اخبار سیاسی

 

آخرین حرف صدام پای چوبۀ دار درباره ایران

صدام که ۱۰ سال پیش، در سحرگاه عید قربان سال ۲۰۰۶ به دار آویخته شد، پای چوبۀ دار، آخرین سخنان خود را دربارۀ ایران و ایرانیان بر زبان آورد.به گزارش «العالم»، موفق الربیعی، سیاستمدار و وزیر سابق امنیت ملی عراق، که در مراحل تحقیقات و بازجویی از صدام تا لحظۀ اعدام او حضور داشت، در مصاحبه با شبکۀ عراقی «آسیا» تأکید کرد صدام توهم ایران‌هراسی داشته است.الربیعی گفت: «وقتی که جلوی در مرکزی که قرار بود حکم اعدام در آن اجرا شود، صدام را تحویل گرفتم و به اتاق قاضی بردم تا لایحۀ اتهاماتش قرائت شود، صدام تکرار می‌کرد: مرگ بر ایران … مرگ بر ایرانی‌های مجوس».الربیعی تأکید می‌کند که صدام هنرپیشۀ بسیار خوبی بود و تمام زندگی برایش به مثابه یک تئاتر بود که باید در آن نقش بازی می‌کرد. حتی در آخرین لحظات زندگی هم تظاهر به قوی بودن می‌کرد طوری که وقتی وارد اتاق اعدام شد و طناب دار را دید گفت: «دکتر، این برای مرد است»!

ارزش سردار اعلام شد

ترنسفر مارکت در مقایسه ای کلی ارزش تیم آلمانی را برابر با ۵۸۲٫۲۳ میلیون یورو برآورد کرده است و ارزش مالی تیم روسی را نیز ۴۳٫۷۰ میلیون یورو دانست.از دیدگاه سایت ترنسفر مارکت ارزشمندترین بازیکن باواریایی ها توماس مولر مهاجم تیم ملی آلمان است و ارزش وی برابر با ۷۵ میلیون یورو اعلام شده است.در میان بازیکنان تیم روستوف نیز سردار آزمون مهاجم ۲۱ ساله تیم ملی ایران، با قیمت ۷ میلیون یورو عنوان ارزشمندترین بازیکن را به خود اختصاص داده است.

 رئیس ستاد انتخاباتی دولت اصلاحات گفته دست اصلاح‌طلبان برای معرفی گزینه باز است و چهره‌های مختلفی در این زمینه وجود دارند. در چنین شرایطی احتمال حضور رئیس دولت اصلاحات، آقای عارف، آقای ظریف یا آقای جهانگیری در انتخابات وجود خواهد داشت. در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ آیت‌الله هاشمی خود را کاندیدا کردند اما صلاحیت ایشان مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. این وضعیت برای رئیس دولت اصلاحات نیز وجود دارد و ما به دلیل اینکه یک شخصیت برجسته ممکن است تایید صلاحیت نشود ایشان را از احتمالات خود بیرون نمی‌گذاریم. هر چند که بنده هیچ دلیلی برای عدم تایید صلاحیت رئیس دولت اصلاحات نمی‌بینم.

درخواست اعدام برای مرتضوی

حجت الاسلام زائری روزنامه نگار اصولگرا در سایت الف وابسته به احمد توکلی نوشت:بقای جمهوری اسلامی به اعتماد عمومی و اعتقاد مردمی وابسته است و اعتقاد مردم به عوامل گوناگونی همچون رأی دادگاه مرتضوی بستگی دارد.جرم او تنها قتل قربانیان مظلوم کهریزک و معمای پیچیده زهرا کاظمی نیست و اتهام او نیز فقط اختلاس ها و دروغ ها و پرونده های مطبوعاتی و … نیست. بسیار نکته های وحشتناک هست که اگر روزی فضای لازم فراهم شود شاید بر زبان ها بیاید و به گوش ها برسد.اعتماد مخدوش مردم مخصوصا در وضعیت خطرناک و حساس فعلی تنها با حکم اعدام او قدری ترمیم خواهد شد و هرگونه سستی و تهاون نسبت به این موضوع و بی توجهی به خسارت های سهمگین و جدی که او به ارکان جمهوری اسلامی وارد کرده است منجر به تهدیدهایی خواهد شد که فروپاشی نظام کمترین آنها خواهد بود.”الملک یبقی مع الکفر و لا یبقى مع الظلم / نظام حاکمیت با کفر می پاید اما با ستم از هم خواهد گسست ” ! و خدا هم هیچ تعهدی نداده که ما هر کار خواستیم بکنیم و باز هم جمهوری اسلامی را حفظ کند! و ننگ بر امثال من اگر برای منفعت و مصلحت یا به طمع جیفه دنیا بر غارت دین مردم سکوت کنیم و دم برنیاوریم !

عصبانیت کوچکزاده از نامه مرتضوی

مهدی کوچک زاده در اعتراضی تلگرامی به نامه ی عذرخواهی سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران در پرونده ی بازداشتگاه کهریزک، نوشت: مگر ممکن است هم ایثارگرانی که خون پاکشان در راه دفاع از این نظام مقدس و مظلوم ریخته شده «شهید» باشند و هم باغیان فتنه گری که در برابر این نظام قد علم کرده اند؟! جل الخالق! در بخشی از متن یادداشت تلگرامی آقای کوچک‌زاده می‌خوانیم: چه کسانی «شهید» نامیده شده اند؟ کسانی که در درگیری خیابانی، علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و لجاجت سران باغی فتنه، مجروح و توسط پلیس دستگیر و بعد در زندان یا بیمارستان و قصور احتمالی معدودی از دست اندرکاران مسائل آن روزها از جمله پزشکان و چند مأمور انتظامی، قبل از محاکمه و صدور حکم، از دنیا رفته اند و حسب اطلاعات موثق دیه ی آنها هم توسط نیروی انتظامی تأمین و داده شده! آیا به راستی اینها شهیدند؟! آقای مرتضوی دادستان محترم وقت که بار همه ی جنایات سران باغی فتنه را در چند سال برو و بیا در دادگاهها و آبرو ریزی، به تنهایی پاسخ داده اند و امروز تبرئه شده اند بهتر از هر کس بار محتوایی و معنی کلمات را می داند، یقینا برای رعایت حرمت کلام مقام معظم رهبری که تاکید داشتند بساط فتنه باید بدون صدمه به مردم برچیده شود (که متاسفانه به دلیل لجاجت سران باغی فتنه میسر نشد) و احتمالا برای التیام خانواده های درگذشتگان، علیرغم تبرئه از سوی دادگاه و دیوانعالی کشور در بحث معاونت، عذرخواهی کرده اند اما لزوما این به معنای درستی به کارگیری لفظ مقدس «شهید» برای متهمان به بغی و محاربه نیست! لازم به تذکر است که حسب شنیده های موثق، حتی بنیاد شهید نیز از پذیرش نام این افراد به عنوان «شهید» امتناع نموده است!

نامعلومی وضعیت یک محموله نفت در پرونده بابک زنجانی

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از نامشخص بودن وضعیت یک محموله نفت کوره ایران در پرونده بابک زنجانی سخن گفت و از افزایش صادرات میعانات گازی به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خبر داد. سیدمحسن قمصری درباره محموله‌های نفتی بابک زنجانی هم با بیان اینکه این متهم نفتی سه نوع محموله نفتی داشته است، اظهار کرد: وضعیت محموله نفت کوره این متهم نفتی مشخص نیست و یکی از مواردی است که در پرونده‌اش وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه محموله نفت خام را توانستیم پس بگیریم درباره میعانات گازی هم بیان کرد: بخشی از میعانات گازی در اختیار خودش بود که مشخص نیست با آنها چکار کرده است اما بخش اعظم میعانات گازی را پس گرفته و به تدریج خواهیم فروخت.

رویداد۲۴ رفع توقیف شد

پایگاه خبری – تحلیلی رویداد۲۴ پس از نزدیک به دوماه بنا بر اعلام این سایت «با حسن نظر مقام قضایی»، رفع توقیف شد. «۱۶ تیر ماه سال جاری پایگاه خبری – تحلیلی رویداد۲۴ در پی انتشار گزارشی تحلیلی در خصوص عملکرد روسای دو قوه و بروز سو تفاهماتی با شکایت مدعی العموم به دستور مقام قضایی توقیف شد. پس از نزدیک به دو ماه، پایگاه خبری رویداد۲۴ رفع توقیف شده و از امروز فعالیت رسانهای خود را با همان مشی فکری و سیاسی پیشین و با تکیه بر بی طرفی و پرهیز از جانب داری حزبی و جناحی، در چهارچوب قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی، از سر میگیرد. تحریریه رویداد۲۴ ضمن تشکر از حسن نظر دادستان محترم تهران، ابراز امیدواری میکند مسوولان کشوری با بالا بردن سعه صدر زمینه را برای افزایش تبادل آرا و نظارات فراهم نمایند.

پیشنهاد بازنشستگی آیت الله هاشمی

سعید قاسمی در نامه‌ای سرگشاده به آیت‌الله هاشمی نوشت: ملت بزرگ و شهید پرور ایران، آیا آقای هاشمی با این همه خطا و اشتباه در اعلام نظر هنوز خود را شایسته مصلحت سنجی برای نظام می‌داند؟ آیا بهتر نیست برای خدمت به مردم خود را بازنشسته کند و کار را به عالمانی جوان‌تر که حواس جمع‌تری برای مصلحت سنجی کشور دارند بسپارند. پیشنهاد من این است که تا دیر نشده آقای هاشمی مسئولیت‌ها را به نیروهای با نشاط و عالم واگذارند و برای اظهار نظر در موارد ملی با کارشناسان امین مشورت کند .

رویانیان به فوتبال بازگشت

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس که به عضویت هیئت مدیره باشگاه سیاه‌جامگان درآمده می‌گوید که در این باشگاه فعالیت اقتصادی خواهد کرد. محمد رویانیان در خصوص حضورش در هیئت مدیره باشگاه سیاه‌جامگان مشهد گفت: چند وقت پیش مذاکراتی را با مسئولان باشگاه سیاه‌جامگان داشتم و قرار شد همکاری بین ما صورت بگیرد. از شما می‌شنوم که باشگاه سیاه‌جامگان رسماً از حضور من در هیئت مدیره باشگاه خبر داده است.

اظهار نظر عباس عبدی در مورد قحط الرجال

“به یک معنا در ایران قحط الرجال وجود دارد و اثبات این موضوع نیاز چندانی هم به شواهد یا آمار و ارقام ندارد؛ چراکه اصولا در جامعه ای که آزادی مناسب برای بروز خلاقیت وجود نداشته باشد به همین وضعیت دچار می شود. یعنی با استعدادترین افراد در بهترین حالت متناسب با کسانی می شوند که سطح آنها پایین تر است و اجازه نمی دهند سطح دیگران بالاتر رود یا در یک فضای رقابتی خود را بالا بکشند”

پرواز بمب‌افکن‌های اتمی بر فراز کره جنوبی

صبح سه شنبه، ۲۳ شهریور (۱۳ سپتامبر)، دو فروند هواپیمای بمب افکن آمریکایی از نوع B-۱b Lancer که قادر به حمل بمب‌ اتمی هستند بر فراز خاک کره جنوبی به پرواز در آمدند و هدف از این اقدام ابراز همبستگی آمریکا با کره جنوبی و آمادگی جهت دفاع از امنیت این کشور عنوان شده است. به گزارش رسانه‌های کره جنوبی، بمب‌افکن‌های آمریکایی از پایگاه هوایی آن کشور در جزیره گوام به پرواز درآمدند و با همراهی چند فروند جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی و آمریکا بر فراز پایگاه هوایی اوسان، واقع در ٧٧ کیلومتری جنوبی خط غیرنظامی حایل بین دو کره پرواز کردند. خبرگزاری کره شمالی گفته است که خشم عمومی مردم این کشور علیه اعزام بمب افکن به کره جنوبی “به مرحله انفجار رسیده است.” این خبرگزاری، که نظرات حکومت کره شمالی را منعکس می‌کند، در تفسیری در این مورد نوشت: “هیچگونه تحریم، اقدام تحریک آمیز یا فشار نمی‌تواند موقعیت ما به عنوان یک کشور اتمی را از میان ببرد و تحریکات شیطانی نظامی و سیاسی تنها می‌تواند به سیلابی از حملات اتمی لجام گسیخته منجر شود که نابودی نهایی را در پی خواهد آورد.”

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*