی ( پانکراتوبیلیاری ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:همچنین تغذیه نامناسب، سبک زندگی غلط و کم تحرکی در ایجاد سنگ صفرا نقش دارند.
وی با بیان اینکه شیوع سنگ صفرا در زنان ۵۰ ساله ۵ تا ۷ درصد و در مردان حدود ۳ درصد است به مردم توصیه کرد که تحرک بدنی داشته و از خوردن غذاهای آماده به شدت خودداری کنند.
دبیرعلمی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی نیزگفت:التهاب لوزالمعده به صورت حاد و مزمن، نحوه تشکیل و درمان سنگ های صفراوی و تومورهای لوزالمعده از مهمترین موضوعات قابل ارائه در این کنگره است.
دکتر امیرهوشنگ محمدعلی زاده، انتقال تجربیات، بیان آخرین دستاورده های علمی و ارائه تازه ترین یافته های علمی را از مهمترین اهداف این رویداد علمی اعلام و اظهار کرد: انتقال تجربیات زمینه را برای ارائه خدمات بهتر به بیماران و پیشرفت درمانی فراهم می کند.
وی ارائه خدمات مناسب و مطلوب به بیماران را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد و گفت: برگزاری اینگونه کنگره ها در اعتلای سطح علمی کشور نقش بسزایی دارد.
محمدعلی زاده بیان کرد: در روز اول کنگره سعی شده از ظرفیت و اندوخته های علمی استادان برجسته داخلی در قالب پنل های تخصصی و در روز دوم از تجربیات و دستاورده های علمی استادان برتر خارجی در قالب سخنرانی استفاده شود.
دبیر علمی نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی اظهار کرد: نتایج کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این حوزه در قالب سخنرانی در سومین روز این کنگره ارائه خواهد شد.
وی حضور استادان برجسته خارجی را فرصتی مغتنم دانست و گفت: حضور این افراد فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات و بیان آخرین دستاوردهای علمی در این زمینه است که سبب ارتقاء سطح علمی دانشجویان و پزشکان می شود.
نهمین کنگره پانکرانس و مجاری صفراوی از امروز آغاز و تا روز جمعه ( ۹ مهرماه ) در سالن همایش پژوهشکده گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*