گسترش همکاری دانشگاه‌های ایران و هلند

در ملاقات رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با دکتر علیرضا جهانگیری، سفیر ایران در لاهه، نحوه توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین ایران و هلند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راس هیاتی برای بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های دانشگاهی با  دانشگاه‌های هلند به لاهه سفر کرده است.
معتمدی در این ملاقات با اشاره به برنامه‌های دانشگاه امیرکبیر برای کار با دانشگاه‌های کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در نقاط مختلف جهان تصریح کرد: در حال حاضر برگزاری دوره مشترک دکتری مدیریت انرژی با دانشگاه دلفت هلند اجرایی شده و تفاهم با دانشگاه ماستریخت جهت برگزاری دوره مشترک حاصل شده است. علاوه بر این برنامه‌های فرصت مطالعاتی و تبادل دانشجو بین دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه‌های هلند هم در دستور کار مذاکره با مسوولان دانشگاه‌های دلفت و ماستریخت قرار دارد.

سفیر کشورمان در لاهه در این دیدار از آمادگی سفارت ایران در لاهه برای حمایت از ارتباطات دانشگاهی و علمی بین ایران و هلند خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این رفت و آمدها بین مقامات دانشگاهی دو کشور و هم‌چنین سفر  آتی آقای فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری و هیاتی از معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری به هلند زمینه گسترش همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دو کشور را فراهم کرد.

جهانگیری توجه دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های بین‌المللی را مفید و ارزنده خواند و تصریح کرد: این امر علاوه بر دستاوردهای علمی، ثمرات اقتصادی چشمگیری را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*