قرارداد ۸۳۹ میلیون دلاری شرکت سوئیسی با ایران برای ساخت نیروگاه بادی

«ام‌ای‌سی‌آی گروپ اینترنشنال» با دولت ایران برای ساخت یک نیروگاه بادی به ارزش ۸۳۹ میلیون دلار قرارداد امضا کرد.
قرارداد 839 میلیون دلاری شرکت سوئیسی با ایران برای ساخت نیروگاه بادی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، شرکت سوئیسی «ام‌ای‌سی‌آی گروپ اینترنشنال» قرار دادی به ارزش ۷۵۰ میلیون یورو، معادل ۸۳۹ میلیون دلار، برای ساخت یک نیروگاه بادی با ایران امضا کرد.
بر اساس بیانیه منتشر شده بوسیله این شرکت هلدینگ سوئیسی، محل ساخت این نیروگاه با ظرفیت تولیدی ۲۷۰ مگاوات، منطقه‌ای کوهستانی در شمال ایران خواهد بود. رئیس هیئت مدیره این شرکت اعلام کرد: هم‌اکنون آزمایش توربین در محل اجرای پروژه در حال انجام است.
وی در مصاحبه‌ای تلفنی با بلومبرگ گفت: ایران در نقطه جذابی از تاریخ قرار دارد. این کشور می‌تواند ظرف ۵ سال، به دست‌کم ۲۰ سال پیشرفت فناوری دسترسی پیدا کند.
بنابر این مطلب، به دنبال اجرایی شدن برجام، این کشور پذیرای دست‌کم ۱۵۰ هیأت تجاری بوده است. مقامات ایرانی از سرمایه‌گذاری بین‌المللی در زمینه انرژی تجدیدپذیر استقبال می‌کنند.
شرکت مذکور یک توافق ۵ ساله خرید برق با وزارت نیروی ایران نیز امضا کرده است و امید دارد در آینده و به دنبال اثبات خود، آن را گسترش دهد.
ام‌ای‌سی‌آی گروپ همچنین توافق کرده است یک نیروگاه برق و حرارت به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات که از گاز طبیعی استفاده خواهد کرد در ایران احداث کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*