آخرین خبر :

مصاحبه/ رشد طلاق در سال های اخیر نگران کننده است

 

حسن روحانی در ۱۶ خرداد ۹۲ در برنامه تلویزیونی «رویکردها و برنامه‌ها» عنوان کرد که در بحث طلاق و اعتیاد نیز باید نهادهای خیریه فعال شوند و مشکلات ناشی از طلاق را کاهش دهند. مشارکت مردم نباید فقط به راهپیمایی و انتخابات محدود شود. اینکه در طول این چند سال این امر چقدر محقق شده است ما را پای صحبت های «دکتر حسن موسوی چلک»، رئیس انجمن مددکاری ایران نشانده است.

در بخشهایی ازین مصاحبه می خوانید:

“…. ولی آنچه مسلم است طلاق یک جزیره نیست که ما با اقدامات جزیره ای بتوانیم آن را کاهش دهیم. طلاق تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که گاهی مواقع حتی به حوزه اجتماعی هم بر نمی گردد. موضوعات مختلفی در حوزه طلاق می توانند تأثیرگذار باشند.

از سیاست گذاری های کلان کشور بگیرید تا برنامه ها و اقدامات اجرایی که در حوزه های مختلف اجرا می شود. بخشی از آن هم به نظر من بر می گردد به ویژگی های فردی افراد، خواسته های فردی ای که دارند، کنجکاوی هایشان، بخشی از آن به شرایط خانواده و بخشی از آن هم به جامعه برمی گردد.

اما آنچه که مهم است اینکه در واقع نسبت طلاق به ازدواج نسبت نگران کننده ای است. شاید به همین خاطر است که در چند ماه اخیر بیشتر مسئولین عالی کشور راجع به این موضوع صحبت می کنند چرا که اقداماتی که انجام شد در واقع نتوانست منجر به کاهش طلاق شود و از آن طرف هم یک شاخص دیگری هم داریم و آن هم اینکه ازدواج هم رشد مثبتی ندارد.

علی رغم اینکه افراد در سن ازدواج ما آمار قابل توجهی هستند، اما شاهد روند کاهشی ازدواج در تمام طول این سال ها و به طور مشخص در ۱۰ سال اخیر بوده ایم ….”

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*