مقام مسئول در سازمان غذا ودارو:۹۹ درصد آرد نانوایی ها غنی سازی شد

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از غنی سازی ۹۹ درصد آرد تولیدی نانوایی ها خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، بهروز جنت گفت: از حدود چهار میلیون و ۷۵۰هزارتن آرد تولیدی نانوایی به جز سنگک با مصرف ۹۰۰ هزار کیلو گرم ماده غنی سازی آرد(پرمیکس)، چهار میلیون و ۶۹۰ هزار تن آن به آرد نانوایی غنی سازی شده تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در هر کشوری غنی سازی مواد غذایی پرمصرف است و نان در کشورمان عمده غذای مردم محسوب می شود؛ بطوریکه براساس بررسی های انجام شده سرانه مصرف نان در ایران ۱۳۰ کیلوگرم است.
وی ادامه داد: به همین دلیل نان به عنوان یک حامل مناسب برای غنی سازی با انواع ریزمغذی ها مانند آهن و اسیدفولیک در نظر گرفته می شود.
مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: غنی سازی نان با آهن و اسیدفولیک هیچ تاثیر معنی داری بر رنگ و طعم آن ندارد و به همین منظور در ضابطه های مواد غذایی به ویژه آرد بازنگری هایی به عمل آمد و غنی سازی این ماده با آهن و اسید فولیک در دستور کار قرار گرفت .
جنت خاطرنشان کرد: پیرو همین برنامه مقدار آرد تولیدی و ماده غنی سازی آرد(پرمیکس) مصرفی به عنوان یکی از راه های پیشگیری از کمبود ریز مغذی ها در مجموع قطب های ۱۰ گانه کشور مورد بررسی قرار گرفت تا پس از ارزیابی های صورت گرفته از حدود چهار میلیون و ۷۵۰هزارتن آرد تولیدی نانوایی به جز سنگک با مصرف ۹۰۰ هزار کیلو گرم پرمیکس، چهار میلیون و ۶۹۰ هزار تن آن به آرد نانوایی غنی سازی شده تبدیل شود.
وی یادآور شد: با انجام حدود ۲۰ هزار نمونه برداری در قطب های ۱۰ گانه و مورد قبول واقع شدن حدود ۱۹ هزار مورد از آنها به نظر می رسد گام عملیاتی بسیار مهمی در غنی سازی آرد به عنوان ماده اصلی فرآورده غذایی استراتژیک نان، برداشته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*