جنتی در پاسخ به مهر خبر داد؛ هماهنگی وزارت ارشاد و قوه قضائیه برای توقیف سایت‌های خبری بی‌مجوز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام مهلت ۱۵ روزه به پایگاه‌های خبری بی‌مجوز، از هماهنگی این وزارتخانه با قوه قضائیه برای توقیف این سایت‌ها در صورت عدم تبعیت از قانون خبر داد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز دوشنبه ۵ مهر در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل این وزارتخانه، در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصص مهلت تعیین شده از سوی معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه برای پایگاه‌های خبری فاقد مجوز برای ثبت نام خود در سامانه مربوطه و اخذ مجوز از هیئت نظارت بر مطبوعات جهت فعالیت قانونی گفت: تعداد این سایت‌ها خیلی زیاد است؛ ما شاید بیش از ۲۰۰۰ سایت غیرمجاز داریم که سابقاً و تا این لحظه نیامده‌اند مجوز لازم را اخذ کنند.

وی افزود: ما سال قبل هم به نوبت به آنها مهلت دادیم که مجوز لازم را دریافت کنند و هر مهلتی تقریباً دو ماه طول می‌کشید و ۶- ۷ ماه، به صورت مرتب اعلام کردیم که این کار را انجام دهند. تا جایی که من اطلاع دارم، تعدادی از آنها مراجعه کرده‌اند و ثبت نام خود را انجام داده‌اند و دارند این کار را انجام می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اما اینکه برخی از آنها تا به حال نیامده‌اند این کار را انجام دهند، ما با توجه به هماهنگی‌هایی که با قوه قضائیه انجام داده‌ایم، برای شروع این کار مهلتی ۱۵ روزه به آنها داده‌ایم و اگر بعد از آن نیامدند و برای اخذ مجوز اقدام نکردند، طبیعتاً از طریق دستگاه قضایی بسته می‌شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*