وزیر، اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) را افتتاح می کند

قائم مقام وزیر بهداشت در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند همزمان با هفته دولت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خبر داد و گفت: بازدید از شهرستان های قائن، طبس و فردوس از دیگر برنامه های وزیر بهداشت است.

دکتر کاظم قائمی در کنفرانس مطبوعاتی به ارائه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از بهمن ماه ۹۴ تا مردادماه امسال پرداخت و افزود: ساخت و راه اندازی کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) با ۲ هزار متر مربع زیربنا، تعمیر و بهسازی ۸۰ مرکز بهداشتی درمانی و ۲۱۴ خانه بهداشت، بهبود استاندارد ۶۳ پانسیون پزشکی در مراکز روستایی، راه اندازی اولین کارگاه آموزش از راه دور جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان افغانستان و اخذ مجوز راه اندازی ۶ رشته تحصیلی جدید در بهمن ماه سال گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار اورژانس هوایی در بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند، افزود: تاکنون این اورژانس هوایی در استان ۹۳ پرواز داشته و ۱۱۰ بیمار را جابجا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بهمن ماه سال گذشته ویزیت رایگان ۲ هزار و ۲۰۰ بیمار تخصصی مغز و اعصاب انجام شد که ۱۱ بیمار نیازمند به عمل جراحی مغز و ستون فقرات شناسایی و تحت عمل جراحی قرار گرفتند، گفت: در مدت یاد شده اولین عمل جراحی آنوریسم مغزی در استان توسط متخصصان جراحی مغز و اعصاب انجام شد.

به گفته دکتر قائمی ، افزایش ۲۳ تخت ویژه در استان، افتتاح ICU بیمارستان ولیعصر(عج) و خوابگاه ۲۸۰ نفره دخترانه ریحانه در پردیس دانشگاه، عقد تفاهم نامه همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با دو دانشگاه خاتم النبیین(ص) و دانشــــگاه غــزنـی افغانستان، افتتاح بخش NICU و راه اندازی دستگاه های سی تی اسکن و رادیولوژی دیجیتال بیمارستان طبس از دیگر اقدامات در اسفندماه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه پنجمین دستگاه جراحی استریوتاکسی مغز کشــور در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند راه‌اندازی شده، بیان کرد: همچنین در مدت یاد شده دومین دستگاه MRI استان به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه عملیات بهسازی و گسترش اورژانس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند در خردادماه امسال آغاز شده، گفت: این عملیات بهسازی در مدت سه ماه انجام شده و همزمان با هفته دولت فردا ۳ شهریور با حضور سید حسن هاشمی قاضی‌زاده مقام عالی وزارت بهداشت و درمان افتتاح خواهد شد. دکتر قائمی ادامه داد: بازدید از شهرستان های قائن، طبس و فردوس وافتتاح سلامتکده طب سنتی در امامزادگان شهدای باقریه از دیگر برنامه های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان خواهد بود. وی با اشاره به اینکه برای احداث و تجهیز مرکز درمان ناباروری استان ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته، عنوان کرد: امیدواریم این مرکز در سال۹۶ راه اندازی شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اخذ مجوز پذیرش دانشجوی دکترای پژوهشیPHD by Research در مرکز تحقیقات آترواسکلروز و عروق کرونر خبر داد و افزود: ساخت ۲۲ مرکز جامع سلامت و ۳ پایگاه سلامت از طریق مناقصه به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان در استان آغاز شده است دکتر قائمی با بیان اینکه در سال جاری بخش مسمومان با ۱۸ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند افتتاح شد، ادامه داد: امسال مجوز پذیرش دستیار در رشته جراحی عمومی برای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اخذ شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در سال جاری مراکز بهداشتی بالای ۲۵ سال ساخت در استان با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار بهسازی می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*